2022-11-04, 18:12
Medlem
En eloge till AB som klarade av att rapportera med fullständig objektivitet.
Citera
2022-11-04, 18:19
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Gubben gjorde rätt, fler borde fortsätta köra då polisen försöker stoppa dom.

Det vimlar av poliskläder, det finns även fejkade polisbilar!
Pratar av egen erfarenhet då jag blivit stoppad av Mats Rimdahl i civilpolisbil med blåljusen påslagna.

Pensionärer blir rånade av poliser eller rättare sagt falska poliser!
Killen som bar polisväst sköt kallblodigt ner en babbe utanför en restaurang!
Polisbilen som snurrade runt i sthlm kördes av en snorunge som stripat sin pickup som en polisbil.

Inför livstidsfängelse om man falskeligen utger sig för polis då kanske packet lägger av med det, så kan vi andra börja lita på polisen igen.

Jag utgår alltid från att det är falska poliser, jag tycker inte illa om poliser utan om packet som leker maskerad med deras polisuniformer. Jag har en näraanhörig som är polis och hans förstfödde fick mitt namn för att hedra mig.
Citera
2022-11-04, 18:23
Medlem
Glödskals avatar
Förbipasserande lär väl vänja sig vid att han står där och bilen och släpet kommer inte forslas bort. Allt glöms bort.

En kall decembernatt fryser gubben ihjäl och i mars upptäcks hans döda kropp i samband med att zigenare plundrat bil och släp och någon tittar till dem.
Citera
2022-11-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Att även "CIVILA polisbilar" (de är trots att inte civila då de är registrerade som utryckningsfordon) har en kopiös massa blåljus samt blått+rött för fordonsstopp.
torde du att civila polisbilar var helt vanliga bilar, ja jävlar...
Man får hoppas du inte kör bil.

https://youtu.be/5fAEQJRcc2g
Nej det gör jag inte men jag skulle ringa ett samtal och hade precis satt på inspelning när det ringde varpå jag fick samtalet inspelat liksom att mannen fått henne att stanna o kom fram och legitimerade sig som polis och skrattade och förstod att det inte framkommit att han var polis men att han reagerat något på körningen.

Jag hörde hela samtalet. Inte fan vet jag varför han inte drog på blåljus, han kanske inte var tjänst. Jag sparade samtalet vilket personen visste hade kommit med, ett tag ifall det skulle bli något då hen skräckslagen försökt dra iväg med full fart. Så jag hade det innan han var ifatt och även när de pratade vilket jag hörde klart och tydligt som fick på band.

Använd huvudet. Säger jag att någon hysteriskt ringt mig och frågat efter vad hen skulle göra, har jag knappast något med att jag inte satt i bilen och inte kunde överblicka det hela.
Citera
2022-11-04, 18:27
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Heter han Kaj Erling Persson så är han huvudman i Hotings Fjärrfrakt Kommanditbolag som står som ägare för bilen.
Japp det är han
Citera
2022-11-04, 18:28
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Sjukt att ingen hjälper honom.
Had jag varit polis hade jag bogserat hem han eller hjälpt han sätta dit några däck så han kunde köra hem.

Noll medmänsklighet
Han säger ju att han bor i bilen, han har ingen bostadsadress
Citera
2022-11-04, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Vilka trafikregler tänker du på?

Har du körkort? Du vet mycket väl vad du ska göra om du är medveten om att polisen är där.

skitstövel. till gubbe f.ö det är mer oroväckande att. han inte har någon anhörig som plockat upp honom!!!!!
Citera
2022-11-04, 18:48
Medlem
Citat:
Sjukt att ingen hjälper honom.
Had jag varit polis hade jag bogserat hem han eller hjälpt han sätta dit några däck så han kunde köra hem.

Noll medmänsklighet

Citat:
Självklart gjorde jag det, men att det ska ta 8 dagar innan nån hjälper är sjukt

haha...du tog inte till dig fakta från media och inte heller tråden!

Här har du en extra chans att läsa in dig på fallet:

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Han säger ju att han bor i bilen, han har ingen bostadsadress

Hur slutade de hela?
Samariten lagade däcken åt Erling?
Varför stannade inte Erling före spikmattan?
Citera
2022-11-04, 19:06
Medlem
En eloge till AB som klarade av att rapportera med fullständig objektivitet.

- Hur gör du för att hålla uppe humöret om dagarna?
- Ja, det är lika dåligt året runt, så det här är ingenting som påverkar!

Han är bra skön i alla fall.
Citera
2022-11-04, 19:07
Medlem
Greenspams avatar
Dömd 2022-08-11 för hastighetsöverträdelse på 103 km/tim.
Citat:
Erl*ng Persson har förnekat gärningen och angett i huvudsak följande. Han har inte
varit bosatt i Sverige sedan år 2010 och har inte varit i Sverige under år 2022. Det är
inte han som kör bilen och han vet inte heller vem det är som kör den. Det av
åklagaren åberopade fotografiet kan inte vara taget kl. 11.02 på förmiddagen, eftersom
det är mörkt ute när fotografiet tas. Fotografiet kan inte heller vara taget i Knöstad,
eftersom naturen i Knöstad inte ser ut som den gör på fotografiet.

Dömd 2017-01-17 för förolämpning
Citat:
Erl*ng Persson har förolämpat NN genom att i brev till denne i hans egenskap
av kronofogde uttrycka att NN inte är kapabel att försörja sig samt
kallat honom byfåne, vanskapta jävel, tokig och liknande uttryck. Det hände den 29
december 2014 i Falun. Erl*ng Persson begick gärningen med uppsåt.
Citera
2022-11-04, 19:22
Medlem
ABBORREs avatar
Enligt honom hade polisen legat bakom honom i flera mil med blåljusen på. Trots det uppfattade han inte att polisen försökte få honom att stanna.

Erling Persson tycker sig inte ha gjort något fel. Sedan polisen tog hans körkort för elva dagar sedan har han vägrat att lämna parkeringsfickan.

– Jag måste ju stå här till polisen kommer med nya däck,
säger han.

Vilken Tomte
Citera
2022-11-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Kollar man på filmsnutten så ser man att släpet täcker precis all sikt bakåt.
Hur svårt kan det vara att köra om och bromsa upp Erling?

Just precis och hetsiga korkade poliser brukar lägga sig väldigt kloss bakom när dom vill stoppa fordonet så därmed syns dom heller inte i sidobackspeglarna därav tror Erling att de inte blinkat åt honom trots att de antagligen gjort det.

Att han skulle svälta är nog en lögn för att någon ska tycka mer synd om honom, han nämner även att maten börjar sina, dvs han har säkert haft all mat han behöver i bilen som rimligen är anpassad för att bo i med tanke på att han faktiskt brukar bo och arbeta i bilen.

En idiot är sällan ett problem, problemen brukar däremot uppstå när två idioter möts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in