2012-06-24, 13:03
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
"Äckliga" rollfigurer & side-tracks som bara är där för att locka publik.... Se Star Wars Ep. I, II & III, The Matrix: Reloaded samt Revolutions, osv....................................
Jar-jar Binks (& vadfan han nu gör), negerparet (& deras fucking love-story helt jävla bara sådär) i Matrixfilmen, t.ex.
Asiatbruden (samt Harrys "romans" med henne) i någon av Harry Potter filmerna....
Osv. Tenderar ju vara helt jävla orelaterat (och distraherande) till huvudstoryn. Om ens attention-span är 5min är det väl skojj dock (läs: 5 år gammal)..

Jävlar vad jag hatar Jar-Jar Binks... Vad fan sysslar mongot med filmen igenom.
Citera
2012-07-15, 22:04
Medlem
Patrik2108s avatar
Måste skriva av mig nu när tv:n bara visar skit.

Jag stör mig på sexscener. De tillför inte en film ett dyft. Nån gång när man lyckats bygga upp en bra känslomässig spänning mellan två aktörer kan en taktfull sensuell scen vara på sin plats. Men det normala är att det ett sjabbigt smackande utan romantik.
Just nu sitter jag och växlar mellan två kanaler och har fullt sjå med att undvika motbjudande kladd. Jag har nog aldrig uppskattat sexscener, inte ens i de tidiga tonåren. När jag ser film vill jag se bra handling. Vill jag se sex så ser jag porr.
En film får var erotiskt laddad. Gärna lite scener där man i förbifarten, liksom av misstag, får se lite kroppsformer, rumpor. Men det skall vara "rumsrent" och balanserat. Fy fan vad jag blir less på dessa b-filmer som man försöker förbättra med sjabbig sex.
Citera
2012-07-15, 22:10
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108

Jag stör mig på sexscener. De tillför inte en film ett dyft. Nån gång när man lyckats bygga upp en bra känslomässig spänning mellan två aktörer kan en taktfull sensuell scen vara på sin plats. Men det normala är att det ett sjabbigt smackande utan romantik.
Just nu sitter jag och växlar mellan två kanaler och har fullt sjå med att undvika motbjudande kladd. Jag har nog aldrig uppskattat sexscener, inte ens i de tidiga tonåren. När jag ser film vill jag se bra handling. Vill jag se sex så ser jag porr.
En film får var erotiskt laddad. Gärna lite scener där man i förbifarten, liksom av misstag, får se lite kroppsformer, rumpor. Men det skall vara "rumsrent" och balanserat. Fy fan vad jag blir less på dessa b-filmer som man försöker förbättra med sjabbig sex.

Instämmer helt. Extremt frustrerande i tex Game of thrones (inte film förvisso) när 10 minuter av varje avsnitt måste gå åt till pinsamma sexscener. Vad är meningen egentligen? Det är ju inte som att nån kommer börja runka till en scen på 60 sekunder där max ett bröst skymtar förbi.
Citera
2012-07-15, 22:24
Medlem
Skunkrumpas avatar
När bilar sprängs i en miljon bitar enbart av att bli påkörda eller rulla runt, som om de vore fullpackade med nitroglycering.
Citera
2012-08-12, 09:36
Medlem
salsakattens avatar
små söta djur som förstör och fnissar med ett oj föjåt, kan dom inte ens prata riktigt?
Citera
2012-08-12, 10:17
Medlem
RandolphCaers avatar
Kärlekshistorier som kastats in bara för att.
Huvudpersonerna behöver inte ens ha haft någon dragning eller ens tyckt om varandra tidigare, för så fort klimaxet i filmen kommer så MÅSTE de kyssa varandra.

Ta The Contract som exempel. Inte för att det är en bra film i övrigt heller, men..
John Cusack och Jamie Anderson har i filmen endast känt varandra några få timmar, de allra flesta av dom timmarna var hon(Jamie) fortfarande i ett lyckligt förhållande och förlovad.
Men så fort hennes pojkvän dör, så faller hon självklart för John Cuskack och de hånglar upp varandra så fort antagonisten har fallit. Noll trovärdighet till deras kärlek.
Klarar mig jävligt bra utan sådant jävla dravel.
Citera
2012-08-12, 10:17
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108

Instämmer.
Jag minns fortfarande när jag första gången såg en av världens bästa filmer - A few good men - och märkte spänningen mellan Cruises och Moores rollfigurer och de hade vettet att INTE låta det gå längre än så, vilket höjer filmen ett par, tre snäpp till.

Sexscener är helt enkelt det lata sättet att skapa film men som tur är funkar det knappt idag.
För 20-30 år sen kunde man sälja en film med att de innehöll snusk men i dagens samhälle när snusket är ett klick bort så hoppas man ju att filmindustrin och porrindustrin inser att det nog är bäst om de håller sig på var sitt håll.
Citera
2012-08-12, 10:37
Bannlyst
Vuxna människor som spelar karaktärer som föreställer barn eller väldigt mycket yngre roller.

Orealistiska scener i annars realistiska filmer. Detta hatar jag verkligen, sjunker alltid ett snepp i betygskalan.

Påtvingade sexscener.
Citera
2012-08-12, 13:42
Medlem
SiSeniors avatar
Att dom alltid kommer i tid till möten trots att ingen tid för mötet har bestämts eller att alla veta att t.ex. "sunrise" betyder prick kl. 7.00.
Citera
2012-08-14, 03:13
Bannlyst
Dåliga ljudeffekter vid slagsmålscener.
Citera
2012-08-14, 03:27
Medlem
lillekillens avatar
Filmer som förövrigt ska vara realistiska men är fyllda med faktafel som borde vara enkla att kollat upp innan man spelar in filmen

typex, sjukdomar som helt felbehandlas, bilar av viss färg eller modell inte ens tillverkade de år filmen utspelas
Citera
2012-08-14, 19:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillekillen
typex, sjukdomar som helt felbehandlas, bilar av viss färg eller modell inte ens tillverkade de år filmen utspelas
Som we were soldiers som har både helikoptrar och vapen som inte är tidsenliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in