Citat:
Ursprungligen postat av
Dunder90
K*nstandinos tycks åtminstone vara en reko kille. Familj, 100 kvm på söder osv. Men visst fan låter det märkligt. Slumpen kring alla dessa dyra Porschedelar som "bara ligger och samlar damm" försvann när polisen tog RCs bil i beslag.
Ja verkligen, hoppas detta får ett slut. Vill inte betala en krona till i höjda försäkringspremier pga detta smuts som återupprepat hållit på med detta i många år. Hur många % blir uppklarat med gedigen utredning, 1% om ens det? RC/JG och alla andra som pysslat med detta storskaliga bedrägeri kommer undan i 99 gånger av 100. Hoppas att denna tråd medför någon skillnad. Tycker dock att alla som köper stulet gods bär minst lika stor skuld, som ser till att detta fortgår.
Visst är det "märkligt" att min Porschepremie blev dyrare ju äldre jag blev, när det borde vara tvärtom. Min 997 turbo premie steg nästan till den dubbla under 5 år på 2010-talet. Det är alla ärliga runtomkring som står för kostnader, vilket retat mig i åratal.
Synd att inte fler tar detta personligt, väldigt många som skulle kunna hänga ut med snaskiga saker men som håller tyst, men knappast i rädsla för RC, utan för att man kör runt i stulna delar. Eller sparar pengar på halvförsäkring istället för helförsäkring, eftersom man vet att "om det händer något så är det bara att köpa några skärmar billigt begagnat no questions asked".
Folk tycks inte förstå sammanhanget :S