2022-11-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1and2and3
Är det lag på att stanna om man har blåljus bakom sig?
Polisen kör väl upp och stoppar med spade eller om dom är framför med uppsträckt hand alt rött ljus.

Det är väl bara i polisfilmer där man ligger bakom och folk stannar och i USA.

Eller vad säger Svensk lag, någon som vet?

Tror du att Herr Erling har den blekaste om vad växlande rött/blått betyder?
Han verkar ju helt uppenbarligen skita i sina sju 2'or på senaste besiktningsprotokollet, så skiter också med stor sannolik i polismans tecken.
Citera
2022-11-05, 12:39
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Vilka är först att haka på? Kanske 24-timmar eller till och med Kanal 5?

Frågan är dock hur många one-liners han har. Men kanske kan han övertalas att använda spökskrivare. Leverera dem kan han i alla fall.

Kanske Aschberg, som ju kan umgås med vem som helst, kan göra ett handtag i den nya satsningen Griniga gubbar på landsorten?

Kommer antagligen sluta med att han får eget tv program,byggs hotell,köpcentrum o nöjespark på platsen

Såmething is brewing
Citera
2022-11-05, 12:45
Är det här paradigmskiftet nya regeringen talar om, att jävlas med äldre människor som arbetar.
Hoppas artikeln sprider sig till andra länder hur svenska polisen handskas med "brottslingar".
Citera
2022-11-05, 12:51
Medlem
Citat:
Är han kvar? Någon som är i närheten, eller har vägarna förbi, som kan kolla? Ta nåt foto, och ge honom en varmkorv som gage?

Ja, det är jag också nyfiken på. Kan vi inte få lite uppdateringar?

Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Liten fråga - hur länge får man stå parkerad i parkeringsficka på landsvägarna?

Hur länge får man bo i bil i parkingsficka på landsvägarna?

Jag kan inte garantera att det stämmer men jag har för mig att det finns en generell regel om att P är tillåtet i 24h om inget annat framgår av skyltning, som ofta tillämpas.

Citat:
Om han vägrar att själv flytta bilen, vilket verkar sannolikt, kommer den att få en röd lapp. Därefter tas den bort på samhällets bekostnad, och räkningen skickas till honom. Är han riktigt envis, får bogserarna handräckning av polisen.

Det är inte säkert det blir så enkelt, när den dagen är inne kanske vi Erling-fans organiserat oss och understödjer. Jag börjar själv tex bli sugen på att åka upp och limma mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Office
Ibland är vi rörande överens, gamle sosse.

Erling är som en verklig Kowalski ur Vanishing Point.

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jodå, de rullar av produktionsbandet än idag. De kallas antivaxxers, de gör sin egen forskning och de blir förbannade på alla "negrer och svartingar" som får bidrag samtidigt som de själva går på sos och vägrar gå till terapisamtal. De kör A-traktorer som råkar gå lika fort som bilar.

De kan vara i gymnasieåldern så det fylls tyvärr på.

Vid nästan all form av storskalig produktion finns det ett visst antal som inte anses korrekt. Som tur är har vi ju ett väloljad maskineri, för att inte prata om alla som dig som engagerar sig ideellt, för att identifiera och få fram icke korrekta oönskade egenskaper i ljuset så dom enkelt kan belysas och sorteras bort.

Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Hahaha han slår rekord i tjurighet och negativism.

När man tittar på insta och andra sociala medier där influencers och andra efterblivna sociopater ljuger och beskriver sin verklighet som fabolous, underbar, glädje, samt kommer med diverse helt värdelösa levnadsråd, ohejdat positiva memes, stulna citat, och diverse inspirational quotes som de aldrig själva följer ändå, så är gubben en frisk fläkt i rejäl diskbänksrealism. Han har fötterna på jorden. Erling beskriver verkligheten.

De handväskor, ankläppar och högklackade skor som influencerna sprängt banken eller sugit av någon hårig stinkande arab nere i Dhubai och lagt upp sin blekta anal för att få tillgång till, är omkörda av en gammal avställd Skoda med släp. Han skulle få miljoner followers om han började med social media och beskrev sin livsstil. hahaha

Exakt han har levererat mer kloka tankar på sina 30 sekunder i ljuset än vad många av dom du räknar upp ens klarat av på hela sina karriärer.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-11-05 kl. 13:02.
Citera
2022-11-05, 12:54
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1and2and3
Är det lag på att stanna om man har blåljus bakom sig?
Polisen kör väl upp och stoppar med spade eller om dom är framför med uppsträckt hand alt rött ljus.

Det är väl bara i polisfilmer där man ligger bakom och folk stannar och i USA.

Eller vad säger Svensk lag, någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Han verkar ju helt uppenbarligen skita i sina sju 2'or på senaste besiktningsprotokollet, så skiter också med stor sannolik i polismans tecken.
Gubbjäveln har i intervjuerna sagt att om polisen bara slagit på blåljusen så hade han förstås stannat.

Har polisen förklarat varför de inte använde blåljus eller blått/rött för att få Erling att stanna?
Citera
2022-11-05, 12:56
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Liten fråga - hur länge får man stå parkerad i parkeringsficka på landsvägarna?

Hur länge får man bo i bil i parkingsficka på landsvägarna?

Är det inte dags att göra hörselprov på erling - det var väl sirener på?

P-skylt innebär 24 timmar utan tilläggskylt

Dock är det bara en regel som kanske inte används
Citera
2022-11-05, 12:58
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Han ska ha kört i flera mil med polisen efter sig utan att förstå att han skulle stanna.

Hur kan polisen ligga bakom en bil som dom försöker få stopp på på E45:an utan att köra om?

Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Jag är en bra bit yngre än Erling och inte var det något prat om växlande rött/blått
i utbildningen när jag tog körkort.
Citera
2022-11-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Är det här paradigmskiftet nya regeringen talar om, att jävlas med äldre människor som arbetar.
Hoppas artikeln sprider sig till andra länder hur svenska polisen handskas med "brottslingar".

Nåja, kör han en bil som skulle ha besiktigats senast i februari, är han en trafikfara, sin f för borde din och min skull ska plockas av vägarna.
Citera
2022-11-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Gubbjäveln har i intervjuerna sagt att om polisen bara slagit på blåljusen så hade han förstås stannat.

Har polisen förklarat varför de inte använde blåljus eller blått/rött för att få Erling att stanna?

Därför att gubben ljuger förstås.
Citera
2022-11-05, 13:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hur kan polisen ligga bakom en bil som dom försöker få stopp på på E45:an utan att köra om?

Jag är en bra bit yngre än Erling och inte var det något prat om växlande rött/blått
i utbildningen när jag tog körkort.
Det där med växlande rött/blått ljus har jag för mig dök upp en bit in på 80-talet. Som trafikant har man faktiskt krav på sig att hålla sig uppdaterad om regeländringar eller om utryckningsfordon och vägarbetsskyltningar ändras.

Jag killgissar att Erling tycker det är både bögigt och kränkande att släppa sargen och komma in i matchen. Han ska inte behöva tänka sedan den dagen han tog lappen.
Citera
2022-11-05, 13:12
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DETONERADE.DROMMAR
Får vi ett samhälle som upprätthåller hög moral får vi ett samhälle som alla vill leva i
Är det hög moral att riskera medmänniskors liv genom att köra runt med ett trafikfarligt fordon, dessutom med släp påkopplat? Har Erling gjort sin plikt för att kunna kräva sin rätt?
Citera
2022-11-05, 13:13
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII

Ja, för Erling verkar ju vara en väldigt ärlig person i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in