2022-11-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
Du verkar ju inte ha någon koll på högerregeln själv,kan vara dags att lämna in ditt körkort,om du nu ens har något..

Så du förstod inte min poäng alltså, det är nog din kognitiva förmåga som bör utredas. Även om man kommer från höger har man skyldighet att undvika en krock. Något som slika personer tenderar att misslyckas med då de ”har rätten på sin sida”
Citera
2022-11-04, 14:43
Medlem
Ratads avatar
Verkar vara en bitter och egocentrerad rättshaverist av rang.

Dessutom saknar han ju helt det som körskolelärare kallar "trafikmognad". Om polisfordon signalerar åt en att köra till sidan behöver det inte bero på att man gjort fel. Upptäcker de något som verkar trasigt eller fellastat på ditt fordon kan de såklart vilja få stopp på dig för att undvika att du eller någon annan råkar ut för en olycka. De kan vilja få stopp på dig för att det finns hinder på vägen längre fram.

Så att köra vidare för att man inte anser sig ha gjort något fel tyder ju på att gubbjäveln är en dement jävla kuk. Påminner om min ex-chef som var precis sådär i trafiken.
Citera
2022-11-04, 14:46
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Erling är en rättshaverist. Han blev vräkt från sitt tidigare boende. Betalade inte hyra och hade spritt ut bildelar och traktor som läckte olja bland mycket annat i hela området. Till slut fick kommunen ta bort delar av skiten. Han stod länge kvar folkbokförd på den adressen. Hyresgästen efter hade jätteproblem att få bort det. Skattemyndigheten jagade honom, så även polisen det är ett par år sedan
Ja, då är det väl med all säkerhet så att gubben förstått att det var honom polisen var efter men då han ansåg att han inte gjort något fel så skulle han heller inte stanna. Tji fick han.
Citera
2022-11-04, 14:53
Medlem
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag hade en gång polisen efter mig, som signalerade med några konstiga lampor i grillen. En blå och en röd lampa som blinkade i grillen. Jag trodde det var någon läkare som hade bråttom, så jag ökade farten lite.
De körde upp vid sida av mig och vinkade in mig. Jag hade inte fattat det var polisen - civil bli - att det var mig de ville stanna. (det var släpkärran det gällde).
I det här fallet kan det ha gått till på liknande sätt. Bara att poliserna inte kört upp jäms med och vinkat in. (antingen har det inte funnits läge, eller så har poliserna blivit alldeles för försiktiga)

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag var med om en annan grej en gång i en tunnel på Essingeleden i central Stockholm.

Jag låg i omkörningsfil sen dök det upp en jävel bakom som låg och hetsade 1dm bakom mig, eftersom jag höll klart högre hastighet än vad både som var tillåtet och vad högerfilen höll, tänkte jag att jag han får lugna sig och att jag skulle ta två bilar till innan jag gick in till höger i en längre lucka.

Han låg på och hetsade i en typisk stylad ungdomsgolf.

Plötsligt så tänder han blå-röda blinkande lampor som satt längst ner i rutan. Jag kastade in bilen direkt till höger och sen flyger det förbi två 20 åringar som till utseende såg så långt ut från civilpoliser man kan komma.

Det var några år sedan men funderar än i dag på två saker.

1. Kan det i alla fall mot all logik ha varit riktiga poliser. Här i Stockholm har dom en hel del klart udda bilar och det här var ett i det närmaste perfekt kamouflage?

2. Vad i helvete gör man den dag man åker mitt ute i ingenstans, mitt i natten och en bil som visar alla tecken på märkligt uppträdande och att INTE vara en polisbil börjar blinka blått/rött.

Undrar om det finns något som helst utrymme från polisens sida för förklaringar att man tyckte situationen var suspekt och att man inte kände sig helt trygg med att tvärnita och omedelbart svänga in till kanten?

I ditt fall var det nog busar.
När polisen stannade mig sa de att jag skulle stannat när de signalerade. Jag hade aldrig sett sådana lampor förut sa jag. De sa då att det är "polismans tecken" som jag skulle känna till.
Jag har aldrig sett sådana lampor förr eller senare.
Citera
2022-11-04, 14:55
Medlem
FeketeKutyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Gubben kör en bil med körförbud och vägrar stanna för polisen som omhändertar hans körkort på plats, och då tycker han polisen ska stå för hans däck som polisen punkterade?
Gubben får lära sig vad man får och inte får göra.

Kolla upp bilen själv - den har inte körförbud.
https://biluppgifter.se/fordon/XXF796#historik
Citera
2022-11-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Nä, antagligen har man åkt bakom i en polisbil och hoppats att den dementa dåren skulle svänga in på en rastplats för en liten kisspaus. Polisen använder ju aldrig siren och blåljus och skulle inte efter flera mil ta till sånt övervåld. Din pajas.
Du bevisar med all tydlighet att du gör inlägg i ett ämne du inte har kunskap i.

Jag kan berätta för dig att för ca 4 år sedan, norr om Gävle åkte en civilpokis bakom mig i nästan 3 mil då de helt plötsligt körde om, la sej framför mig och vinkade in mig för fortkörning.

I den info som finns i ämnet i denna tråd har jag inte funnit något som styrker att blåljus använts. Men du har tydligen det...?

Hur är man funtad om man kallar trådskrivare med relevant info för "pajas"?? Hur är du uppfostrad?
Citera
2022-11-04, 15:10
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeketeKutya

Den besiktigades 220118 och underkändes då, det framgår inte att den har godkänts efter det och har således körförbud efter 220218.
Citera
2022-11-04, 15:12
Medlem
Citat:
Jo, det har den, dock har den inte användningsförbud, det är olika saker. Ur bilregistret:
Citat:
Besiktigas senast
2021-12-31

Senast godkända besiktning
2020-10-23

Mätarställning
181695

Körförbud
2022-02-19

Körförbudsorsak
Utgånget föreläggande

Föreläggande t o m
2022-02-18
Citera
2022-11-04, 15:17
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:

Que ?
Den har körförbud på grund av utebliven besiktning sedan 220218.
Gubbjäveln anser väl att sånt skit har inte han tid med.
En första klassens skitgubbe, såna har jag träffat många.
Anser att lagar och regler inte är något som angår dem.
Citera
2022-11-04, 15:19
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Enligt artikeln i trådstarten har Erling "fått besked om att körkortet har skickats tillbaka till honom och ligger på postkontoret, men dit kan han inte ta sig eftersom däcken är punkterade." Men att bilskrället har körförbud sedan i vintras innebär inget problem för att köra dit, om bara någon står för hans däckbyte?
Buss också? haha. Snacka om handlingsförlamad gubbe haha
Citera
2022-11-04, 15:21
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Undrar också hur han fått beskedet. Transportstyrelsen är ju knappast så serviceinriktade att de ringt upp honom och fattar man inte att man ska stanna när polisen hänger i backspegeln med juiceblandarna på så fattar man knappast hur BankID fungerar heller.
Han kanske har Kivra och får beskedet där. Eller PostNords app där man kan se paket, rek och liknande innan man får avin i postlådan. Det finns något som heter Internet där det finns digitala tjänster nu för tiden, och appar till telefonen och sådant om man hänger med lite i utvecklingen.
Citera
2022-11-04, 15:21
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Du bevisar med all tydlighet att du gör inlägg i ett ämne du inte har kunskap i.

Jag kan berätta för dig att för ca 4 år sedan, norr om Gävle åkte en civilpokis bakom mig i nästan 3 mil då de helt plötsligt körde om, la sej framför mig och vinkade in mig för fortkörning.

I den info som finns i ämnet i denna tråd har jag inte funnit något som styrker att blåljus använts. Men du har tydligen det...?

Hur är man funtad om man kallar trådskrivare med relevant info för "pajas"?? Hur är du uppfostrad?
Att du inte ser skillnad på en situation som slutar med spikmatta och att du blir stoppad av en civilpolis för fortkörning visar väl vilken mupp du är. Du är väl som gubben, ska tjafsa bara för tjafsandets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in