2010-01-27, 14:53
Medlem
dandifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Att de onda alltid förlorar, även att de ofta framstår som dumskallar!
+1.
De onda ska ALLTID välja den mest ologiska strategin i ett krig t.ex.
Man har fått reda på att den onde är riktigt bra på att fäktas(t.ex), och att ingen i hela världen kan besegra honom, sen kommer något litet barn och köttar ner honom.
Citera
2010-01-28, 16:22
Medlem
allaSkolsens avatar
Kan acceptera när filmer mot sig själva och sin egna uppbyggda "vergklighet" / "vetenskap" är sanna.

Men när de till och med går emot sin egen logik blir jag lite lack
Citera
2010-01-28, 17:27
Medlem
Det mest självklara är det värsta, en dålig skådis! Antigen någon b-skådis de hittat någonstans eller varför inte bara någon riktig skådis som får ett rejält felskär. Att allt känns tillgivet, okänslosamt, ingen inlevelse, läser av ord för ord från manuset ja ni vet vad jag pratar om!
Citera
2010-01-28, 17:33
Medlem
WhoFortyTwos avatar
om mördaren ramlar/är medvetslös spring inte, ta närmaste tillhygge och slå han i ansiktet x antal gånger, alternativt töm magasinet!
Citera
2010-01-28, 17:36
Bannlyst
när nån blir jagad och ramlar och ligger kvart på marken och kvider , så jävla b och är säkert 10000 filmer det händer så i..

( säkert många som redan sagt det )
Citera
2010-01-28, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
när nån blir jagad och ramlar och ligger kvart på marken och kvider , så jävla b och är säkert 10000 filmer det händer så i..

( säkert många som redan sagt det )

edit : när en bomb tickar och de är ca 10 sek innan den sprängs så byts det scen i 15-20 och när dom filmar bomben igen så står den på 5 sek , oerhört iriterande
Citera
2010-01-28, 17:52
Medlem
Tycker det är jävligt störande när folk ska leka hjältar och går in helt obeväpnade i skurkarnas tillhåll utan att någon vet att dom är där.

(Har säkert nämnts tidigare.)
Citera
2010-01-28, 23:36
Bannlyst
Att så många vuxna (i amerikanska filmer) är så fruktansvärt barnsliga. De mobbar varandra högt i offentliga situationer, kallar varandra namn, har "din mamma"-battles och beter sig som om de vore i sandlådan på dagis. Visst förekommer detta mest i komedier och liknande och kanske inte ska tas så seriöst, men det blir inte kul eftersom det inte finns någon igenkänningshumor i det, i alla fall inte hos mig som svensk.

En annan sak som stör mig i amerikanska filmer är att folk har absolut ingen respekt för andras egendom. Vet inte hur många filmer (visst igen, kanske mest komedier - men ändå!) där de klampar in i folks hus och totalförstör det. Bjuder in sina egna kompisar som sedan trashar stället. Och nu snackar jag inte fulla ungdomar i high school-filmer utan vuxna människor som borde ha lite vett och etikett i skallen.
Citera
2010-01-29, 00:22
Medlem
Intima stunder med vackra damer, jag får aldrig uppleva något i ens närheten .
Citera
2010-01-29, 11:21
Medlem
I alla filmer som handlar om nån sorts tävling där människor slåss mot varandra till döden för underhållning ex death race, då ska hjälten alltid vinna tävlingen men även döda eller på annat sätt se till att dom hemska tävlingarna aldrig kan fortsätta.
Kan det inte hjälten bara döda motståndet, vinna och ta hem pengarna och vars nöjd med det.
Citera
2010-01-29, 12:04
Medlem
viggels99s avatar
I filmen G.I Joe - The rise of cobra så är huvudpersonen inne i en barrack där det finns en topphemlig superdator till den bästa millitären i världen osvosv.. Han ska in och aktivera nått eller vad det var, Tror ni inte NORTON ANTIVIRUS kommer upp i några sekunder innan han börjar?

I serien The big bang theory så är Mirrors Edge reklamen lite störande, särskilt inne hos Howard. Där har han Mirrors edge bild hängande som tavla och även på sängbordet står det en RIKTAD rakt mot kameran...
Citera
2010-02-01, 21:44
Medlem
dandifieds avatar
Att i filmer där protagonisten(Amerikaner i synnerhet) åker till Paris, så ska Eiffeltornet ALLTID synas i bakgrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in