2023-02-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
jag vet inte om jag har missat något. Men det skrivs mycket om hur man ser på karossen att det är den stulna bilen och så vidare. Men, använde han den stulna motorn. I så fall utan motornummer eller bortslipade..?

Nej om jag förståt allt rätt så är inget dolt eller bortslipat på några delar varken motor eller inredningsdetaljer som åtalet/domen gällde.
Citera
2023-02-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
jag vet inte om jag har missat något. Men det skrivs mycket om hur man ser på karossen att det är den stulna bilen och så vidare. Men, använde han den stulna motorn. I så fall utan motornummer eller bortslipade..?
Motorn och vx kommer från en annan stulen bil med turbo. Motorrummet var kvar i oförändrat skick.
I den bilen som misstänks vara den stulna bilen satt en sugmotor. Vart den tog vägen kan man ju undra…
Citera
2023-02-08, 09:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
Låter som en utmärkt idé! Man kan tycka att en stor aktör som exempelvis Bilsport borde göra en artikelserie om brottslighet inom bilhobbyn. Men en papperstidning har det väl svårt nog att överleva även utan en massa kriminella fiender. Dessutom har de genom åren "skapat" flera profiler som har allyät annat en rent mjöl i påsen.

Du behöver inte namnge någon i videon, det räcker att nämna deras bakgrund så kan de flesta nordiska tittare lista ut vilka det är tal om.

Han verkar ju vara anställd på samma firma som skulle ha köpt RC's gamla 997 Cup tävlingsbil.

Den personen hade ju ett annat namn...

Ma**ias Å**** tänkte jag på
Citera
2023-02-11, 18:32
Medlem
Diskuteras detta i något bilforum nu när det är allmänt känt?
Söker man på supramannen på Facebook dyker länken från bullentin till misstänkt stöld upp ”som om vi aldrig vetat vad som sker i det garaget 😁😁” ungefär från en Anders… som håller på med bilar.

Kollar man smr racing på Facebook står någon Adde och slipar på en svart Porsche år 2018. Kändis?
Senast redigerad av ikikarn 2023-02-11 kl. 18:42. Anledning: Mer info
Citera
2023-02-15, 19:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Blev en dyr affär.
” Nu har den hopbyggda bilens ägare, Åkersbergabo i 50-årsåldern, dömts mot sitt nekande av Attunda tingsrätt för grovt häleri.
Bilen var nästan färdig när polisen noterade att den hade falska registreringsskyltar. Nu har en Åkersbergabo dömts mot sitt nekande för ha byggt sin drömbil av stulna bildelar.
Han ska dessutom betala 140 dagsböter, totalt 35 000 kronor samt närmare 520 000 kronor i skadestånd till försäkringsbolaget.
Den beslagtagna bilen förklaras av tingsrätten vara förverkad.”
https://www.mitti.se/nyheter/byggde-...078.2eebc93dfc
Citera
2023-02-15, 20:45
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Blev en dyr affär.
” Nu har den hopbyggda bilens ägare, Åkersbergabo i 50-årsåldern, dömts mot sitt nekande av Attunda tingsrätt för grovt häleri.
Bilen var nästan färdig när polisen noterade att den hade falska registreringsskyltar. Nu har en Åkersbergabo dömts mot sitt nekande för ha byggt sin drömbil av stulna bildelar.
Han ska dessutom betala 140 dagsböter, totalt 35 000 kronor samt närmare 520 000 kronor i skadestånd till försäkringsbolaget.
Den beslagtagna bilen förklaras av tingsrätten vara förverkad.”
https://www.mitti.se/nyheter/byggde-...078.2eebc93dfc

Blir det överklagan tro? Det där blir en rejäl smäll för smr
Citera
2023-02-15, 22:59
Medlem
lojroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl

Äsch då, han tjuvar till sig något och löser det ska du se.
Citera
2023-02-16, 08:36
Medlem
Knappast överklagan. Han har klarat sig MYCKET lindrigt undan.
Låter man larmtjänst jobba lite med att bevisa att bilen är YFN334 så har skadeståndet dubblats. Bara göra en nyckel till YFN334 och se om den låser upp beslagsbilen!
Citera
2023-02-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl

Är det en sån rejäl smäll egentligen? Småpengar egentligen

Killen (del)äger ett hus.
har drivit relativt stor verksamhet utan synlig vit omsättning.
Varje Porscheägare som lämnat in sin bil där lär ha betalat minst 50.000 upp till ett par hundra tusen för arbete och delar (som kanske kostat noll kronor att förvärva). Viss risk att dessa kunder själva haft lite kontanter undanstoppade som de inte riktigt har kunnat använda till annat än att uppgradera Porschen.

Rimligen finns alltså rejäla summor kontanta medel undanstoppade.

Lite kul är att en av de få ställen det fortfarande går att betala med skrynkliga kontanter är till fogden och domstolarna.
De verkar inte ha samma regler för penningtvättskontroll som alla andra.
Citera
2023-02-17, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice9mm.
Knappast överklagan. Han har klarat sig MYCKET lindrigt undan.
Låter man larmtjänst jobba lite med att bevisa att bilen är YFN334 så har skadeståndet dubblats. Bara göra en nyckel till YFN334 och se om den låser upp beslagsbilen!

Håller med.

Men det kan komma en överklagan av princip.
Åklagaren var ju övertygad om det.
Citera
2023-02-17, 13:39
Medlem
Det är väl ändå härligt att paret i fråga just nu ligger på en strand i Thailand och ljuter.
Snart utvilade och redo för nya brott när de är tillbaks.
Citera
2023-02-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica82G
Det är INTE någon av mina bilar som artikeln härleder till!

Citat:
Ursprungligen postat av Jessica82G
Målet mot mig att jag satt i bilen lades ner.
Målet mot henne var knappast att hon satt i bilen. Det får man göra. Finns det inget mera än nakenbilder på damen? Hon är ju en lika ful fisk som RC. Alla vet ju att det är damen i ett förhållande som bestämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in