2022-11-08, 21:04
Det har ju varit mode nu ett tag att fläka ut sig om sin s.k. psykiska ohälsa och på något sätt då roffa åt sig omgivningens relativt falska omtanke och gaggiga beröm, vilket får mig att må illa. Vem mår liksom inte dåligt då och då, och ändå får bita ihop och förändra tillvaron för att må bättre?

De i min omgivning som stoltserat med sin psykiska ohälsa är helt normala individer som ett tag levt "över sin förmåga" med att antingen spela ett spel man inte klarar av eller bara trånar efter ett liv man inte har. De orkar med det visuella önskelivet ett tag och ådrar sig högre status och tillvaro för att sedan motvilligt låta verkligheten komma ikapp, då har de på vägen sårat och kört över sin närmaste krets och då är det så dags att börja krypa tillbaka med svansen mellan benen och kräva att de närmsta ska förlåta och stötta det personen själv åsamkat.

Så fort någon i min bekantskap börjar yppa ordet psykisk ohälsa blir det blocken direkt. Enligt min mening är det ett fult spel de kör med som de kommer upprepa i all oändlighet.

Eller är jag för hård?
Citera
2022-11-08, 21:07
Medlem
Tycker du att detta påverkar dig, psykiskt? Är det jobbigt för dig, att andra har det jobbigt?
Citera
2022-11-08, 21:07
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost

Eller är jag för hård?
Inte alls. Alla känner som du. Vänninor skvallrar bakom ryggen, men kramar ömt om i enrum och på sociala medier. Karlar skrattar åt de svaga stackarna.

Du gör rätt i att blocka. Depression sprids.
Annan ohälsa är förstås skön att slippa.
Citera
2022-11-08, 21:09
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Det har ju varit mode nu ett tag att fläka ut sig om sin s.k. psykiska ohälsa och på något sätt då roffa åt sig omgivningens relativt falska omtanke och gaggiga beröm, vilket får mig att må illa. Vem mår liksom inte dåligt då och då, och ändå får bita ihop och förändra tillvaron för att må bättre?

De i min omgivning som stoltserat med sin psykiska ohälsa är helt normala individer som ett tag levt "över sin förmåga" med att antingen spela ett spel man inte klarar av eller bara trånar efter ett liv man inte har. De orkar med det visuella önskelivet ett tag och ådrar sig högre status och tillvaro för att sedan motvilligt låta verkligheten komma ikapp, då har de på vägen sårat och kört över sin närmaste krets och då är det så dags att börja krypa tillbaka med svansen mellan benen och kräva att de närmsta ska förlåta och stötta det personen själv åsamkat.

Så fort någon i min bekantskap börjar yppa ordet psykisk ohälsa blir det blocken direkt. Enligt min mening är det ett fult spel de kör med som de kommer upprepa i all oändlighet.

Eller är jag för hård?
Det har ju blivit som så att alla snart har en diagnos ( inte bara psykiska ) som de ska odla och särbehandlas. Så kan jag tycka
Citera
2022-11-08, 21:10
Medlem
Masingas avatar
Citat:

Eller är jag för hård?
Du vet aldrig vad folk går igenom, visa respekt och försöka hjälpa till och visa empati. En dag kan det va du som mår risigt. Ska vi pissa på dig då?
Citera
2022-11-08, 21:13
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:

Eller är jag för hård?

Låt mig gissa. Du lever under mottot "Ingen minns en fegis?" O trots det så är du kanske flashbacks största... fegis.

Finns folk som mår dåligt o det är helt okej att de pratar om det.

Väx upp eller sitt fast i din narcissistiska värld.
Citera
2022-11-08, 21:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Låt mig gissa. Du lever under mottot "Ingen minns en fegis?" O trots det så är du kanske flashbacks största... fegis.

Jag mår dåligt av ditt snickesnack.
Citera
2022-11-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Tycker du att detta påverkar dig, psykiskt? Är det jobbigt för dig, att andra har det jobbigt?

Ja, det är jobbigt för mig att andra fläker ut sig och förpestar min vardag med sin jobbiga närvaro. Vet exakt vilken typ som TS pratar om.
Citera
2022-11-08, 21:18
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag mår dåligt av ditt snickesnack.
Stackare.. vill du prata ut mer om saken? Gå då till ts.
Citera
2022-11-08, 21:20
Medlem
LeCastles avatar
Lilla gubben, får man inte få prata ut om hur man mår? Det finns människor som begår självmord och de som är självmordsbenägna behöver stöd. En vacker dag kanske du är en av dem. Tänk på det.
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Det är så synd om TS. Han behöver terapi för det här.
Senast redigerad av LeCastle 2022-11-08 kl. 21:23.
Citera
2022-11-08, 21:22
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness

Dom lär sig den dagen det går åt helvete på allvar. Eller så slipper dom det och i så fall kan man bara gratulera till turen.
Citera
2022-11-08, 21:22
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Ja, det är jobbigt för mig att andra fläker ut sig och förpestar min vardag med sin jobbiga närvaro. Vet exakt vilken typ som TS pratar om.
Tro mig, du förpestar även din omgivning genom din attityd. Kanske t om så att du börjar förpesta o folk får ångest o då talar ut i närheten av din närvaro för att ge dig en hint om att du bör sluta vara en sådan dömande feg idiot.

Ingen har tvingat dig till att stanna. Så d e bara o gå ut genom dörren isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in