Citat:
Ursprungligen postat av
Jessica82G
Jag lägger alla mina pengar på bilar och resor. Det blir en bra slant när man inte har några barn! Jag har dock haft lån på alla mina bilar. Om ni inte visste så kan man ha ett rätt högt restvärden på sportbilar och på så vis komma undan med några tusen i månadskostnad. Givetvis måste man ha en god kreditvärdighet.
Från förundersökningen kan man i dina kontoutdrag från handelsbanken läsa ut att din snittbalans på kontot är ca 1500:- så bespara oss ditt surr.
Citat:
Ursprungligen postat av
KonstapelKlang
Välskrivet inlägg!

Jag ska inte gå till personangrepp men den "sociala fallhöjden" du nämnder för dessa två är enligt mitt tycke högst begränsad , deras utspel på sociala medier framstår som någon exhibitionistisk / skrävlar ådra otroligt pinsamt. Personligen gapskrattade jag när jag såg garaget profilen. Fallhöjden består väl i att gemene man kanske inte lämnar sin bil till en verkstad där man riskerar få nyckeln kopierad eller andra efterkommande problem typ stöld av bilen eller delar av oseriösa personer.
Tack för det!
Haha jag är benägen att hålla med =)
Teorin som någon annan lade fram om att Rickard inte har några utmätningsbara tillgångar och därför "bröstar" brotten känns rimligare.
Sedan gissar jag att Jessica inte direkt skulle klara av att slakta en GT-porsche i ett flerbilsgarage på 4 timmar, den kompetensen har nog Rickard med vänner fått stå för.
Citat:
Ursprungligen postat av
painthriller
Finns det några bilder på den krockade vita bilen som RC hade köpt utomlands?
Haha kul kille.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alwaysright
Vilken jätteutredning! Vad det måste kosta att göra så gedigna utredningar! Häftiga krav gråa försäkringsbolagen.
Det är tydligt att larmtjänst drivit utredningsarbetet och det är som du säger mkt välgjort.

Försäkringsbolagen som finansierar larmtjänst blev väl less när de fått betala ut 5-10 slaktade GT/Turbo porschar och tyckte att historien behövde ett slut.
Att hon till slut blev stoppad och polisen kontrollerade chassinummer är naturligtvis ingen rutinkontroll.