• 1
  • 2
2022-11-13, 01:39
Medlem
U22s avatar
Jag fyller snart 26 år och jag har extrem ångest över det. Nu är jag inte längre ungdom och livet genomgår en hel del förändringar. De flesta får väl sina första rynkor vid 26 och knäna börjar kännas lite gamla. När man säger till någon att man är 26 år så låter det väldigt gammalt.

Jag känner att detta är något som gör mig mer och mer deprimerad. Detta är inte som vilken åldersnåja som helst utan det är NOJA!! Jag har börjat bli cynisk, kan liksom inte fatta hur folk liksom bara accepterar att de nu är äldre. Självmord känns faktiskt som en inte alltför orimlig slutsats. När man är ung så äventyrar man en hel del, men som vuxen bara jobbar, äter och sover man. Vet ärligt talat inte om jag orkar detta resten av livet. Jag funderar på självmord, no kidding. Vad gör man?
Citera
2022-11-13, 01:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Du får nog ta tag i ditt psyke. Ofta börjar psykiska besvär och olika diagnoser i din ålder. Men gissar att du bara behöver lite motivation, mål och intressen.

Börja träna, lär dig något, studera och dra ut i naturen.
Citera
2022-11-13, 01:48
Medlem
Om du börjar meditera och sträva mot andlig utveckling så kommer du nå din "peak" i kanske 70-årsåldern och då vara mer tillfreds med tillvaron än någonsin.
Citera
2022-11-13, 01:55
Tänk och känn mindre - gör mer.

Spendera 1 år, där du bara strävar mot pengar. Alla saker du panikar över just nu, går över med tiden. Pengar däremot, kommer alltid påverka ditt liv. Missförstå mig inte, säger inte att du ska sälja kokain eller bli börshaj.

Men då har du åtminstone 1 år där du vet att du är på rätt väg. Det svåra är att göra, kan du inte bibehålla görandet, kommer inget tänkande och kännande i världen att ge dig ett lyckligt liv.
Citera
2022-11-13, 01:58
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Det sägs att män börjar skina vid 30+ så håll ut lite till, jag är 57 nu och tänkte likadant för några år sen, man tänkte vad fan man egentligen gör på denna jord med allt sitt testosteron. Man jobbade på ett bög-jobb med maskiner och fick inte använda sin fulla potential av sitt testosteron men sen tänkte jag skitsamma, jag ska spara ihop pengar och köpa en AMG Benz och ett hus, sen kan man kanske skaffa en traditionell fru som är lydig men annars vill jag inte ha en fru som tror att hon är någon boss i min bostad
Senast redigerad av EmMEw0w93 2022-11-13 kl. 02:19.
Citera
2022-11-13, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag fyller snart 26 år och jag har extrem ångest över det. Nu är jag inte längre ungdom och livet genomgår en hel del förändringar. De flesta får väl sina första rynkor vid 26 och knäna börjar kännas lite gamla. När man säger till någon att man är 26 år så låter det väldigt gammalt.

Jag känner att detta är något som gör mig mer och mer deprimerad. Detta är inte som vilken åldersnåja som helst utan det är NOJA!! Jag har börjat bli cynisk, kan liksom inte fatta hur folk liksom bara accepterar att de nu är äldre. Självmord känns faktiskt som en inte alltför orimlig slutsats. När man är ung så äventyrar man en hel del, men som vuxen bara jobbar, äter och sover man. Vet ärligt talat inte om jag orkar detta resten av livet. Jag funderar på självmord, no kidding. Vad gör man?

Eftersom att tiden är relativ, dvs det känns som att tiden går snabbare och snabbare ju äldre du blir, så känns det lite kaosartat när man kliver över 18-20 och inte riktigt har hittat sig själv, intressen, familj, meningen med livet, ekonomin osv.

Livet går så jävla fort ändå och dör gör vi ju alla oavsett, så den delen behöver du inte bekymra dig över.

Livet går egentligen bara ut på 3 saker, Making babies, relationer (släkt,vänner,familjen) och upplevelser (resa,jobba,festa,göra saker).
Senast redigerad av Cooltrayne 2022-11-13 kl. 02:03.
Citera
2022-11-13, 02:53
Medlem
Lillprinsessans avatar
Jag relaterar. Har inte åstadkommit något alls och livet följer inte den plan och önskan jag hade.. Bara jobbar, sover och äter som du säger. Men självmord låter väl ändå ganska drastiskt. Slå på autopiloten istället.
Citera
2022-11-13, 02:57
Medlem
Sträva efter att jobba med något du tycker är givande, samt att äta gott och sova gott. Därutöver en fritid med förutsättning att leva precis så som du vill leva.
Du kommer komma förbi dina tankemässiga svårigheter just med tiden som din vän ironiskt nog.
Citera
2022-11-13, 03:06
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:

Minska kolhydrat intaget.
Citera
2022-11-13, 03:11
Medlem
Narutoshippchops avatar
Ta det lugnt, vi ska alla dö.
Citera
2022-11-13, 03:49
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Varje dag kommer en närmare döden, typ nedräkning. Är själv +25. Det blir värre och värre. Vaginan är torrare och torrare. Varje dag från födseln är ett steg närmare döden. Mensen blir mer oregelbunden. Känn glädje över dofter från blommor, mat. Se dom små viktiga sakerna, för dom kommer bli färre och färre.
Citera
2022-11-13, 03:56
Jag brukar tänka på att det är gott med mat.
Och att det finns så satans mycket grejer man kan göra.

Nu har väl dom flesta förhållande i 27 års ålder och tanken på barn kommer.
Sen är man ju fast. Sen är livet slut.

Men som singen kan man bara fara runt i världen och uppleva något nytt hela tiden.
Jag tycker det är ganska så roligt faktiskt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in