2022-12-04, 15:27
Medlem
Kommer vi att se många "uppgraderade" Porschar till salu nu från oroliga ägare som vet att dom gjort fuffensaffärer med RC?
Citera
2022-12-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Länka gärna allt... Upp med smutset i dagsljus..
https://www.instagram.com/p/CBlszfbHXUR/

Öppen insta, än sålänge...

Nu har tidigare ägare plockat ner omslagsbilden på fb då den var blå. Förstår inte hur man kan vara så korkad att posera/skylta med oärliga grejer. Blir inte direkt mer trovärdigt bara för att man tar bort bilder ^^
Nuvarande har dock köpt den "hottad", troligen via bekanta, i "god tro eller ej", men fortsatt bygga med prylar där kvitton saknas. Den var inte uppe på blocket vid tidpunkten då han köpte den (fölljer blocket noggrant i princip varje dag när det gäller dessa bilar). Följer man historiken via forum och andra instagramkonton ang just denna GT2-klon så bekräftades som sagt alla förutfattade meningar.

Inte direkt prins Carl-Philips porschekompisar från Sigtuna involverad i detta exemplar.
Senast redigerad av leopard677 2022-12-04 kl. 16:04.
Citera
2022-12-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painthriller
Kommer vi att se många "uppgraderade" Porschar till salu nu från oroliga ägare som vet att dom gjort fuffensaffärer med RC?
Finns nog en stor chans att fler oärliga blir till salu/hamnar på larmtjänst som "stulna" i dessa ekonomiska tider, då smutset behöver sälja av allt som är på kredit inför vinterns elpriser.
Citera
2022-12-04, 16:04
Medlem
Alwaysrights avatar
Intressant vändning i tråden. Tydligen flera intresserade som INTE kommer åka med sin Porsche till tingsvägen 15 måndag 9 januari…

Har Du ”fel” serienr på en krockkudde, motor whatever blir det dyrt!

Man kan nog sälja popcorn både i rättegångssalen och under rasten (just snacket i pausen blir högintressant). Samtalen mellan berörda kanske jag skall spela in? Salarna är ganska stora så ljudet blir nog inget vidare om man inte riggar ordentliga micar.

Ingen kommer våga ta i en Porsche utan massa papper efter detta. Blir RC fälld för YFN pga denna tråd?? Någon av fhl, NA, IF eller åklagare borde sett tråden?
Senast redigerad av Alwaysright 2022-12-04 kl. 16:43.
Citera
2022-12-04, 16:17
Medlem
https://ibb.co/NTSgJxF

Förr förra ägaren till ovannämnda GT2-klon, där han säljer kompisen Dino's GT3 RS skärmar som råkar vara liggandes, yeah right, för 6500 kr ^^

Dino har enl fb också gått på livets hårda skola, vilken soppa..
Senast redigerad av leopard677 2022-12-04 kl. 16:33.
Citera
2022-12-04, 16:29
Medlem
Dunder90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopard677

Förr förra ägaren till ovannämnda GT2-klon säljer kompisen Dino's GT3 RS skärmar som råkar vara liggandes, yeah right, för 6500 kr ^^

Dino har tydligen också gått på livets hårda skola, vilken soppa..

https://ibb.co/fnS161M

K*nstandinos tycks åtminstone vara en reko kille. Familj, 100 kvm på söder osv. Men visst fan låter det märkligt. Slumpen kring alla dessa dyra Porschedelar som "bara ligger och samlar damm" försvann när polisen tog RCs bil i beslag.
Citera
2022-12-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder90
K*nstandinos tycks åtminstone vara en reko kille. Familj, 100 kvm på söder osv. Men visst fan låter det märkligt. Slumpen kring alla dessa dyra Porschedelar som "bara ligger och samlar damm" försvann när polisen tog RCs bil i beslag.
Ja verkligen, hoppas detta får ett slut. Vill inte betala en krona till i höjda försäkringspremier pga detta smuts som återupprepat hållit på med detta i många år. Hur många % blir uppklarat med gedigen utredning, 1% om ens det? RC/JG och alla andra som pysslat med detta storskaliga bedrägeri kommer undan i 99 gånger av 100. Hoppas att denna tråd medför någon skillnad. Tycker dock att alla som köper stulet gods bär minst lika stor skuld, som ser till att detta fortgår.

Visst är det "märkligt" att min Porschepremie blev dyrare ju äldre jag blev, när det borde vara tvärtom. Min 997 turbo premie steg nästan till den dubbla under 5 år på 2010-talet. Det är alla ärliga runtomkring som står för kostnader, vilket retat mig i åratal.

Synd att inte fler tar detta personligt, väldigt många som skulle kunna hänga ut med snaskiga saker men som håller tyst, men knappast i rädsla för RC, utan för att man kör runt i stulna delar. Eller sparar pengar på halvförsäkring istället för helförsäkring, eftersom man vet att "om det händer något så är det bara att köpa några skärmar billigt begagnat no questions asked".

Folk tycks inte förstå sammanhanget :S
Senast redigerad av leopard677 2022-12-04 kl. 16:57.
Citera
2022-12-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Intressant vändning i tråden. Tydligen flera intresserade som INTE kommer åka med sin Porsche till tingsvägen 15 måndag 9 januari…

Har Du ”fel” serienr på en krockkudde, motor whatever blir det dyrt!

Man kan nog sälja popcorn både i rättegångssalen och under rasten (just snacket i pausen blir högintressant). Samtalen mellan berörda kanske jag skall spela in? Salarna är ganska stora så ljudet blir nog inget vidare om man inte riggar ordentliga micar.

Ingen kommer våga ta i en Porsche utan massa papper efter detta. Blir RC fälld för YFN pga denna tråd?? Någon av fhl, NA, IF eller åklagare borde sett tråden?

Om man är osäker kan man ju åka till polisen och kolla alla delar på sin bil
https://www.if-sakerhet.se/hjalpcent...-dna-markning/
https://criseq.se/info-om-beredskap-...ika-metoderna/
Citera
2022-12-04, 17:50
Medlem
Citat:

Förr förra ägaren till ovannämnda GT2-klon, där han säljer kompisen Dino's GT3 RS skärmar som råkar vara liggandes, yeah right, för 6500 kr ^^

Priset gäller inte hela skärmar utan endast breddarna, så priset är nog i rätt härad.
Citera
2022-12-04, 17:54
Medlem
Citat:

Skärmbreddare lille vän 4plastbitar man klistrar på skärmen... det är rätt stor skillnad.
Citera
2022-12-04, 17:58
Medlem
Att dra in kundbilar är väl lite över gränsen tycker jag. Väldigt många har trimmat sina bilar hos smr genom åren. 100-tals! Han är duktig på tuning och speciellt då på porsche. Bara för att en bil är trimmad där betyder det inte att delar är stulna...

Sen är denna soppa med hans bilar en historia som jag tror han är skyldig till.
Citera
2022-12-04, 18:08
Medlem
Jag äger den bilen. Tack för din härliga personlighetsbeskrivning av mig! För feg att skriva med ett riktigt konto? Utan ett som skapades häromdagen. Hade du nu vart en man av karaktär så hade man tagit reda på fakta innan man agerar. Jag har en pärm full av kvitton tex på alla GT2 delar som köptes från Teile.com. bilen va foliera blå Oem lack GT Silver under.

Citat:
Mina förutfattade meningar om ihopkokade porschar som ej ägs av akademikar har besannats återigen, som jag trodde ang detta exemplar, tribaltatueringar, örontöj, pitbull och livets hårda skola. Silvriga GT2-klonen LLL922 var tidigare blå, och med största sannolikhet omlackad till blå för att inte förknippas med svarta GT2an som blev stulen. Minst sagt en massor sammanträffanden kring denna bil, som kan härledas tillbaka i "vänskapsled" till RC. Där nuvarande och tidigare ägare har tom. bilder på insta där JG är taggad av deras gemensamma vänner, vilket även tyder på att JG är högst insyltad och känt till vad som pågår i alla år!

Nuvarande ägare lägger upp en bild på en 997 turbo 2020 på insta och efterfrågar en trimmad/hottad 997, varpå hans kompis taggar JG. Inga prylar är f.ö. fotade med org kartonger el dylikt, man "ser" delarna är plockade från andra bilar. Vanligtvis brukar dessa exemplar gå den vägen, och inte så ofta dyka upp på blocket. Så detta var lite intressant! Spec när de flesta deletat sig på merinfo för att inte synas som ägare/tidigare ägare via biluppgifter.

Ännu ett oärligt exemplar som smutsar ner för dem seriösa och resulterar i högre försäkringskostnader.
Senast redigerad av Malmstone 2022-12-04 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in