2022-11-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DETONERADE.DROMMAR
Men de har ju också saftblandare....

Vad menar du?
Citera
2022-11-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabou
blåljus = fri lejd
Blått + Rött = stopp
så de kanske inte hade blåljus på . utan blått + rött

Kollar man bilen så tillhör ju den ett åkeri, så han bör ju ha bra koll på reglerna, han sitter ju med i styrelsen med. eller någon född 47 gör det.
Heter han Kaj Erling Persson så är han huvudman i Hotings Fjärrfrakt Kommanditbolag som står som ägare för bilen.
Citera
2022-11-04, 17:12
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeketeKutya
Kolla upp bilen själv - den har inte körförbud.
https://biluppgifter.se/fordon/XXF796#historik

Du länkar till en lista som säger att den är påställd, men inte att den har en godkänd besiktning som den måste ha. Bli inte lurad att det står att den får användas i trafik, det är bara ett uttryck dom använder. Den har körförbud tills du ser att den har en godkänd besiktning.
Citera
2022-11-04, 17:35
Medlem
Sjukt att ingen hjälper honom.
Had jag varit polis hade jag bogserat hem han eller hjälpt han sätta dit några däck så han kunde köra hem.

Noll medmänsklighet
Citera
2022-11-04, 17:40
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Had jag varit polis hade jag bogserat hem han eller hjälpt han sätta dit några däck så han kunde köra hem.

Noll medmänsklighet
Du varken läste artikeln eller tittade på den lilla filmen från SVT, va?

Får hjälp av Kenneth
Kenneth Johansson läste om Erling i Nya Wermlands-tidningen, som var först med att berätta historien, och blev bestört.

– Jag tycker inte att folk ska behandlas på det viset, säger han innan de tillsammans åker till Kil för att köpa mat och se om de punkterade däcken kan lagas.”
Citera
2022-11-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Du varken läste artikeln eller tittade på den lilla filmen från SVT, va?

Får hjälp av Kenneth
Kenneth Johansson läste om Erling i Nya Wermlands-tidningen, som var först med att berätta historien, och blev bestört.

– Jag tycker inte att folk ska behandlas på det viset, säger han innan de tillsammans åker till Kil för att köpa mat och se om de punkterade däcken kan lagas.”

Självklart gjorde jag det, men att det ska ta 8 dagar innan nån hjälper är sjukt
Citera
2022-11-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12

Noll medmänsklighet
Bogserat hem? Allt tyder på att han bor i den aktuella bilen.
Citera
2022-11-04, 17:53
Avstängd
448s avatar
Lite snurrig historia men skönt han fick hjälp trots allt
Citera
2022-11-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Förstår inte hur man kan ha missat polisen i flera mil även om man inte själv känner att man gjort något fel så måste man alltid stanna för polisen.

Helt förståeligt att polisen la ut spikmatta om dom känner att dom har gjort allt i sin makt men det hela låter skumt från bådas håll. Har inte polisen kört upp jämsides och signalerat?

Gubben låter väldigt speciell också och bör inte vara ute på gatorna.

En annan sak också.
Att stå för däckbytet varken kan eller får polisen göra, uppger deras presstalesperson Lars Hedelin.

Det låter ju också väldigt sjukt, det måste ju finnas situationer där polisen orsakat skador på oskyldiga bilar.
Klart att polisen inte kör upp bredvid det vore vansinnigt och livsfarligt om man får möte.
Citera
2022-11-04, 17:58
Medlem
RyskaMaffians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Han ska ha kört i flera mil med polisen efter sig utan att förstå att han skulle stanna.

Så det var inte på grund av att bilen han körde hade körförbud?
Citera
2022-11-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Vad jag vet utför inte transportstyrelsen lämplighetsbedömning utan det krävs en läkares intyg om olämplighet för att körkortet skall dras in av medicinska skäl.
Minsta lilla stroke som knappt märks blir 3 mån utan kk
Citera
2022-11-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Vad menar du?
Att även "CIVILA polisbilar" (de är trots att inte civila då de är registrerade som utryckningsfordon) har en kopiös massa blåljus samt blått+rött för fordonsstopp.
torde du att civila polisbilar var helt vanliga bilar, ja jävlar...
Man får hoppas du inte kör bil.

https://youtu.be/5fAEQJRcc2g
Senast redigerad av martinator 2022-11-04 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in