2022-11-11, 10:15
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Ja och hur fan ska man få in och framförallt ut honom ur en Porsche
den var lite smårolig...
Finns viljan så går det...nästan..
Citera
2022-11-11, 10:20
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharacterAssasin
Jag har läst den drygt 280sid långa förundersökningen där de båda inledningsvis är misstänkta för häleri samt märkesförfalskning. Det är tydligt att Rickard tagit på sig Jessicas del i brotten, antagligen för att hennes sociala fallhöjd anses högre.

Bilen artikeln handlar om är enligt paret en Dubai-importerad 991 turbo men är enligt larmtjänst egentligen YFN344 en GT3RS som stals 2ggr på kort tid i maj 2017 och sedan aldrig återfanns.

Det enda som bekräftas komma från den påstådda Dubai-Porschen är en balk under passagerarsätet där chassinumret sitter, samt chassinumret i vindrutan.
Balken är taffligt fastmonterad med popnitar och när man lackerat den så har man på ett svårförklarligt sätt sprayat över kabelhärvan med ursprung från YFN344 =)
Motor och växellåda är från BYZ641 som stals 2016.

Chassienummer/Papper är köpt av UNITED TM GMBH som är permanent stängd enligt google. (en stor bilfirma enligt förhör med Rickard) http://www.umotors.de
dom i sin tur har tullat in skrotet för ca EUR 10K så det lär rimligen inte varit någon bil som gick att reparera.
Denna identitet som paret köpt är enligt förhör med Rickard betalad med Jessicas pengar som hon fick vid försäljningen av XUR488.

Sedan är det mängder med sidor av efterfabricerade kvitton och mail där Rickard försöker redogöra för vart han köpt alla delar för att täcka sin story. För den kunnige är dom rätt skrattretande. Slutligen påstår han sig köpt typ en halv GT-porsche av någon Niklas som polisen mer eller mindre bekräftar inte finns. Alla transaktioner givetvis med cash.

Allt samman faller rätt platt.

Välskrivet inlägg! Jag ska inte gå till personangrepp men den "sociala fallhöjden" du nämnder för dessa två är enligt mitt tycke högst begränsad , deras utspel på sociala medier framstår som någon exhibitionistisk / skrävlar ådra otroligt pinsamt. Personligen gapskrattade jag när jag såg garaget profilen. Fallhöjden består väl i att gemene man kanske inte lämnar sin bil till en verkstad där man riskerar få nyckeln kopierad eller andra efterkommande problem typ stöld av bilen eller delar av oseriösa personer.
Citera
2022-11-11, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Hahahaha är du störd på nåt vis ? På hennes garaget profil är du inne och kommenterar hennes bilder med diverse rövslick typ överallt , hon är en vanlig tjej! Inget märkvärdigt alls! Du rövslickar i parti och minut som att du aldrig sett fitta på vykort! Stört beteende!

Absolut. Vi skriver och har kontakt just med bilintresse. Och hon är sjukt trevlig att surra med om allt och inget, precis som vem som helst. Finns inget ont i henne.
Citera
2022-11-11, 10:23
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Absolut. Vi skriver och har kontakt just med bilintresse. Och hon är sjukt trevlig att surra med om allt och inget, precis som vem som helst. Finns inget ont i henne.

Ring kanske karlavagnen eller nåt istället... Fluktare där!
Citera
2022-11-11, 10:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Förvånar mig inte när sån här brutta hamnar i nån libanes 911.

Ser inte så bra ut för tjejen när arbetsgivaren är en större Audi återförsäljare.

Den kopplingen vill man inte ha. Fel klientel kan dyka upp, plus man får dåligt rykte.

Nästa jobb kan bli på någon blattefirma som kränger fifflade bilar. Gäller ha ren skjorta i branschen. Eller blus...

Passande uttryck blir, Hindsight 20 20.
Citera
2022-11-11, 10:28
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ser inte så bra ut för tjejen när arbetsgivaren är en större Audi återförsäljare.

Den kopplingen vill man inte ha. Fel klientel kan dyka upp, plus man får dåligt rykte.

Nästa jobb kan bli på någon blattefirma som kränger fifflade bilar. Gäller ha ren skjorta i branschen. Eller blus...

Passande uttryck blir, Hindsight 20 20.
Verkligen inte! Jag skulle bli heligt förbannad på AUDI om jag hade köpt någon fet R8 och sedan få veta att säljaren livnär sig på att kränga stulna delar från exklusiva sportbilar, finns ingen chans att dårars efterkonstruerade försvarstal med hemmapulade kvitton skulle gälla i min rättssal. Hoppas AUDI gör en storkoll på bilar som gått ur deras hall som blivit utsatta för oförklarliga stölder.
Citera
2022-11-11, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Ring kanske karlavagnen eller nåt istället... Fluktare där!

Förstår inte varför vissa här kan vara så elaka och måste kalla nån dumma grejer, eller vara personligt påhoppande bara för att det går bra för en annan person.

Helt obegripligt.
Jag är kass på mycket och bra på annat. Men sålänge jag bara är en icke felfri människa har jag ingen rätt att slänga ur mig dumma saker om nån annan som är schysst.

Tänk er för lite.
Citera
2022-11-11, 10:34
Medlem
Citat:
Förstår inte varför vissa här kan vara så elaka och måste kalla nån dumma grejer, eller vara personligt påhoppande bara för att det går bra för en annan person.

Helt obegripligt.
Jag är kass på mycket och bra på annat. Men sålänge jag bara är en icke felfri människa har jag ingen rätt att slänga ur mig dumma saker om nån annan som är schysst.

Tänk er för lite.

Hade du varit varit lika kär om hon hade varit ful/kille?
Citera
2022-11-11, 10:38
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:

Helt obegripligt.

Tänk er för lite.

Du är säkert en bra och fin människa , jag anar en naiv kärlekstörstande bonnpojk här , inget fel i det Svana! Man ska även tänka sig för när man flashar och skrävlar samt kör runt i stöldgods och går över lagens gränser samt gör ALLT för att synas! Om det vore din Porsche som va stulen tror jag inte du skulle rövslicka lika aktivt.
Citera
2022-11-11, 10:39
Medlem
FUP här

https://anonfiles.com/Ie17R2Gfy9/Att...sprotokoll_pdf
Citera
2022-11-11, 10:48
Medlem
Jessica82Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Verkligen inte! Jag skulle bli heligt förbannad på AUDI om jag hade köpt någon fet R8 och sedan få veta att säljaren livnär sig på att kränga stulna delar från exklusiva sportbilar, finns ingen chans att dårars efterkonstruerade försvarstal med hemmapulade kvitton skulle gälla i min rättssal. Hoppas AUDI gör en storkoll på bilar som gått ur deras hall som blivit utsatta för oförklarliga stölder.

Men nu är det ju inte JAG som ägt eller råkat köpa stulna bildelar eller hur?
Jag har absolut ingen aning att bilen ifråga har haft något stulet på sig då jag inte varit inblandad i köp av varken bilen eller delar till den!
Citera
2022-11-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painthriller
Hade du varit varit lika kär om hon hade varit ful/kille?

Absolut inte.
Men jag ser inte att hon är skyldig till nåt än, därför tycker jag hon är ok. Tills det bevisar motsatsen.

Och även om hon skulle vara skyldig.. så kallar man ingen för hora osv.. oavsett vem det är och hur man ser ut.

Alla gillar väl att se bra ut och knulla är bästa som finns! Man är ingen hora för att man bjuder på snygga bilder.

Dumma meningar om sånt är bara ren avundsjuka.. eller så håller man bara tyst och följer aktuella ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in