2022-12-04, 20:02
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmstone
Jag äger den bilen. Tack för din härliga personlighetsbeskrivning av mig! För feg att skriva med ett riktigt konto? Utan ett som skapades häromdagen. Hade du nu vart en man av karaktär så hade man tagit reda på fakta innan man agerar. Jag har en pärm full av kvitton tex på alla GT2 delar som köptes från Teile.com. bilen va foliera blå Oem lack GT Silver under.

För feg att skriva med riktigt konto säger han som nyligen presterat två inlägg
När skapade du ditt konto lille vän???
Tillåt mig småle .

Din pärm med kvitton som du har säger absolut ingenting!
Citera
2022-12-04, 20:10
Medlem
Det är klart att det blir efterdyningar när en sådanhär historia uppdagas. Alla kommer vara extremt misstänksamma och vilja gardera sig mot risken att köpa på sig en bil med mig stulna delar.

Jag trodde alla delar gick till baltstaterna för att reparera krockade bilar. Nu har t.o.m. Tesla börjat stjälas i stor omfattning. Det kanske finns både en lokal och internationell marknad på samma sätt som Porsche??

Hur fungerar det när man i Tyskland ”stämplar om” ett VIN- nummer och har en krockad bil som får överlåta sitt VIN till ett nytt fordon?

Både detta och att man har stansat/fräst ramnummer på en del som går att ta loss och popnitar tillbaka låter HELT galet för ett land ”mit Ordnung”.

Varför inte lägga ut samtliga motorrummer och växellådsnummer på larmtjänst hemsida?

Larmtjänst och/eller polis borde få ganska god koll på vad som händer och har valt ut någon som är värd att släpa inför skranket även om det tar lång tid, är omständigt och man skrapar bara på ytan!
Senast redigerad av Justice9mm. 2022-12-04 kl. 20:17.
Citera
2022-12-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tillåt mig småle .

Kollar du min profil så skapades den 2016.
Och det är väl klart den gör där finns bild på köpt del samt betalnings detaljer. Order bekräftelse etc. Så please göm dig dig trollpelle.
Senast redigerad av Malmstone 2022-12-04 kl. 20:18.
Citera
2022-12-04, 22:06
Medlem
lojroms avatar
Citat:
Och det är väl klart den gör där finns bild på köpt del samt betalnings detaljer. Order bekräftelse etc. Så please göm dig dig trollpelle.

Jag kan fixa en till pärm med "kvitton" åt dig om du vill.
Citera
2022-12-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Skulle vara intressant att veta vad som står på Lexbase.
YFN344 försvinner maj 2017.

JR:s (dåvarande, och senare efter ett uppehåll, nuvarande) sambo AN köper 2019-02-25 en "911 Carrera GT3 2018"(i princip ny, 8 månader efter tillverkning): https://biluppgifter.se/brukare/pers...mmO/630GKaybOX.
Som efter att ha passerat en osynlig ägare, sålts NY av Din Bil Sverige AB: https://www.merinfo.se/foretag/Din-B...1/2jyn2vz-al2u

Lika som den här, som för övrigt också passerat "Din Bil AB": https://www.facebook.com/platinumcar...1232479568123/

JR är under ca 6 månader 2021-2022 skriven i en liten sommarstuga norr om Gävle, känns ju lite udda när man är VD för ett bolag som omsätter ca 20 milj årligen. https://www.proff.se/befattning/joha...er/-/10304282/

JR: https://mrkoll.se/person/personkoppl...aQdYQapuhQuerA
AN: https://mrkoll.se/person/boende-med-...aQdYQasqqkuerA

YFN344 ägs numer av försäkringsbolaget IF, den är "Ej rapporterat stulet", betyder det att man nu VET var den finns? : https://biluppgifter.se/fordon/YFN344

Inget av ovanstående behöver ju ha något med RC/JG att göra, men det triggar i alla fall mig till att fundera vidare på sammanhang. Kanske leder det någon annan här in på något nytt intressant spår?

Koppling till tråden är så klart YFN344 och var den kan ha tagit vägen och hur, räcker inte det så får väl admin radera inlägget.
Haha, snyggt - som man säger, folkbokföringsbrott är sveriges vanligaste brott... Din Bil handlaren verkar verkligen vara ett jävla bluff och båg företag asså som anställer klåpare.

Så han säger han bor i Umeå och pendlar till stockholm gissningsvis, för att få traktamente och milersättning osv..
Citera
2022-12-04, 23:24
Medlem
Citat:
Tillåt mig småle .

Han har säkerligen gått i RC's kvittoskola i hur man förfalskar
Citera
2022-12-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
Haha, snyggt - som man säger, folkbokföringsbrott är sveriges vanligaste brott... Din Bil handlaren verkar verkligen vara ett jävla bluff och båg företag asså som anställer klåpare.

Så han säger han bor i Umeå och pendlar till stockholm gissningsvis, för att få traktamente och milersättning osv..

Med tanke på folkbokföringsbrott

JG är 40 år och bor hos sin mamma
Citera
2022-12-05, 06:30
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:

Haha trollpelle?? Du glömde mvh ... mvh trollpelle
Byt nicknamn ditt troll.

Tre futtiga inlägg o du skriver om att va feg att använda sitt eget konto.
Citera
2022-12-05, 08:27
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Haha trollpelle?? Du glömde mvh ... mvh trollpelle
Byt nicknamn ditt troll.

Tre futtiga inlägg o du skriver om att va feg att använda sitt eget konto.

Ge dig! Ser ju faktiskt ut som att det kan vara just den han säger sig vara. Dessutom reggad 2016 och namnet stämmer, knappast en slump.
Många läser här utan att skriva, men nu fanns det väl anledning.
Citera
2022-12-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Ge dig! Ser ju faktiskt ut som att det kan vara just den han säger sig vara. Dessutom reggad 2016 och namnet stämmer, knappast en slump.
Många läser här utan att skriva, men nu fanns det väl anledning.

Dessvärre så kommer en mängd oskyldiga bilintresserade att dras med i denna soppa bara för att deras bilar blivit modifierade av nämnda person.
Några med rymliga samveten några naiva.

Ni som hävdar att ni är naiva/lagliga hur ser ni på att det saknas F-skatt på firman.
Ja ni har rätt att köpa delar men inte tjänster.
Eller köper man delarna och betalar arbetet svart?
Då jag försöker vara laglig och inte är naiv så har jag hållit mig borta från honom och andra av bilsports glorifierade profiler.
Citera
2022-12-05, 08:53
Medlem
Någon som har insyn hur Larmtjänst och försäkringsutredare jobbar?

Analyserar de varje skadecase där ekonomin inte verkar hålla och något är konstigt?
Är de nere i Baltikum?
Lägger de pussel och ingriper när någon gått för långt? Det verkar gå VÄLDIGT långsamt! Man har låtit RC svettats i tre år nu.

Jag undrar vilken taktik RC resp åklagaren kommer ha under rättegången samt hur mycket tråden bidragit genom att rikta ljuset på olika detaljer.
Senast redigerad av Justice9mm. 2022-12-05 kl. 09:02.
Citera
2022-12-05, 09:12
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice9mm.
Någon som har insyn hur Larmtjänst och försäkringsutredare jobbar?

Analyserar de varje skadecase där ekonomin inte verkar hålla och något är konstigt?
Är de nere i Baltikum?
Lägger de pussel och ingriper när någon gått för långt? Det verkar gå VÄLDIGT långsamt! Man har låtit RC svettats i tre år nu.

Jag undrar vilken taktik RC resp åklagaren kommer ha under rättegången samt hur mycket tråden bidragit genom att rikta ljuset på olika detaljer.
Att det har gått långsamt i det här caset beror på Polisens utredning, snabbt kollat lite i FUP och ser att det legat hos polisen nästan två år innan de förhörde RC och sedan gör Larmtjänst en ny undersökning på bilen för att kolla upp RC's utsagor. Sedan gick det fram och tillbaka ett par gånger mellan Polisen, förhör och Larmtjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in