2022-11-22, 19:36
Medlem
EjSvensks avatar
"PeWe lackerare är supra- snabba!"

Har haft en bil där på lack och aldrig igen ... Riktigt värdelösa fick göra om jobbet 3 ggr och det blev ändå inte bra... Taskig attityd har dom där med... Han har fått kompis pris ser jag oxå , därför dom håller honom bakom ryggen ang balken... Typ bara hudingar som jobbar där.
Senast redigerad av EjSvensk 2022-11-22 kl. 19:46.
Citera
2022-11-22, 19:53
Medlem
MeridianMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk

Har haft en bil där på lack och aldrig igen ... Riktigt värdelösa fick göra om jobbet 3 ggr och det blev ändå inte bra... Taskig attityd har dom där med... Han har fått kompis pris ser jag oxå , därför dom håller honom bakom ryggen ang balken... Typ bara hudingar som jobbar där.

Vafan är en huding 😂?
Citera
2022-11-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
Eller under demontering för att säljas i delar 🤷🏼‍♂️

Ja, naturligtvis. Min poäng var att United TM skulle inte göra någon ombyggnad av bilen, utan det skulle RC göra och sedan åka ner med den till Tyskland för att regga in den med Dubaiporschens chassinummer.

Men hela upplägget som RC presenterar för polisen i förhören är konstigt. Vilket företag skulle släppa ifrån sig en bil innan man fått fullt betalt? Det är helt osannolikt.
Citera
2022-11-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeridianMongo
Vafan är en huding 😂?

Ungefär det du antagligen gissar...
(FB) Vad är en "huding" för något?
Citera
2022-11-22, 19:58
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Lite lustigt att JG också pryder sina bilar med stickern ”Built not bought” med referens till att hon minsann bygger sina bilar själv (eller ihop med RC) istället för att köpa en ”färdig” bil.

”Stolen, not bought” verkar passa bättre?
Citera
2022-11-22, 20:04
Medlem
Citat:

Han är ju sponsrad av RC.

https://slc.se/wp-content/uploads/20...t-Results.html
Citera
2022-11-22, 20:19
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Vafan är en huding 😂?

Babbar
Citera
2022-11-22, 21:02
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunossons
Han är ju sponsrad av RC.

https://slc.se/wp-content/uploads/20...t-Results.html

Ja jag ser nu , J0nas Pente11 äger PeWe billack och Supramannen Racing (SMR) sponsrar honom...

Förvånande att det jobbet är gjort mot faktura... Inte förvånande nu dock att dom försvarar hans agerande med chassienr balken... Cirkeln sluts mer och mer här...
Citera
2022-11-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ja jag ser nu , J0nas Pente11 äger PeWe billack och Supramannen Racing (SMR) sponsrar honom...

Förvånande att det jobbet är gjort mot faktura... Inte förvånande nu dock att dom försvarar hans agerande med chassienr balken... Cirkeln sluts mer och mer här...

Hoppas man kollar i PeWes bokföring att fakturan skrevs det datumet och inte är en efterkonstruktion.
Citera
2022-11-22, 21:46
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painthriller
Hoppas man kollar i PeWes bokföring att fakturan skrevs det datumet och inte är en efterkonstruktion.

Tänkte samma sak , kan vara kreativ bokföring alt klipp & klistra...

En Marjasin som det heter i folkmun....
Citera
2022-11-22, 21:59
Medlem
Alwaysrights avatar
Hur svårt är det att ta loss rambalken från karossen? Den är väl limmad med monteringslim som sitter som fanken plus nitad och sedan lackad.

Själva fönstret-chassinumret sitter det i ramen eller på en bricka som går att bryta loss?
Citera
2022-11-22, 22:02
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Hur svårt är det att ta loss rambalken från karossen? Den är väl limmad med monteringslim som sitter som fanken plus nitad och sedan lackad.

Själva fönstret-chassinumret sitter det i ramen eller på en bricka som går att bryta loss?

Den i framrutan med är popnitad men inte lika avancerat typ 2 popnitar bara brukar det vara....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in