Citat:
Ursprungligen postat av
Jessica82G
Men nu är det ju inte JAG som ägt eller råkat köpa stulna bildelar eller hur?
Jag har absolut ingen aning att bilen ifråga har haft något stulet på sig då jag inte varit inblandad i köp av varken bilen eller delar till den!
Du måste leva i någon fantasi, du är djupt involverad i denna härva, det är bara din kille som tagit smällen för allt.
Du som leker så smart annars varför leker du en dum blondin nu?
Taget från FUP
Patrull 34-9120 med Insp R Svensson och Insp Svenfelt befann sig vid Sandkilsvägen i Åkersberga och
fick syn på en svart Porsche som körde in på vägen där vi befann oss. Det var Jessica som körde bilen.
Vid kontroll av registreringsnumret YGA574 visade det sig att chassinumret inte stämde med det som
stod i rutan på bilen. Under tiden vi utredde omständigheterna kom Rickard till platsen som berättade att
han var en av ägarna till bilen.
BROTTEN
Häleri genom att Rickard och Jessica tagit olovlig befattning med en bil som misstänktes vara stulen.
Bilens chassinummer fanns inte registrerat i svenska system och med tanke på att bilen körts runt med
en felaktig skylt misstänktes bilen vara stulen.
Jessica och Rickard är misstänkta för märkesförfalskning genom att ha anbringat registreringsskylten
med registreringsnumemr YGA574 på den misstänkt stulna Porschen. Skylten går till en likadan bil och
som Jessica tidigare varit ägare till.
-----
Nu kan du sluta leka offer och få oss att tro att du hade absolut INGEN vetskap om detta.
Du kör för fan omkring med din gamla regskylt(från annan bil) på en bil som inte ska ha den..