2022-12-09, 06:54
Medlem
Har skrivit det tidigare, men det är ju värt att upprepa. I en situation där varenda vettig människa skulle försöka distansera sig från RC och JG väljer Puppan att dra en lans och agera expertvittne till RC's fördel. Samma Puppan som har kört racing på en nivå han inte alls har råd med, råkat ut för motorras och ändå emot alla odds fått ihop bilen med hjälp av RC.

Do the math...[/quote]

Kan det inte vara så att han bor också hemma hos mamma, jobbar på mekonomen och han jobbar mycket, då menar jag mycket, åh han lägger bara sina pengar på bilen och härliga solresor 🤣🤣

Nej. RC & JC det är smuts till människor
Citera
2022-12-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
https://rejsa.nu/forum/profile.php?m...7303fed362dfaf

Här har man drygt 11000 inlägg på rejsa.nu från RC att bläddra bland. Hans projekttråd med 997:an är ju bortplockad, är det fler trådar som har raderats? Är det inte bara moderatorer som kan plocka bort trådar och inlägg på rejsa? Magnus framstår ju som både ärlig och trevlig så jag har svårt att se att han skulle försöka sopa igen spåren efter RC. Eller försöker han helt enkelt distansera sin sida från den här härvan.
Det har gått att be att få trådar borttagna på Rejsa sedan GDPR infördes. Det fungerar så om man följer lagen.
Citera
2022-12-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Det primära skälet till att dom såg till att nyckeln "försvann" tror jag är att det i nyckelns chip finns massor med information om bilen den kommer ifrån, hade sannolikt vart game over betydligt snabbare om denna återfunnits....

Hur fungerar Porsche?
Hänger centrallåsning och tändning på motorkablaget?
Eller
Hänger det på bilens elsystem?
Eller
Hänger det fritt/ separerat?

Det är en del jobb att byta låscylindrar i dörrar och tändningslås samt få imobilizer och centrallås att fungera. Till stavsnäsbilen hade någon nyckel så gissningsvis har han återanvänt denna. Det gäller att inte drittla bort nyckel bara!
T
Passar YFN-nyckeln till beslagsbilen torde saken slutligen vara avgjord! Tingsrätt skulle kunna döma så det blir ett avslut kring bilen till slut. Sannolikheten att YFN karossen dyker upp i sin tidigare glans dagar är nog rätt små…
Citera
2022-12-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net...9g&oe=6394D249

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...gA&oe=6394B6B9
Sämre har jag hjälpt...
Citera
2022-12-09, 16:38
Medlem
lysande-pistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice9mm.
Hur fungerar Porsche?
Eller
Eller

Det är en del jobb att byta låscylindrar i dörrar och tändningslås samt få imobilizer och centrallås att fungera. Till stavsnäsbilen hade någon nyckel så gissningsvis har han återanvänt denna. Det gäller att inte drittla bort nyckel bara!
T
Passar YFN-nyckeln till beslagsbilen torde saken slutligen vara avgjord! Tingsrätt skulle kunna döma så det blir ett avslut kring bilen till slut. Sannolikheten att YFN karossen dyker upp i sin tidigare glans dagar är nog rätt små…
Hänger fritt hur tänker du nu, samtliga enheter du nämner är kopplade till bilens elsystem utom transpondern i nyckeln.
kopiera en transponder/chip är inte svårt.
Citera
2022-12-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Sämre har jag hjälpt...

Det är fina vackra bilder som Jessica kan vara stolt över. Bilen, är det beslagsbilen, jag är ingen porschekännare, alla ser lika ut? Att stå bakom denna är inget att vara stolt över…

Men lite off topic, eller hur.

Hade hon varit en rugguggla hade det blivit mindre skriverier. Samma gäller Linda Staaf…
Citera
2022-12-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lysande-pistol
Hänger fritt hur tänker du nu, samtliga enheter du nämner är kopplade till bilens elsystem utom transpondern i nyckeln.
kopiera en transponder/chip är inte svårt.

Är det ihopintegrerat eller kan man enkelt ta och byta imobilizer o centrallås mellan bilar?
Citera
2022-12-09, 17:04
Medlem
Citat:
Det är fina vackra bilder som Jessica kan vara stolt över. Bilen, är det beslagsbilen, jag är ingen porschekännare, alla ser lika ut? Att stå bakom denna är inget att vara stolt över…

Men lite off topic, eller hur.

Hade hon varit en rugguggla hade det blivit mindre skriverier. Samma gäller Linda Staaf…

Absolut så hade det varit mycket mindre skriverier om hon inte skulle se ut som hon gör....
Jag skulle nog kunna leka lite med henne bara på utseendet men det är ju inte samma sak som att man skulle vara någon form av beundrare...
Citera
2022-12-09, 17:10
Medlem
lysande-pistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnpinnen
Absolut så hade det varit mycket mindre skriverier om hon inte skulle se ut som hon gör....
Jag skulle nog kunna leka lite med henne bara på utseendet men det är ju inte samma sak som att man skulle vara någon form av beundrare...
Vem vill läsa om dina snukiskiga fantasier, håll dig OT.
Citera
2022-12-09, 17:43
Medlem
Citat:
Hur fungerar Porsche?
Eller
Eller

T

Om inte jag är helt felinformerad så samlas mycket av bilens data i nyckelchipet, servicehistorik osv, gissar att det skulle blivit förödande den om funnits kvar, men det blir det nog ändå, bara lite mer krångel för dom som utreder skiten..
Citera
2022-12-09, 17:45
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
Är det inte bara moderatorer som kan plocka bort trådar och inlägg på rejsa?

Jag vill minnas att man är fri att göra det själv.

RC hade ju alla skäl i världen att göra det, men tänk alla arbetsmånader han ägnat åt den tråden.
Citera
2022-12-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lysande-pistol
Vem vill läsa om dina snukiskiga fantasier, håll dig OT.
Du kanske skulle ta å läsa tråden från inlägg nr1 så fattar du nog att mitt inlägg är ganska harmlöst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in