2022-11-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica82G
Men nu är det ju inte JAG som ägt eller råkat köpa stulna bildelar eller hur?
Jag har absolut ingen aning att bilen ifråga har haft något stulet på sig då jag inte varit inblandad i köp av varken bilen eller delar till den!

Du kände inte igen ditt gamla regnummer som satt på bilen du körde med?
Citera
2022-11-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ser inte så bra ut för tjejen när arbetsgivaren är en större Audi återförsäljare.

Den kopplingen vill man inte ha. Fel klientel kan dyka upp, plus man får dåligt rykte.

Nästa jobb kan bli på någon blattefirma som kränger fifflade bilar. Gäller ha ren skjorta i branschen. Eller blus...

Passande uttryck blir, Hindsight 20 20.

Du tror inte en Audi-försäljare i landets huvudstad har just blattar som sitt absolut största klientel? Allt ovanför 7,5PBB tjänsteholk körs uteslutande av becknar-brush.
Citera
2022-11-11, 11:02
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Jag har absolut ingen aning att bilen ifråga har haft något stulet på sig då jag inte varit inblandad i köp av varken bilen eller delar till den!

"Råkat" köpa följdfrågan nu blir ju är det Rickard aka Tjålarmannen själv som är ute och stjäl bilar eller är han "bara" hälare ? Det är ju delar från 4 st porschar här... Vad var dispyten mellan honom och Qvarnis gällande ? Q med är ju känd för att aldrig ha rent mjöl i påsen och även han har ju haft en förkärlek till Porsche...
Citera
2022-11-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Verkligen inte! Jag skulle bli heligt förbannad på AUDI om jag hade köpt någon fet R8 och sedan få veta att säljaren livnär sig på att kränga stulna delar från exklusiva sportbilar, finns ingen chans att dårars efterkonstruerade försvarstal med hemmapulade kvitton skulle gälla i min rättssal. Hoppas AUDI gör en storkoll på bilar som gått ur deras hall som blivit utsatta för oförklarliga stölder.

Det har nog endast fifflats med egna bilar.... jag har otroligt svårt att se incitamentet att skruva med firmans bilar.
Citera
2022-11-11, 11:07
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Absolut inte.
Men jag ser inte att hon är skyldig till nåt än, därför tycker jag hon är ok. Tills det bevisar motsatsen.

Och även om hon skulle vara skyldig.. så kallar man ingen för hora osv.. oavsett vem det är och hur man ser ut.

Alla gillar väl att se bra ut och knulla är bästa som finns! Man är ingen hora för att man bjuder på snygga bilder.

Dumma meningar om sånt är bara ren avundsjuka.. eller så håller man bara tyst och följer aktuella ämnet.

Svana när du väl har fått komma till så kommer du med inse att knulla är rätt överskattat!

Kämpa Svana , vi tror på dig!
Citera
2022-11-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Svana när du väl har fått komma till så kommer du med inse att knulla är rätt överskattat!

Kämpa Svana , vi tror på dig!

Tack. Nån som tror på mig iaf🤣
Citera
2022-11-11, 11:08
Medlem
Citat:

Du måste leva i någon fantasi, du är djupt involverad i denna härva, det är bara din kille som tagit smällen för allt.

Du som leker så smart annars varför leker du en dum blondin nu?

Taget från FUP

Patrull 34-9120 med Insp R Svensson och Insp Svenfelt befann sig vid Sandkilsvägen i Åkersberga och
fick syn på en svart Porsche som körde in på vägen där vi befann oss. Det var Jessica som körde bilen.
Vid kontroll av registreringsnumret YGA574 visade det sig att chassinumret inte stämde med det som
stod i rutan på bilen. Under tiden vi utredde omständigheterna kom Rickard till platsen som berättade att
han var en av ägarna till bilen.
BROTTEN
Häleri genom att Rickard och Jessica tagit olovlig befattning med en bil som misstänktes vara stulen.
Bilens chassinummer fanns inte registrerat i svenska system och med tanke på att bilen körts runt med
en felaktig skylt misstänktes bilen vara stulen.
Jessica och Rickard är misstänkta för märkesförfalskning genom att ha anbringat registreringsskylten
med registreringsnumemr YGA574 på den misstänkt stulna Porschen. Skylten går till en likadan bil och
som Jessica tidigare varit ägare till.

-----

Nu kan du sluta leka offer och få oss att tro att du hade absolut INGEN vetskap om detta.

Du kör för fan omkring med din gamla regskylt(från annan bil) på en bil som inte ska ha den..
Citera
2022-11-11, 11:11
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Tack. Nån som tror på mig iaf🤣

Haha , jag menar det!
Citera
2022-11-11, 11:14
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Det har nog endast fifflats med egna bilar.... jag har otroligt svårt att se incitamentet att skruva med firmans bilar.
Jag menade inte att hon stått i verkstaden och skruvat av delar. Men som säljare har hon tillgång till nycklar till alla bilar som säljs, inte så svårt att ordna kopior för en återförsäljare. Hon är helt klart inte en ärlig och pålitlig person, alltså precis de karakteristiska drag som säljare i allmänhet besitter.
Citera
2022-11-11, 11:14
Medlem
z0rkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1750
Du måste leva i någon fantasi, du är djupt involverad i denna härva, det är bara din kille som tagit smällen för allt.

Du som leker så smart annars varför leker du en dum blondin nu?

Taget från FUP

Patrull 34-9120 med Insp R Svensson och Insp Svenfelt befann sig vid Sandkilsvägen i Åkersberga och
fick syn på en svart Porsche som körde in på vägen där vi befann oss. Det var Jessica som körde bilen.
Vid kontroll av registreringsnumret YGA574 visade det sig att chassinumret inte stämde med det som
stod i rutan på bilen. Under tiden vi utredde omständigheterna kom Rickard till platsen som berättade att
han var en av ägarna till bilen.
BROTTEN
Häleri genom att Rickard och Jessica tagit olovlig befattning med en bil som misstänktes vara stulen.
Bilens chassinummer fanns inte registrerat i svenska system och med tanke på att bilen körts runt med
en felaktig skylt misstänktes bilen vara stulen.
Jessica och Rickard är misstänkta för märkesförfalskning genom att ha anbringat registreringsskylten
med registreringsnumemr YGA574 på den misstänkt stulna Porschen. Skylten går till en likadan bil och
som Jessica tidigare varit ägare till.

-----

Nu kan du sluta leka offer och få oss att tro att du hade absolut INGEN vetskap om detta.

Du kör för fan omkring med din gamla regskylt(från annan bil) på en bil som inte ska ha den..

Från sida 370/371 i FUP:
https://i.imgur.com/eX0PzHu.png
Citera
2022-11-11, 11:15
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
FUP här

https://anonfiles.com/Ie17R2Gfy9/Att...sprotokoll_pdf

Blir svårt ta sig ut det. Fängelse i straffskalan.
Citera
2022-11-11, 11:28
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Blir svårt ta sig ut det. Fängelse i straffskalan.

Yes och hur blir det med skadestånd , krav från försäkringsbolag ? Även om man inte blir dömd som tjuven utan bara hälare så lär ju bolagen komma med krav , den bilen som har fått chassienr bytt lär ju bolaget vilja ha tillbaka fullvärde för...
Senast redigerad av KonstapelKlang 2022-11-11 kl. 11:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in