2022-11-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabou
Kollar man bilen så tillhör ju den ett åkeri, så han bör ju ha bra koll på reglerna, han sitter ju med i styrelsen med. eller någon född 47 gör det.

Är det "Hotings Fjärrtransporter" som det står om på släpet?

Är det också obesiktigat? Annars är det väl lite knepigt att använda ett obesiktigat fordon som skäl till kontrollen, bilens regmummer kan dom ju inte ha sett i det initiala skedet?

Kör förresten "Hotings Fjärrtransporter" allt gods på kåpvagn efter personbil eller finns det andra typer av fordon också i firman?

Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Håller med dig.

Men det verkar som om varenda aggressiv paragrafryttare tagit plats i den här tråden...

Jo, flashback-högern får alltid lite extra hård ståballe när det är någon icke-pk svensk som begått ett brott. Det är sen gammalt.
Citera
2022-11-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Och du är en liten AFAit i mammas källare som kämpar den goda kampen mot etablissemanget. Good riddance.

Haha, Ta på dej stövlarna så slutar du gråta...

Tänker att samhället måste bli mer förlåtande
Måste se mer mellan fingrarna och ta mindre hårda tag.
Men, samtidogt måste moralen hållas hög och befolkningen hållas moraliskt sund och fås att ha fasta och sunda principer. Och ta hårda tag mot de som gör saker som hotar samhällets stabilitet och integritet

Såna här saker måste avskräckas ifrån, en gammal gubbe ska inte kunna stå i en vecka på en motorväg för att någon cowboy punkterat alla däcken. och idioter på fb ska inte få uppmuntra mer av detta utan konsekvenser frön nära och kära.

Får vi ett samhälle som upprätthåller hög moral får vi ett samhälle som alla vill leva i
Senast redigerad av DETONERADE.DROMMAR 2022-11-04 kl. 16:29.
Citera
2022-11-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Förstår inte hur man kan ha missat polisen i flera mil även om man inte själv känner att man gjort något fel så måste man alltid stanna för polisen.

Helt förståeligt att polisen la ut spikmatta om dom känner att dom har gjort allt i sin makt men det hela låter skumt från bådas håll. Har inte polisen kört upp jämsides och signalerat?

Gubben låter väldigt speciell också och bör inte vara ute på gatorna.

En annan sak också.
Att stå för däckbytet varken kan eller får polisen göra, uppger deras presstalesperson Lars Hedelin.

Det låter ju också väldigt sjukt, det måste ju finnas situationer där polisen orsakat skador på oskyldiga bilar.
Är det en civil då har jag varit med om att en upprörd person ringde till mig hysteriskt och frågade vad hen skulle ta sig till, medan den försökte blåsa iväg eftersom hen trodde sig vara förföljd av en galning.
Citera
2022-11-04, 16:30
Avstängd
448s avatar
Har för mig att det för en 7-10 dar sen var en polisjakt efter starkt bullrande fordon i höjd med Lilla Edet 45 norrut o helikoptern sattes in men att föraren sedan stoppades med spikmatta och misstänkt rattfylla/drogratfylla misstänktes initialt.

Låter som denna man hörde om i luften

Är hela historiam känd?

Hade gubben ljuddämpare på bilen?
Citera
2022-11-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Är det en civil då har jag varit med om att en upprörd person ringde till mig hysteriskt och frågade vad hen skulle ta sig till, medan den försökte blåsa iväg eftersom hen trodde sig vara förföljd av en galning.

Men de har ju också saftblandare....

Citat:
Ursprungligen postat av 448
Har för mig att det för en 7-10 dar sen var en polisjakt efter starkt bullrande fordon i höjd med Lilla Edet 45 norrut o helikoptern sattes in men att föraren sedan stoppades med spikmatta och misstänkt rattfylla/drogratfylla misstänktes initialt.

Låter som denna man hörde om i luften

Är hela historiam känd?

Hade gubben ljuddämpare på bilen?

I luften, på polisradion menar du?
Lilla edet tillhör ett omr med många olagliga fordon.
Senast redigerad av DETONERADE.DROMMAR 2022-11-04 kl. 16:36.
Citera
2022-11-04, 16:36
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DETONERADE.DROMMAR
En gullig liten nyhet om storbyråkratin mot den lilla människan, och om poliser som plivit poliser för att de har en barnslig längtan efter att leka cowboys och indianer.

En situation som ingen tänkt kunde hända har hänt och myndigh vägrar som vanligt ansvar eller medkänsla.

Självklart ska staten betala, den snåla idiotiska jäveln...

Undrar vad mer polkagrisen slipper betala, kan dom t ex bränna ner folks hus av misstag utan kostnad?

Då dom flesta på flashback är den typ som förespråkar offentlig avrättning av 10 åringar som begått brott är det förväntat att såna här åsikter dyker upp i denna tråd.

Men sen vet alla att en hel del av de som kommenterar på fb jobbar på relevanta myndigheter som polisen, så det kan ju vara försvarslägesinlägg också.

För mig gäller dödsstraff på att hyvla backe i ost!
Citera
2022-11-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
För mig gäller dödsstraff på att hyvla backe i ost!
Håller inte helt med dej där, föreslår lindring av straffet till att tvingas sitta med naken underkropp på en toalettstol, på ringen, i ett dygn..

Men vad gäller allt annat förespråkar jag en mer fredlig mjuk förlåtande och finfin värld

Och gubbar som är lite trötta någon gång ska inte pli plågade på det här viset,
Citera
2022-11-04, 16:48
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DETONERADE.DROMMAR
Men de har ju också saftblandare....

I luften, på polisradion menar du?
Lilla edet tillhör ett omr med många olagliga fordon.

Gogglade upp detta detta för offentlig analys

https://www.alekuriren.se/handelser/...-i-lilla-edet/
Citera
2022-11-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Gogglade upp detta detta för offentlig analys

https://www.alekuriren.se/handelser/...-i-lilla-edet/

Det där låter rätt mkt mer allvarligt än i ts nyhetslänk, Om det var som det står här skulle dom inte ha lämnat tillbaka hans körkort som det stod i övr nyh artickl tror jag, men å andra sidan,,, hur många spikmattor kan man lägga i lilla på en vecka...
Citera
2022-11-04, 17:05
Avstängd
448s avatar
Nah , i både Svt o länken står förra måndagsmorgonen

Kan finnas en hund begraven i storyn

Just saying
Citera
2022-11-04, 17:08
Kollar man på filmsnutten så ser man att släpet täcker precis all sikt bakåt.
Hur svårt kan det vara att köra om och bromsa upp Erling?
Citera
2022-11-04, 17:08
Medlem
Jag kan meddela att han brukar sova i bilen. Känner till honom lite vagt och pratat med han.
Allt är för dyrt enligt honom (och ingen vill ha honom som hyresgäst).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in