2008-08-11, 01:35
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Du vet inte vad du pratar om. Ledande universitetsadministratörer är så måna om att få in underklassen, särskilt invandrare, i utbildningssystemet så det ses ofta genom fingrarna med undermåliga baskunskaper för att alla.../.../...

Vet du själv riktigt vad du talar om? Att bli insläppt är inte detsamma som att bli väl behandlad när man kommit innanför dörren.
Citera
2008-08-11, 01:39
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stekt bacon
Jag vet inte om det redan skrivits i tråden (orkar inte läsa) men JG har en supertrevlig och duktig brorsa, Mattias Gardell, som jobbar, eller när jag läste, jobbade på Uppsala universitet. Han är religionshistoriker och förmodligen 100 gånger mer sympatisk och karismatisk än JG.

Bättre utbildad, visst. men jag tycker det är förbannat jobbigt med såna där självupptagna djävlar som ska demonstrera sin "karisma" i alla lägen.

Nej, ned med den också!

Sven-Gustaf Staake
Citera
2008-08-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grooblle
Var kan man läsa om det?

Besvarar väl min egen fråga på sätt och vis:
http://1000apor.se/blog/sveriges-vidrigaste-lilla-karl
Citera
2008-08-12, 00:13
Medlem
Hoppsan här har denna tråd om min idol lyfts,KUL
värst vad ni spyr galla
Men jag VET han är en riktig liten "primadonna", att han skulle vara SÅ
otrevlig dock förvånar mig;jag älskar hans "arbete"/texter det har betytt väldig tmkt för mig!
Har haft personlig kontakt vid några tillfällen via förfr -dator,han har varit väldigt
schysst o trevlig vid de tillfällena och besvarat väldigt snabbt...
men att han har uppenbara proble med sig själv är ganska tydligt...

Mona S lär ju vara en nära vän ,jag minns en gång hon sa i TV då det talades om
#snällhet#
Är jg snäll frågade en reporter;M blev ganska tyst och sedn sa hon något om att
Mark är iaf snäll

Om ni kollar www.jonasgardell.se så ser ni hans version av stjärnorna
Citera
2008-12-11, 20:08
Medlem
leachs avatar
Dags för en bump med denna fina film.

http://www.expressen.tv/noje/1.14003...r-sa-fornedrad

Han känner sig förnedrad. Det har han ju blivit alla gånger rökluckan har
tagit emot besök
Citera
2008-12-12, 16:10
Medlem
Bacchus94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Dags för en bump med denna fina film.

http://www.expressen.tv/noje/1.14003...r-sa-fornedrad

Haha...så jävla underbart! Kan knappt vänta tills "Stjärnor på slottet" ska börja igen.
Citera
2008-12-16, 01:47
Medlem
Bristles avatar
Jag jobbar på en restaurang och vi hade Jonas som artist.
Grymt jobbig verka han vara. Fick han inte sin mat exakt på minuten som det var satt, fick han ett sammanbrott och kunde nästan inte genomföra showen. Detta hände dock inte oss, men en av hans underarbetare sa det.

Han tvätta även lite kläder i våran tvätt maskin och alla kalsonger hade "superman" loggan på sig!
Citera
2009-01-03, 10:45
Bannlyst
Efter att ha läst de senaste skriverierna om slottet eller vad det är börjar det stå klart att Jonas har en naturlig talang som mobbare.. Har inte han skrivit en bok om att han blev så mobbad? Inte undra på med den personligheten han har men verkligen hyckleri som han beter sig som vuxen..
Citera
2009-01-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem263525
Efter att ha läst de senaste skriverierna om slottet eller vad det är börjar det stå klart att Jonas har en naturlig talang som mobbare.. Har inte han skrivit en bok om att han blev så mobbad? Inte undra på med den personligheten han har men verkligen hyckleri som han beter sig som vuxen..

Fast har du sett avsnitten? Jag tycker inte ditt påstående stämmer. Efter det senaste avsnittet kan jag se ett tydlig fd mobbat barn som klev fram i honom. Han reaktion var grovt överdriven, men det är tydligt att han inte kommit över sina upplevelser och jag är säker på att det var de upplevelserna som fick honom att reagera som han gjorde. För vilken "normal" människa skulle uppleva den situationen som förnedrande om man inte råkat ut för något tidigare som sätter igång samma känslor?
Citera
2009-01-06, 10:23
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invasion
Fast har du sett avsnitten? Jag tycker inte ditt påstående stämmer. Efter det senaste avsnittet kan jag se ett tydlig fd mobbat barn som klev fram i honom. Han reaktion var grovt överdriven, men det är tydligt att han inte kommit över sina upplevelser och jag är säker på att det var de upplevelserna som fick honom att reagera som han gjorde. För vilken "normal" människa skulle uppleva den situationen som förnedrande om man inte råkat ut för något tidigare som sätter igång samma känslor?
Jag ser tydliga mobbartendenser. Han ställer till med ett jävla liv för ingenting - musikläraren går iväg och gråter i en paus - och allt det pratas om är hur jävla dåligt Gardell mår efter sina "Kalle Anka-utspel". Hur fan kan man bli kränkt av att spela fiol, när det är på skoj - och alla är medvetna om spelets regler. Vill man göra sorti är det ju bara att ställa sig upp och gå, och inte klanka ner på musikläraren för att hon gör sitt jobb, eller på pianokillen som har musik som huvudintresse i livet. Eller kan man försvara hans beteende med att hans uppväxt? Nej, jag tycker inte det.

Mår han sedan så dåligt, med en kass uppväxt i minnet borde han för det första aldrig ställa upp i programmet (eller överhuvudtaget söka sig till media) innan han har hittat sig själv genom psykoterapi, för det andra så har han ju skrivit böcker om det, som tom. filmatiserats - kan man skriva en bok om det ska man inte kunna skylla sitt beteende idag på samma sak som givit honom stor profit.

Har du dessutom läst hans böcker så vet du att det stämmer, de du säger - att han var utanför - lite mobbad. Men även att han ställde sig på mobbarnas sida - och mobbade dom svaga för att inte bli utsatt själv - det om något borde ha satt spår.
Citera
2009-01-06, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av invasion

Kan nog förstå JG. Han är känd inom ett visst område och lite av en besserwisser. Får ett instrument i sin hand och skall inför hela svenska folket spela detta. Är själv tondöv och jag förstår hans elände
Citera
2009-01-06, 12:00
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Kan nog förstå JG. Han är känd inom ett visst område och lite av en besserwisser. Får ett instrument i sin hand och skall inför hela svenska folket spela detta. Är själv tondöv och jag förstår hans elände
Ingen tyckte ju att det var speciellt underhållande, men det var bara JG som gick berserk. Är det fel på alla andra, eller var det JG som överreagerade?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in