2022-11-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det där med växlande rött/blått ljus har jag för mig dök upp en bit in på 80-talet. Som trafikant har man faktiskt krav på sig att hålla sig uppdaterad om regeländringar eller om utryckningsfordon och vägarbetsskyltningar ändras.

Jag killgissar att Erling tycker det är både bögigt och kränkande att släppa sargen och komma in i matchen. Han ska inte behöva tänka sedan den dagen han tog lappen.

Som någon påpekade konkurrerar denne diskbänksrealist snart ut de andra influensarna som Bianca Ingrosso. Jag menar, vem vill inte se när Erling analbleker sig?
Citera
2022-11-05, 13:15
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Han hade en till one-liner angående att han egentligen inte har tid att sitta i bilen.
- Jag ska städa förrådet.
Inte den bästa, han behöver manussktivare.

Med lite samarbete, (kanske det svåraste för honom), har han snart tjänat in böterna, besiktigat och reparerat bilen, skaffat full tank, och köpt nya Pirelli att köra runt på.

Hahaha helt underbart. "Jag ska städa förrådet" är grymt.
Senast redigerad av trancas 2022-11-05 kl. 13:18.
Citera
2022-11-05, 13:16
Medlem
Citat:
Nåja, kör han en bil som skulle ha besiktigats senast i februari, är han en trafikfara, sin f för borde din och min skull ska plockas av vägarna.

Fast det är ju inte så enkelt att man enbart med besiktningsresultatet från bilprovningen som grund kan dra den slutsatsen.

Här kan du tex se verkliga trafikfaror som ändå varit godkända vid senaste besiktningen.
https://www.nyteknik.se/fordon/tesla...cering-7035480

Sen handlar det ju om hur fordonet framförts också och har polisen legat efter i flera mil och Erling inte fått några böter för hastighetsöverträdelser kan vi nog utgå ifrån att han lunkat fram i beskedliga 80km/h.
Citera
2022-11-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Typisk norrlänning.

Eh, det här tog ju plats i Värmland strax norr om Karlstad.
Citera
2022-11-05, 13:22
Citat:
Nåja, kör han en bil som skulle ha besiktigats senast i februari, är han en trafikfara, sin f för borde din och min skull ska plockas av vägarna.

Tala om det för EU medborgarna som med skrotbilar tömmer det här landet på värdeföremål i stället.
Fick felmeddelande posta igen efter 30 sekunder. Därav dubbelpost.
Senast redigerad av pe11e 2022-11-05 kl. 13:28. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
I SVT-klippet säger han "jag är norrlänning så jag är van att svälta".

Vilket ytterligare cementerar faktumet att det handlar om en praktidiot. Han bor i Värmland och tror således att han då är norrlänning.

Sällan man ser en sådan här nyhet där i stort sett INGEN visar förståelse. Gubben är solklart "lent gräddad".

Det finns absolut ingenting som stödjer hans tes om att polisen ska byta däck på hans bil med körförbud. Det här har de nog förklarat för honom till fullo.

Man tar sig för pannan...ett original på alla tänkbara negativa sätt.
Citera
2022-11-05, 13:24
Citat:

Tala om det för EU medborgarna som med tusentals skrotbilar tömmer det här landet på värdeföremål i stället.
Citera
2022-11-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Är det här paradigmskiftet nya regeringen talar om, att jävlas med äldre människor som arbetar.
Hoppas artikeln sprider sig till andra länder hur svenska polisen handskas med "brottslingar".

Eller hur.

-polisen, 112 vad gäller saken?
-dom skjuter, jag hör skottlossning.

-kan du se några personer?
-nej men jag hör skotten.

-vi kan tyvärr inte göra så mycket baserat på den informationen, dessutom är alla våra resurser upptagna den här natten med att få stopp på en 75årig pensionär i hans arbetsbil
Citera
2022-11-05, 13:25
Avstängd
448s avatar
Citat:
Som någon påpekade konkurrerar denne diskbänksrealist snart ut de andra influensarna som Bianca Ingrosso. Jag menar, vem vill inte se när Erling analbleker sig?

🤣

Kommer bli stort de här
Citera
2022-11-05, 13:30
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Vilket ytterligare cementerar faktumet att det handlar om en praktidiot. Han bor i Värmland och tror således att han då är norrlänning.

Sällan man ser en sådan här nyhet där i stort sett INGEN visar förståelse. Gubben är solklart "lent gräddad".

Det finns absolut ingenting som stödjer hans tes om att polisen ska byta däck på hans bil med körförbud. Det här har de nog förklarat för honom till fullo.

Man tar sig för pannan...ett original på alla tänkbara negativa sätt.
Så om man är norrlänning kan man inte flytta till Värmland? Blir du norrman om du flyttar till Oslo?
Citera
2022-11-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast det är ju inte så enkelt att man enbart med besiktningsresultatet från bilprovningen som grund kan dra den slutsatsen.

Här kan du tex se verkliga trafikfaror som ändå varit godkända vid senaste besiktningen.
https://www.nyteknik.se/fordon/tesla...cering-7035480

Sen handlar det ju om hur fordonet framförts också och har polisen legat efter i flera mil och Erling inte fått några böter för hastighetsöverträdelser kan vi nog utgå ifrån att han lunkat fram i beskedliga 80km/h.

Så med kvalificerad whataboutism har Erling, du, pe11e, och ett antal EU-med borgare bevisat att bilbesiktning är onödig?
Citera
2022-11-05, 13:33
Medlem
Jagersros avatar
Gubben är ju snart en legend ! Erling for president nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in