2022-11-12, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felloh
Plåten som satt på bilen när dom stannade henne va YGA574

Jag kollade lite på biluppgifter.se och det verkar som om Richard importerat den bilen och sålt den i april 2017. Nu ägs den av en privatperson från Frillesås. Men påstods det inte att Jessica ägt den också? Eller är hon skriven där? Och varför ägdes bilen i så fall av ett företag i Älta i mellan. En firma som säljer usa pickuper.

Hur lång preskribtionstid kan det vara på den här typen av brott? Kan det finnas intresse från polisen att plocka in och göra en teknisk undersökning även på den?

Citat:
Ursprungligen postat av felloh
För övrigt mycket skryt om att hon tjänar pengar på "hästar och business" och nu kommer allt fiffel fram.

Travhästar då eller? Vilken annan typ av business?

Citat:
Ursprungligen postat av gixxer600
Hon äger ju den personliga skylten JEZZICA, som sitter på hennes nuvarande Lamborghini. Kan det vara så enkelt att hon hade satt den skylten på bilen, för att hon skulle ut och fotografera? Hon brukar ju ha med den skylten i sina bilder? I sådana fall är det ju inte SÅ hemskt ologiskt, även om den vid tillfället tillhörde en annan bil, vilket såklart är olagligt. Just a thought...

Fast den skylten hade varit mer ologisk i bemärkelsen att klara sig från polisen, för den skylten är ju knuten till en annan bil och hade fått även en trött polis att kvickna till.

Skylten dom satte på hör ju trots allt till en porsche.

Med facit i hand hade dom nog tom kunnat haft chans att klara sig bättre undan om dom inte haft någon skylt på överhuvudtaget.

Då hade dom åkt dit för det brottet men sen haft chans att slippa att polisen skulle luska vidare och komma fram till att identiteten var ändrad.

Helt sagolikt korkat att vara ute och snurra med en falskreggad bil som är stulen för en jävla fotografering. Då måste man ju ha enorma behov av att visa upp sig på bild om man anser att det är värt risken.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-11-12 kl. 10:14.
Citera
2022-11-12, 09:46
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag kollade lite på biluppgifter.se och det verkar som om Richard importerat den bilen och sålt den i april 2017. Nu ägs den av en privatperson från Frillesås. Men påstods det inte att Jessica ägt den också? Eller är hon skriven där? Och varför ägdes bilen i så fall av ett företag i Älta bara några dagar i mellan.

Hur lång preskribtionstid kan det vara på den här typen av brott? Kan det finnas intresse från polisen att plocka in och göra en teknisk undersökning även på den?

Fast den skylten hade varit mer ologisk i bemärkelsen att klara sig från polisen, för den skylten är ju knuten till en annan bil och hade fått även en trött polis att kvickna till.

Med facit i hand hade dom nog tom kunnat haft chans att klara sig bättre undan om dom inte haft någon skylt på överhuvudtaget.

Då hade dom åkt dit för det brottet men sen haft chans att slippa att polisen skulle luska vidare och komma fram till att identiteten var ändrad.

Helt sagolikt korkat att vara ute och snurra med en falskreggad bil som är stulen för en jävla fotografering. Då måste man ju ha enorma behov av att visa upp sig på bild om man anser att det är värt risken.

Det är rätt uppenbart att bruden är extremt uppmärksamhetssökande. Och sjukt självcentrerad. Pinsamt. Hon har uppenbarligen inte råd att leva det liv hon lever. Pinsam spillra till människa.
Citera
2022-11-12, 09:52
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanifbaliskusin
Hon är inloggad just nu och lusläser tråden

Ja och det är väl ingen som är så blåögd att dom tror det här är den första och enda bilen...
Det har sannolikt slussats MYCKET stulna delar och bilar genom hans försorg... Är säkert riktigt bra pengar i att sälja stulna bildelar... Räcker till en Lambo bl.a och att hålla en Bimbo exalterad en och annan utlandsresa samt Rolex på armen.... I en ytlig (läs korkad) värld med stora hävdelse behov där allt ska flashas på nätet så är lyckan fullkomlig
Citera
2022-11-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det är rätt uppenbart att bruden är extremt uppmärksamhetssökande. Och sjukt självcentrerad. Pinsamt. Hon har uppenbarligen inte råd att leva det liv hon lever. Pinsam spillra till människa.

Verkligen! Det ser man tydligt även på det kontot hon skapat här på Flashback.. Hon la sin egna bild som profilbild
Citera
2022-11-12, 09:54
Medlem
Citat:
Jag kollade lite på biluppgifter.se och det verkar som om Richard importerat den bilen och sålt den i april 2017. Nu ägs den av en privatperson från Frillesås. Men påstods det inte att Jessica ägt den också? Eller är hon skriven där? Och varför ägdes bilen i så fall av ett företag i Älta bara några dagar i mellan.

Då har de dessutom sparat skyltarna efter att de sålt bilen, och om jag läser datumen rätt. Man kanske ska kolla hur många skyltar som har beställt till dessa registreringsnummer också om inte det står i protokollet,

Kan någon förklara nyckeln i handskfacket hypotesen, själ man julen först för att locka dit bärgaren och att man vet att den vill ha nyckeln i handskfacket? Sedan åker man tillbaka och monterar julen igen och ta nyckeln och själ bilen?t
Citera
2022-11-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12

Ja, nästan lite tragiskt. Jätte söt tjej, har möjlighet att ägna sig åt sitt bilintresse, som verkar genuint, hyfsat jobb kopplat till det, kan dela intresset med en pojkvän som haft högt anseende i den världen, sen verkar hon ju vara duktig på att köra också. Man kan ju tycka att det borde räcka för ett tillbaka lutat behagligt liv utan att behöva flasha och visa upp sig.
Citera
2022-11-12, 09:59
Citat:
Ja, nästan lite tragiskt. Jätte söt tjej, har möjlighet att ägna sig åt sitt bilintresse, som verkar genuint, hyfsat jobb kopplat till det, kan dela intresset med en pojkvän som haft högt anseende i den världen, sen verkar hon ju vara duktig på att köra också. Man kan ju tycka att det borde räcka för ett tillbaka lutat behagligt liv utan att behöva flasha och visa upp sig.

Bara att stå och hänga över vingen iförd trosor tyder ju på att alla indianer inte finns i kanoten. Tycker mest synd om henne.
Citera
2022-11-12, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Kan någon förklara nyckeln i handskfacket hypotesen, själ man julen först för att locka dit bärgaren och att man vet att den vill ha nyckeln i handskfacket? Sedan åker man tillbaka och monterar julen igen och ta nyckeln och själ bilen?t

Jag fattade inte heller det där. Märklig omständighet.

Jag förstår inte alls poängen, då hade dom ju lika gärna kunnat skruva av vingen på plats ute vid Stavsnäs när dom ändå var igång.

Jag tycker det låter långsökt att dom skulle ha planerat att bärgaren uppmanade dom att lägga nyckeln i handskfacket.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-11-12 kl. 10:07.
Citera
2022-11-12, 10:06
Medlem
Citat:
Jag fattade inte heller det där. Märklig omständighet.

Eller pekar man på maskopi med bärgarfirman ?
Citera
2022-11-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Eller pekar man på maskopi med bärgarfirman ?

Jo men varför tog dom inte vingen direkt då i samband med att dom ryckte hjulen?

För det var väl bara vingen dom tog eller var det något mer?
Citera
2022-11-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharacterAssasin
Självklart är det så.

Angående övriga bilar
Samtliga porschar som slaktades under denna period var nedmonterade på samma sätt och stod upp-pallade på likadana gummiblock. Även YFN344 när de först tog hjulen från den i Stavsnäs.

Det fanns även en dashcam som rullade på en bil i närheten av en dom slaktat. Den lyckades inte fånga några bilder då den stod mot en vägg men från ljudupptagningen kan man höra att det är stockholmare som utfört slaktningen.

Observera att det är säkert ett 10-tal porschar som blivit slaktade på samma vis men att de endast kan leda i bevis delar från tre bilar på just denna bil som Jessica blir stoppad i och som förundersökningen avser.

Vad är det för "gummiblock" dom använt?

Har du någon teori om händelsen i Stavsnäs, varför man inte bara tog vingen direkt istället för att skruva av och på hjul och köra den till Skogås, eller var det var, och sen ta vingen där?
Citera
2022-11-12, 10:19
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica82G
Hej!

Det är jag som är Jessica och som åsyftas i denna tråd. Det är INTE någon av mina bilar som artikeln härleder till!
En artikel som härleder till något som inträffade för 3 år sedan, år 2019.

Det jag gjort mig skyldig till under mina 40år är att ha kört en oregistrerad racebil på gata samt kört för fort. Båda fallen nedlagda.

Jag lägger alla mina pengar på bilar och resor. Det blir en bra slant när man inte har några barn! Jag har dock haft lån på alla mina bilar. Om ni inte visste så kan man ha ett rätt högt restvärden på sportbilar och på så vis komma undan med några tusen i månadskostnad. Givetvis måste man ha en god kreditvärdighet.

Tycker ni bör läsa hela undersökningen och ta del av allt så klarnar det kanske lite mer.

(Och nej ”snakepliskensthlm-Det är nog ca 20 år sedan jag var i Öregrund senast! 🤷‍♀️)
Jessica vi tror på dig och förstår att allt bara blev fel i fuppen<3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in