2022-11-15, 08:46
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Här frotterar han sig antagligen med tjålburken på Mantorp så dom har flängt runt rätt bra med bilen oreggad...

Vad för regskylt har man använt ?

https://www.youtube.com/watch?v=WpeRGE0L61g

Det jag menar med momsfiffel, det är naturligtvis ännu mer skattefiffel än så.
Ganska vanligt bland racingentusiaster som vill ha en snabb bil men inte betala för det fullt ut.
Man bedriver någon verksamhet där man mer eller mindre krystat kan väva in sitt intresse, man köper allt i firman och använder "privat".
Självklart har den assnabba mantorpsporschen ägts och byggts under liknande förhållanden, inte en del är köpt för privata skattade pengar.
Citera
2022-11-15, 08:47
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
Nuförtiden kör han nog allt svart, med tanke att han torskade F-skatten för en massa år sedan

https://www.allabolag.se/740122HLMD/supramannen-racing

Hur gick det till? Åkte han dit för något ekonomiskt fiffel?
Citera
2022-11-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det jag menar med momsfiffel, det är naturligtvis ännu mer skattefiffel än så.
Ganska vanligt bland racingentusiaster som vill ha en snabb bil men inte betala för det fullt ut.
Man bedriver någon verksamhet där man mer eller mindre krystat kan väva in sitt intresse, man köper allt i firman och använder "privat".
Självklart har den assnabba mantorpsporschen ägts och byggts under liknande förhållanden, inte en del är köpt för privata skattade pengar.

Jag bara undrar hur du i flera inlägg kan resonera som om han driver ett företag och momsfiffel och ”annan verksamhet vid sidan om”

Det har framkommit i många inlägg att det inte finns någon verksamhet i den enskilda firman.
Det finns Inge f-skattsedel, ingen omsättning, ingen redovisad moms enligt den länk du själv publicerat.

Det finns ingen som helst laglig verksamhet således. Utan en helt och hållet svart verksamhet.

Samtidigt vet många att det har betalats miljontals kronor (troligen kontant) till personen ifråga för arbete och delar (som kanske inte riktigt köpts från Porsche men hamnat på ”kund” bilar)
Citera
2022-11-15, 09:21
Medlem
Har vi ingen som känner någon säljare på AUDI som kan sprida ordet om deras kollega som köper stulna porsche delar, lär inte vara superpopulärt kan jag tänka mig. Snacka om att hon har skitit i det blå skåpet så att säga.

Kanske blir en läxa för henne att inte vara ihop med löst blattefolk
Citera
2022-11-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavaswe
Har vi ingen som känner någon säljare på AUDI som kan sprida ordet om deras kollega som köper stulna porsche delar, lär inte vara superpopulärt kan jag tänka mig. Snacka om att hon har skitit i det blå skåpet så att säga.

Du hade ju din tuffa kontakt som var högt uppsatt i VW koncernen?
Citera
2022-11-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion12
Du hade ju din tuffa kontakt som var högt uppsatt i VW koncernen?

Du tror en chef inom VAG gruppen kan sprida ordet om anställda dumskaft? Nu pratar jag om hennes säljkollegar på AUDI, du är då ingen smart jävel.
Citera
2022-11-15, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavaswe

Hon har inga problem alls. Jobbar man stenhårt och får bra lön behöver man nog inte fiffla.. jag ser ingen anledning iaf.

Jag tror att denna tråd bara är till för att nervärdera paret, som lyckats mer än vad vi alla gjort.. avundsjuka som sagt.

Om allt var så olagligt som ni hävdar, varför har inget hänt än?
Varför träder inte folk fram som blivit bedragna och bekräftar?
Citera
2022-11-15, 09:31
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Jag bara undrar hur du i flera inlägg kan resonera som om han driver ett företag och momsfiffel och ”annan verksamhet vid sidan om”

Det har framkommit i många inlägg att det inte finns någon verksamhet i den enskilda firman.
Det finns Inge f-skattsedel, ingen omsättning, ingen redovisad moms enligt den länk du själv publicerat.

Det finns ingen som helst laglig verksamhet således. Utan en helt och hållet svart verksamhet.

Samtidigt vet många att det har betalats miljontals kronor (troligen kontant) till personen ifråga för arbete och delar (som kanske inte riktigt köpts från Porsche men hamnat på ”kund” bilar)

Det är en enskild firma, all redovisning sköts via privata deklarationen. Inget redovisas såsom det vore ett AB. Du har ingen insyn i hans EF, det är därför många driver EF trots nackdelarna med större personligt ekonmiskt ansvar osv.

Ang F-skatt:
"Nej, det är en vanlig missuppfattning att F-skatten är ett slags körkort för att driva firma, men så är det inte. Men du får alltså inte sälja tjänster utan F-skatt. Eller, får och får.. du får göra det också, men då ska kunden dra av och betala in skatt för dig, så det alternativet går ju oftast bort ändå. Men säljer du bara varor så är det ingen (från skatteverket ) som bryr sig. jag vet företag som omsätter 6 milj/år utan F-skatt. Men sen finns det då t.ex marknader och sånt som kräver F-skatt för att du ska få sälja prylar där, men det är egentligen ett krav utan stöd i lagen."
Citera
2022-11-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Hon har inga problem alls. Jobbar man stenhårt och får bra lön behöver man nog inte fiffla.. jag ser ingen anledning iaf.

Jag tror att denna tråd bara är till för att nervärdera paret, som lyckats mer än vad vi alla gjort.. avundsjuka som sagt.

Avundsjuka? På kreditköpta sportbilar? Njaaa, jag har min bostadsrätt på östermalm som är bra mycket mer värd än deras bilar.

Hon erkände ju själv i tråden att hon lånar pengar för att köpa bilar, det betyder ju att man inte har råd men man vill verkligen ha råd.
Citera
2022-11-15, 09:34
Medlem
Att det finns folk som försvarar detta par är för mig helt sjukt, hoppas dom åker dit så det slår härliga till.
Citera
2022-11-15, 09:37
Medlem
Citat:

Vilken värld lever du i? Tror du någon här inne är avundsjuk på att ha en FUP på 502 sidor över sig? Nej detta är smuts till människor och ska så behandlas, det är stöld från människor som jobbar hårt för att kunna ha en rolig sommarbil, sen kommer en kille som låter som en fjolla när han pratar och stjäl folks egendom. Pissluffare är rätt ord för RC!
Citera
2022-11-15, 09:38
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Det är många som har stora problem med RC, säkert avundsjuka som du är inne på.
I just detta fallet verkar många saker rätt fishy och det verkar lite oklart hur mycket uppsåt RC haft och vad han haft kännedom om och hur inblandad han varit.
Men oavsett vilket kan ingen ta ifrån honom vad han presterat genom åren osv.
Han verkar extremt driven, får saker gjorda och lyckas även prestera bakom ratten. Absolut imponerande.

Men han verkar även i viss mån ha fifflat lite för mycket i detta fallet och oavsett utgång i rättsfallet så kommer han torska en hel del stålar på det för allt stöldgods blir han ju av med utan ersättning.
Eventuellt så får han även problem med den tyska firman där han har ett köpeavtal gällande dubai-porschen där det är oklart vad som kommer återstå och huruvida han kommer behöva betala utestående belopp.
Vet inte vad han är god för men personlig konkurs kan säkert vara ett alternativ om han har otur och det lär ju förändra hans livssituation radikalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in