2023-03-10, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiderG69
Inget jag reflekterat över. Hennes IG-konto är fortfarande aktivt och hon lägger ut inlägg regelbundet, jag följer henne.

Då har ju du bett om att få följa dom på insta och blivit godkännd.
Citera
2023-03-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice9mm.
Många relevanta och bra frågor. Skall vi tillsammans skissa på svaren??? Det spretar många detaljer som vore intressanta att få ihop:
- den osannolika Stavsnäs historien
- supra stölden av jezzikas bil
- andra porschar som tangerar RC&JG
- motorn o vx från stulen bil
- ”Dubai bilen”
- håller förhållandet

Ja rena såpoperan eller kanske mer ”lödder”.

Jag kan fortfarande inte förstå att han överklagar domen!

-Tror RC har kontakter med flera som kör bärgare. Kanske kontakter på PC också. DinBil, där Jessica
jobbar, äger PC Sthlm. Vem vet vilka kontakter hon skaffat sig där.
-Suprorna har jag ingen koll på men andra här hävdar ju att det var försäkringsbedrägeri.
-XUS 648 svart 991 turbo S; ombyggd till GT 2 rs. Den ägs officiellt av Rickards mamma men är
tidigare ägd av Jessica.
YGA 574 svart 991 turbo S; import av RC -17, säljs direkt till STHLM pickup center som ett år senare
säljer den till Johan i Frillesås.
Cup / Timeattackbilen; 997 cup med turbomotor (mycket skumt med den). Ska enligt någon här sålts
till Ålandsadde.
XUR 488 silver 996 GT 2; import -06 av Rickard som säljer den till Johan i Frillesås -09, sen köper
Jessica tillbaka bilen dec -18 och säljer den Mattias i maj -19. Detta är den bil som finns med i FUP
som Rickard hävdar att möjliggjorde ett kontant motorköp av Niklas (som inte finns).
DFY 491 orange 997 turbo; import -11, ägd av Jessica från -13 och såld -16
Sen finns det ett flertal svarta 991 turbo som varit till salu sista året där dom varit hos SMR och blivit
modifierade. Utan att döma någon så är det högst troligt att ägarna är införstådda med RC
förehavande.
-Motor och vxllåda var ju stulet och inte första gången RC kommer över en motor på oärligt sätt. Att
någon Niklas skulle sålt det till honom trodde ingen på.
-Dubaibilen, där har man bara tagit chassinumret och trott att det ska funka.
-Ja, JG har ju vetat vad RC håller på med. Om pengarna tar slut för att RC inte vågar fortsätta så
kommer också förhållandet ta slut.

Snarare slödder
Nej, det är nog ingen som fattar varför han överklagar.
Citera
2023-03-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advantgarde
Hon har en privat insta med 105k följare. Har hon precis stängt den med?

(FB) Känd bilprofil i Stockholm i Porschehärva med stulna delar

Även här försvarar hon sig på samma sätt i kommentarerna https://nyheter24.se/bloggbevakning/...kanns-det-har/

Hon har definitivt högre bröstmått än IQ, och inget är tresiffrigt.
Citera
2023-03-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Många intressanta turen i stölden för att säkra en nyckel som passade bilen. Nyckeln som försvunnit när bilen stals andra gången, hur gick det till (insider?). Och när Jessica kört färdigt. Hur fan gick det till.
Snutarna är där och beslagtar men får inte med sig nyckeln!
Återfanns delar från fyra stulna Porschar i Jessicas bil som sedan pudlade och det blev Rickards.
De övriga tre stulna porscharna blev de ”ärligt ” stulna eller fb stulna, eller en mix?
Vilka kunder hade kännedom om att deras delar inte kom rätt väg?
Verkar lite för tyst i tråden, så många kanske tycker att det bränns lite om det rotas hårdare.
Mycket fuffens har försegått ända sedan Supra tiden. Men ingen med ett undantag har dragit några anekdoter om allt skit sen dess till nutid.
För att citera Jessica min pojkvän är inte min pojkvän, dessutom har han inget med min Porsche att göra men hans mamma blev plötsligt bilintresserad och köpte den av mig (Rickard har inget med den att göra).
Mitt ex hade en sunkig kärra som jag köpte från honom (inget stort värde).

Vem äger och finansierar lambon?

Rätt många av RC´s kunder vet eller fattar vad han hållit på med under lång tid.
Lambon ägs av JG och är finansierad men vet inte av vem. Gissar på typ Santander eller någon som håller på med billån. Där är det inte så noga. Sen sköts avbetalningarna med hennes lön och dom lever på RC´s svarta stålar.
Hennes "sunkiga" släp är bägge från -21...
Citera
2023-03-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racingprinsen
Rätt många av RC´s kunder vet eller fattar vad han hållit på med under lång tid.
Lambon ägs av JG och är finansierad men vet inte av vem. Gissar på typ Santander eller någon som håller på med billån. Där är det inte så noga. Sen sköts avbetalningarna med hennes lön och dom lever på RC´s svarta stålar.
Hennes "sunkiga" släp är bägge från -21...

Liten anekdot från fb Zatzy-tråden när det begav sig Suprastyle.

Citat:
Ursprungligen postat av Gandy
Nå brud som heter Suprajezzica är tydligen zatzys o alla bilshowers lilla gullegris körde ju ett litet fb på sin superduper-unika (haha mainstreamkittade) supra nu i vinter. Kommer upp en hel del intressant ang detta nu läs och njut

http://www.zatzy.com/allmaent/382202...slaktad-4.html

budmicke skriver:
skönt att denna tråd öppnades igen för jag har några fråger som gjort mig sömnlös på under helgen.
så nu när den är öppnad passade jag på att regga mig här på zatzy har läst här i flera år men inte haft anledning att skriva nått förens nu.
jag levererar grejer till en granne till verkstaden där bilen förmodligen stod när den blev stulen så jag har sett den ofta,
ibland flera gånger i veckan, och plötsligt i november minns jag att den inte hade nått avgasrör och var väldigt hög fram,
då jag följt jezzica på hennes bloggar sen länge och även på strippen blev jag nyfiken på vad som var på gång, så jag gick ur och tittade på bilen den var ju så hög fram att man lätt såg när man stod på knä att den saknade både motor och växellådan.
jag tänkte inte mer på de då efter som motorn gick sönder ordentligt på tiarp arena i höstas så dom höll väl på att laga den. och jag tänkte att nästa år är nog jezzica snabbare än nånsin med nyrenoverad motor och säker skulle den trimmas mer också.
bilen stog så där utan motor i halva november sen en dag var den borta. tänkte att dom har väll kört in den och lagat den, men nu får jag läsa att den blev stulen i november.
först antog jag att den hade blivit stulen utan motor men nu verkar allt konstigt
eftersom jezzica på zatzy i förra veckan skrev att hon körde med bilen hela hösten till och från tills den blev stulen och att motorn satt i bilen vid stölden.
och att den aldrig änns varit urlyft om jag fattade de rätt?

kan kanske Jezzica upplysa oss hur det nu var med den där motorn?
för i bilen satt den ju inte det såg jag ju med egna ögon, det inte fanns varken nån motor eller växellåda i bilen i november när den stod utan för hennes pojkväns supraverkstad i åkersberga.

plötsligt blev hela den här sorgliga historian med jezzicas förlorade ögonsten jätte konstig tycker jag.

Cirkeln sluts igen igen igen igen igen.
Citera
2023-03-10, 18:40
Medlem
Celles avatar
Citat:
Liten anekdot från fb Zatzy-tråden när det begav sig Suprastyle.

Cirkeln sluts igen igen igen igen igen.
Så dom har alltså tagit ur motor och växellåda ur bilen, och detta ser denna "budmicke" för att bilen är väldigt hög fram?
Citera
2023-03-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Så dom har alltså tagit ur motor och växellåda ur bilen, och detta ser denna "budmicke" för att bilen är väldigt hög fram?

Heheheh
Du börjar låta som en nämndeman som inte behärskar ordet snippa.

(FB) Zatzy - Ägare av Bilforum retar Snuten och kör med falsk namn

Finns mer att lästa här om man inte är säker.
Citera
2023-03-10, 19:08
Medlem
oceandrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingprinsen
Hon har definitivt högre bröstmått än IQ, och inget är tresiffrigt.

Hörredu! Rätt ska vara rätt, hennes bröstmått är garanterat 3 siffrigt. IQ har jag ju ingen aning om då jag inte träffat henne men bröst är något jag är expert på.
Citera
2023-03-10, 22:14
Medlem
Celles avatar
Citat:
Heheheh
Du börjar låta som en nämndeman som inte behärskar ordet snippa.

(FB) Zatzy - Ägare av Bilforum retar Snuten och kör med falsk namn

Finns mer att lästa här om man inte är säker.
Är väl mer du och "budmicke" som verkar vara på samma nivå som nämndemannen, med tanke på att ni tror att motorn sitter i fronten på dessa bilar.
Citera
2023-03-10, 22:40
Medlem
Citat:
Är väl mer du och "budmicke" som verkar vara på samma nivå som nämndemannen, med tanke på att ni tror att motorn sitter i fronten på dessa bilar.

Vart skulle den annars sitta i en Supra?
Citera
2023-03-10, 23:13
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckelbarn
Vart skulle den annars sitta i en Supra?
Var det inte Porschehärvan tråden handlade om?

Läste citatet slarvigt då länken inte fungerade.
Citera
2023-03-10, 23:43
Medlem
Citat:

Du ser poletten hade trillat ner om du läst lite mer, en att bara anta.
Det är liknade modus operandi oberoende om det gällde Supror eller Porschar.
Samma skit har pågått i årtionden.

Snippa snapp slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in