2007-05-28, 09:32
Medlem
Kahuna!s avatar
Jag hatar när skådespelarnas beteénde inte är realistiskt vilket sabbar hela känslan i filmen och får allt att kännas fejkat.

Exempel:

* I Hollywoodproduktioner när skådespelare inte säger hejdå när de pratat klart i telefonen. ( Vem fan säger inte hejdå?? )

* När folk skjuter mot varandra hundratals gånger utan att ladda om.

* Orealistiskt våld. ( Så länge det inte rör sig om en parodi )

Det finns mer men det är nog det här jag stör mig mest på.
Citera
2007-05-28, 12:09
Medlem
tdlefnierreguss avatar
just nu är jag mest frustrerad av den där jäkla serien 24:a, där ingen tror på jack trots att han har "räddat världen" 27 och halv gång tidigare och att 70% av alla anställda på vita huset, fbi, cia, ctu är kriminella. Det verkar även var helt omöjligt att hitta bovarna om dom gömt sig i en lägenhet 20 min från CTU HQ trots att dom har hela usa:s resurser att utnyttja. Och att den där jävla telefonen som jack använder verkar ha ett batteri från en annan värld.
Citera
2007-05-28, 12:14
Medlem
Nu är det visserligen inte i en film men det borde väl höra till hur som helst.

Något jag stör mig så extremt mycket på är när dom i tex. CSI ska berätta allt som är så jävla uppenbart så det inte är sant.

Ett påhittat exempel:

Mördaren har en unik tröja i en extremrosa dödsfärg. Poliserna hittar en bit av tröjan vid offret. Samma del fattas på mördarens tröja. Istället för att låta oss tittare förstå det här själva, vilket jag hoppas alla gör, så måste dom slänga in någon sån uppenbar rad som dumförklarar alla jävla tittare typ "sååå. det måste vara haaaaan som är mördareeen eftersom biten här passar med hans tröja"
Citera
2007-05-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Filmer där saker brinner i rymden.

samma sak med ljud i rymden, typ star-wars *skjuta skjuta fjong pjong*

något annat som är jävligt störande är saker jämnt och ständigt skall explodera.......
Citera
2007-05-28, 12:43
Medlem
NÅgot jag stör mig extremt mycket på är när man ska få se first person när någon kollar i en kikare. Då blir det en svart ram runt bilden ( i form av en kikare) men det ser verkligen inte ut så på riktigt. Är väl antagligen för att man ska fatta att de kollar i en kikare, men varför inte anstränga sig och verkligen göra det realistiskt? Jag menar, göra bilden lite suddigare och snabbare kamerarörelser då det är "inzoomat".
Citera
2007-05-28, 12:48
Medlem
Tobbsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
samma sak med ljud i rymden, typ star-wars *skjuta skjuta fjong pjong*

sant men hur roligt hade det varit om allting var tyst?

nåja, det jag stör mig mest i filmer är när det kommer 40 st elakingar och ska försöka döda hjälten , alla pepprar med skott men missar hela tiden medans hjälten står helt stilla och behöver bara skjuta några skott för att döda alla, GAH
Citera
2007-05-28, 13:02
Medlem
När filmens dialog till 90% består av förutsägbara klyshor
Citera
2007-05-28, 13:02
Medlem
Howl!s avatar
Bara sa filmen The Patriot med M.Gibson känn in stämningen och lyssna på musiken. så fint, så nobelt, så ädelt. Så äckligt!
Citera
2007-05-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptilia
När de går in med skor i huset...

Jänkarna gör faktiskt så, rätt in på heltäckningsmattan med skor. Konstiga.
Citera
2007-05-28, 14:22
Medlem
chekiuss avatar
Såg breaking and entering igår med Jude Law. Störde mig som fan på att det enda Jude bar var kraglösa skjortor riktigt jävla enerverande
Citera
2007-05-28, 14:33
Medlem
Blå Rutas avatar
När dom upprepar samma sak för att kunna få samtliga tittargrupper att förstå.
Exempel från Star Trek: First Contact.
Dom följer efter ett borgskepp. Data säger att skeppet sänder ut "chronometrical particles". Alla Star treknördar som står ut med alla möjliga konstiga ord och saker dom hittar på inser direkt att det har med tidsresa att göra.
För att göra det extra tydligt utbrister då Picard: "they´re creating a temporal vortex!" vilket alla som inte fattat det tidigare borde förstå att borgerna försöker resa i tiden.
För att få med även idioter säger då Riker "Timetravel!" efteråt.
Citera
2007-05-28, 14:49
Medlem
ron_bs avatar
När man efter 3 min kan lista ut hela filmen, med handling, uppbyggnad osv.

T ex vilken hockey, baseboll, basket film du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in