2022-11-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 426Hemi
Han verkar ha dåligt humör året runt

Hur håller du humöret uppe?

– Det är lika dåligt året runt. Det är ingenting som påverkar det här
Fortsätter:

”Tvärtom piggar det upp med tv och sådant, så man kan sura till lite extra när det händer något mer elände.”
Citera
2022-11-04, 20:35
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det låter ju också väldigt sjukt, det måste ju finnas situationer där polisen orsakat skador på oskyldiga bilar.

Det är det en annan sak. Nu har gubben dels kört en bil med körförbud och vägrat att stanna när polisen signalerat att han ska det, knappast oskyldig då.
Citera
2022-11-04, 20:37
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Gubben har stannat och bott i bilen i 8 dagar?
Vid hans ålder borde man lärt sig att vill man ha någonting gjort, så får man göra det själv.
Vad historien inte i klarspråk förtäljer, är att han nog ringt ner polisen med krav att dom ska komma och byta hans däck/ombesörja transport/reparation.

Här har vi en gamla gardets envisa rättshaverist.
Han har sannolikt ej missat polisen i backspegeln i flera mil, men själv upplevt att han ej bryter mot någon lag och därför ej stannat.
Körförbud i sådan period innebär ett antal brev i gubbens brevlåda, men han kanske anser att besiktningsprotokollet som gav körförbud ej stämmer.
Alternativt kanske han tycker att han ej behöver besiktiga sin bil, eftersom han upplever att han sköter den till punkt och pricka.

En sådan här gubbe ska bort från vägarna permanent. Han borde alltid få spikmatta framför sig direkt polisen får korn på att han är ute och kör.
Hahaha exakt min tanke. Vilken jävla nolla han är. Jag känner mig lockad att ringa honom och säga det, enbart för att brusa upp honom ännu mer. Ingen självinsikt. Låter som att han trots sin ålder aldrig blivit slagen på käften.
Citera
2022-11-04, 20:45
Medlem
JustZlatans avatar
Bra gjort av gubben. Många trafikpoliser är riktiga surfittor. Hoppas de blir avstängda utan lön.

Erling borde bli årets flashbackare.
Citera
2022-11-04, 20:50
Avstängd
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Så ledsen jag blir när jag ser så många inlägg som antingen sätter sig till döms över Erling eller gör sig roliga över hans person.

Erling är ju rakt igenom störtskön!
Precis såna människor världen idag behöver. Som kan ifrågasätta och tänka i helt andra banor än bara i termer av lagar, regler och konventioner det moderna västerländska samhället skapat de senaste hundra åren och med en ständigt stigande acceleration.

Erling är veckans hjälte för mig!
Precis! Glad jag blev att iaf någon ser denna hjälte för vad han är. Våga vara annorlunda och vägrar vara en slav under byråkrati tyranni roller dumhet.
Citera
2022-11-04, 20:51
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Så ledsen jag blir när jag ser så många inlägg som antingen sätter sig till döms över Erling eller gör sig roliga över hans person.

Erling är ju rakt igenom störtskön!
Precis såna människor världen idag behöver. Som kan ifrågasätta och tänka i helt andra banor än bara i termer av lagar, regler och konventioner det moderna västerländska samhället skapat de senaste hundra åren och med en ständigt stigande acceleration.

Erling är veckans hjälte för mig!

Erling är en surgubbe som inte förstår hur saker och ting fungerar här i världen.
Man kan inte köra runt i avställda fordon utan att polisen som gör sitt jobb försöker stanna gubben. Efter flera mil kommer spikmattan fram och Erling tvingas stanna mot sin vilja.
Och nu tror han att polisen ska byta däck åt honom?
Det kommer såklart aldrig ske, det fattar du ju själv.

Du var mig en unik tomte här i tråden
Citera
2022-11-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Här har vi en gamla gardets envisa rättshaverist.

En sådan här gubbe ska bort från vägarna permanent. Han borde alltid få spikmatta framför sig direkt polisen får korn på att han är ute och kör.

Och så fort någon i den minsta lilla grad står upp mot snutjävlar som tror att de får bete sig precis hur som helst bara för att ingen utomstående ser dem, så är det just snutjävlar som kräks rättshaverist över denna någon! Jag tror fan jag aldrig hört vanligt folk ens använda ordet, eller hur?

Hoppas det blir en massiv anmälan till JO som får gå till botten med vad som hänt, egentligen.

Och detta inlägg får väl leva max ett antal sekunder på detta forum, jämfört med massan av hjärndöda kommentarer.
Senast redigerad av J-student 2022-11-04 kl. 21:24.
Citera
2022-11-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Ja Har läst tråden och blir inte så mycket klokare. En härlig story. Envisa gubbar är kul
Men han är ju vara psykiskt sjuk om han sitter där utan mat o grejer som ett barn i trotsåldern 😂 polisen gjorde nog rätt i att stoppa han😅
Citera
2022-11-04, 21:01
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Men han är ju vara psykiskt sjuk om han sitter där utan mat o grejer som ett barn i trotsåldern 😂 polisen gjorde nog rätt i att stoppa han😅

Ja ecakt
Citera
2022-11-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja ecakt
Men ärligt vad äter han? Beställer han foodora eller nå? Man kan väl inte va utan mat i 8 dagar 😅 kan hemtjänsten hämta han eller nått
Citera
2022-11-04, 21:11
Medlem
beheadeds avatar
Att polisen åker bakom med blåljus på betyder inte att de vill att bilen framför ska stanna.

Om de verkligen vill stanna bilen så får de ju åka ifatt och vinka med spaden. Varför gjorde inte polisen det? Så fort lär ju knappast en gubbe i en bil med släpvagn ha kört….
Citera
2022-11-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jävligt synd att polisen inte hunnit utveckla några retarded-test, än. Sjukvården kanske kan bidra med "hur man upptäcker fullt utvecklad alzheimer-test?"

Finns skillnad på ”retarded” och Alzheimers. Snälla nån, respekt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in