2022-11-10, 18:24
Medlem
Men är det verkligen "en scam" att ta lån på FTT? Det är väl upp till långivaren om den anser att pyramidspelet FTT är en bra säkerhet? Personligen hade jag inte lånat ut 10 dollar med "10 miljoner dollar i FTT" som en säkerhet, men det är ju bara jag det. Andra kan se det annorlunda. Det är väl bara marknadsekonomi?

För mig som är Bitcoin-maximalist är det välkommet med ett stålbad för shit coins. Jag hoppas att FTT och många fler scams möter en plågsam död, ju snabbare desto bättre.
Citera
2022-11-10, 18:38
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Dålig tajming att växla till fiat nu, långt från ATH. Att lämna Binance är klokt. Men växla till BTC och för över till en hårdvaruplånbok.

Jag har endast stable coin. BUSD. Sålde för ett år sedan.
Citera
2022-11-10, 18:43
Medlem
Coin Bureaus kommentar:

https://www.youtube.com/watch?v=WgJbWZpRWyo

Jag noterar för övrigt att han kladdade ner sig genom att marknadsföra FTX för knappt ett år sedan :

https://www.youtube.com/watch?v=r4qSKvhjgQQ

Det är intressant att FTX verkar ha varit den mest etablissemangs/wallstreet-uppbackade börsen, med investerare såsom Black Rock med flera. Det kan förefalla paradoxalt att den är genomrutten och inkompetent skött, innan man betänker att Wall Street har arbetat i en av lagstiftning och Federal Reserves penningtryckeri skyddad verkstad i decennier och är vana vid att komma undan med vad som helst. Till exempel dömdes såvitt jag vet noll (0) personer till fängelsestraff med anledning av skumraskaffärerna som ledde till finanskrisen av 2009. I stället fick man en bailout och kunde fortsätta som vanligt.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-10 kl. 19:11.
Citera
2022-11-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men är det verkligen "en scam" att ta lån på FTT? Det är väl upp till långivaren om den anser att pyramidspelet FTT är en bra säkerhet? Personligen hade jag inte lånat ut 10 dollar med "10 miljoner dollar i FTT" som en säkerhet, men det är ju bara jag det. Andra kan se det annorlunda. Det är väl bara marknadsekonomi?

För mig som är Bitcoin-maximalist är det välkommet med ett stålbad för shit coins. Jag hoppas att FTT och många fler scams möter en plågsam död, ju snabbare desto bättre.

Jag är också försiktigt positiv till hela den här historien.
Citera
2022-11-10, 18:51
Medlem
Citat:

Skillnaden är du skulle behöva låna ut dina egna surt förvärvade slantar. I det här fallet utgör väl säkerheten mest en ursäkt till att få skapa mer fiatpengar och "låna ut" mot ränta? Om för många lån går åt skogen så väntar en bailout, så det är lugnt.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-10 kl. 18:58.
Citera
2022-11-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag har endast stable coin. BUSD. Sålde för ett år sedan.

Snyggt! Men det kan likafullt vara en god idé och växla till bitcoin och föra över till en hårdvaruplånbok.

Klart bättre än att låta det ligga på en börs i alla fall.
Citera
2022-11-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Försökte läsa och förstå men det sistnämnd gick dessvärre sämre.

Låt sig jag har 6eth och det andra jag skrev innan. Tjänar jag inte mer på att behålla? Dogen och vechain säljer jag och köper rätt ofta, det är egentligen dom två jag handlar med. Eth samlar jag bara på, handlar aldrig med dessa. Tänker någon gång i framtiden kanske en eth blir värd 100 000kr eller mer, varför byta till Bitcoin. Eller hur tänker du?

Kort sammanfattning av artikeln: Om man inte får en riktig lyckträff (cirka 2 procents sannolikhet) så är det bättre att sitta på BTC än någon eller några altcoins, när man går från en cykel till nästa.

Åtminstone har det varit så tidigare.

Men gör som du tror blir bäst.
Citera
2022-11-10, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

BNB går helt galet nu. Well played av CZ, well played.
Gör den, har 1.13 BNB och märkte inget nu när jag kolla.
Citera
2022-11-10, 21:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Gör den, har 1.13 BNB och märkte inget nu när jag kolla.

Den rusade 35%, men droppade sen lika mycket när det strax senare framgick att Binance förmodligen inte tar i FTX med tång.
Citera
2022-11-10, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Den rusade 35%, men droppade sen lika mycket när det strax senare framgick att Binance förmodligen inte tar i FTX med tång.
Ahh då är jag med. Länge sen jag kollade varje dag.
Citera
2022-11-10, 21:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Men hur ska du skilja detta från någon som bara är korkad?

Om du stoppar folk från att investera i HEX så stoppar du dem från att investera i allt. Då kan de bara "investera" genom att köpa riktiga investerares positioner dyrare.

Och cirkeln är sluten. Skönt ändå att du tog dig ända hit. Jag hade mina tvivel om dig (med snack om att staten äger allt och såntdär); men kudos till dig. Du verkar nu ha fattat hur det funkar med handel. Det finns inga fria luncher, och om du upplever en sådan är för att din köpare sålt sin. Kanske i hopp om att få 2 luncher betalda; vad vet jag.
Citera
2022-11-10, 22:00
Avstängd
Citat:

Kanske hade låtit annorlunda om det var dina shitcoins som var objekt för utmätning för din börs skulder? Hade det känts marknadsekonomi i hela kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in