2022-11-06, 18:50
Medlem
Står han kvar?
Citera
2022-11-06, 19:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Fast enligt Erling var han på väg till verkstad när polisen bestämde sig för att punktera alla hans däck.
Så det där obesiktatsnacket kan läggas ner.
Om fordonet har fått körförbud på grund av utebliven besiktning får du köra fordonet till närmaste besiktningsstation eller verkstad. Om fordonet däremot har fått körförbud utfärdat av polis eller i samband med besiktningen måste det bärgas till verkstaden.
Det är en helt korrekt observation.
Citera
2022-11-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Samma som "amen jag drack ju efter krocken, behövde något för nerverna", det är skitsnack. Bilen har haft körförbud sedan februari han var inte alls på väg till någon verkstad. Allt är efterkonstruktion.

Dessutom blev han har i Värmland medan han bor i Ångermanland
Citera
2022-11-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Han kanske skulle slå två flugor i en smäll och passa på att köpa något skrymmande på vägen hem från bilverkstaden när bilen var fixad?

Han känns mer som en sådan sorts gubbe som kor med släpet så att ingen bakom (polisen) ska kunne kolla upp bilen och se at den har körförbud, har säkert fungerat bra i alla år.
Citera
2022-11-07, 05:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-student
Och så fort någon i den minsta lilla grad står upp mot snutjävlar som tror att de får bete sig precis hur som helst bara för att ingen utomstående ser dem, så är det just snutjävlar som kräks rättshaverist över denna någon! Jag tror fan jag aldrig hört vanligt folk ens använda ordet, eller hur?

Hoppas det blir en massiv anmälan till JO som får gå till botten med vad som hänt, egentligen.

Och detta inlägg får väl leva max ett antal sekunder på detta forum, jämfört med massan av hjärndöda kommentarer.

Polisen har inte betett sig hur som helst, utan det är gubben som agerar oantastlig som kör med ett 8 månader gammalt körförbud och en skiter i att stanna med blåkörande polisbil bakom sig i flera mil!
Klart dom får kasta spikmatta under dessa förutsättningar - det måste du väl ändå begripa? Du hör väl själv hur djävla dumt beteende detta är?

Skulle polisen byta däck åt honom så han kan fortsätta köra sin bil med körförbud menar du?

Har inget emot att man står upp mot polisen, men då får man ju göra det på god grund och framförallt med lagstöd, men absolut inte när ingredienserna ser ut så här?
Citera
2022-11-07, 06:16
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Polisen har inte betett sig hur som helst, utan det är gubben som agerar oantastlig som kör med ett 8 månader gammalt körförbud och en skiter i att stanna med blåkörande polisbil bakom sig i flera mil!
Klart dom får kasta spikmatta under dessa förutsättningar - det måste du väl ändå begripa? Du hör väl själv hur djävla dumt beteende detta är?

Skulle polisen byta däck åt honom så han kan fortsätta köra sin bil med körförbud menar du?

Har inget emot att man står upp mot polisen, men då får man ju göra det på god grund och framförallt med lagstöd, men absolut inte när ingredienserna ser ut så här?

Idioter här skriver bara en massa strunt, precis som den där gubben babblar gojja.

Gubben är åkare, alltså åkeri ägare som i lastbilar. Mer snåla, ego och sinnesförvirrade finns inte.

Värre gubbkukar finns inte, de tillhör den absoluta värsta sorten. Möjligen fackpampar trumfar dessa.
Citera
2022-11-07, 09:22
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Helt enig. Jag förstår inte hur man inte kans se rimligheten i det här? Vad skulle de göra, låta honom fortsätta sin färd?
Citera
2022-11-07, 09:59
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
75-årige Erling Persson har varit strandsatt längs med E45:an sedan förra måndagskvällen efter att polisen punkterat bildäcken med spikmatta.

Han ska ha kört i flera mil med polisen efter sig utan att förstå att han skulle stanna. Till sist lade de ut en spikmatta för att få stopp på honom och ta ett nykterhetstest som visade negativt. Själv förstår han inte varför han blev stoppad över huvud taget och anser att polisen ska stå för däckbytet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...inte-pa-signal
Märkligt. Själv har jag haft Farbror Blå bakom mig, som närmat sig bakifrån med blåljuset på, då har jag bara kört lite närmare vägkanten så de har lättare kunnat köra om, vilket de också gjorde och försvann i horisonten. Inte alldeles självklart att de vill att man stannar bara att de har blåljus på, oftast betyder det bara att de har bråttom, som i mitt fall.
Citera
2022-11-07, 12:23
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Fast enligt Erling var han på väg till verkstad när polisen bestämde sig för att punktera alla hans däck.
Så det där obesiktatsnacket kan läggas ner.
Om fordonet har fått körförbud på grund av utebliven besiktning får du köra fordonet till närmaste besiktningsstation eller verkstad. Om fordonet däremot har fått körförbud utfärdat av polis eller i samband med besiktningen måste det bärgas till verkstaden.

Hur många gånger tror du polisen får höra den gamla klassikern? Du bör nog kunna visa upp en bokning hos sagd verkstad om det ska hålla.
Citera
2022-11-07, 12:58
Medlem
Leibachs avatar
Han äger inte bilen längre, sedan 2020 ägs bilen av ett företag med den i sammanhanget pikanta adressen "Gamla Vägverket"...
Citera
2022-11-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Står han kvar?
Frågar detsamma. Står han kvar eller har polisen lämnat däcken till honom?
Citera
2022-11-07, 14:34
Medlem
paerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Märkligt. Själv har jag haft Farbror Blå bakom mig, som närmat sig bakifrån med blåljuset på, då har jag bara kört lite närmare vägkanten så de har lättare kunnat köra om, vilket de också gjorde och försvann i horisonten. Inte alldeles självklart att de vill att man stannar bara att de har blåljus på, oftast betyder det bara att de har bråttom, som i mitt fall.

Blått ljus så ska du hålla åt sidan.

Rött och blått så ska du stanna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in