2023-06-15, 12:49
https://www.expressen.se/kultur/jona...ion-som-putin/

Citat:
Och eftersom man inte kan leva helt ensam gav jag mig till slut ut att leta efter andra svanar, efter sådana som var som jag.

Men innan jag hittade svanarna hittade rovdjuren mig. De som vädrar sig till ensamma och osynliga barn.

Och sedan gick det som det gick och som det ofta går för hbtq-barn.

Inte långt efter våldtäkten försökte jag ta mitt liv. Som hbtq-barn ofta gör.

Stoppade två skruvmejslar i en elkontakt, men överlevde.

Ok men här har vi förklaringen till att han är helt sjuk i huvudet i alla fall. Det är som sagt ett trauma han bearbetar publikt och nu är att han blev våldtagen och försökte ta sitt liv som barn SDs fel för han tror att han är en svan när han i själva verket är ett våldtaget barn som försökt ta sitt liv.
Citera
2023-06-15, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Människor med grova problem borde inte målas ut som förebilder i vårt samhälle.

Nej alltså det är news för mig men vem våldtog Jonas och när var detta och hur ser hans anamnes ut? Försöker man ta sitt liv för att man har blivit våldtagen som barn så är jag helt hundra på att man blir som Jonas men det borde lämna lite papper om det någonstans?
Citera
2023-06-16, 13:11
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Nej alltså det är news för mig men vem våldtog Jonas och när var detta och hur ser hans anamnes ut? Försöker man ta sitt liv för att man har blivit våldtagen som barn så är jag helt hundra på att man blir som Jonas men det borde lämna lite papper om det någonstans?
Har inte läst expressen men det jag vet är att han blev våldtagen som 15-åring, som jag förstått det av en torsk han träffade (hur han hamnade i det sammanhanget har jag inte läst eller hört om)
Berättade om det i sommarprogrammet i p1 bl a.
Citera
2023-06-16, 14:21
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Vadå förebilder? Du gör väl vad du vill.

Jag läser inte Vogue, för jag tycker det är en hjärndöd tidning. Men vill folk läsa så varsågoda.
Det handlar väl inte om vad jag vill. Att jag kan tänka själv är ingen garant för att andra kan det.

Det handlar om att människor likt Gardell ges utrymme i varenda media som finns för att få honom att framstå som en sådan underbar människa.

Är inte det att upplyfta någon till förebild vet inte jag. Osunt deluxe.
Citera
2023-06-16, 16:30
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Har inte läst expressen men det jag vet är att han blev våldtagen som 15-åring, som jag förstått det av en torsk han träffade (hur han hamnade i det sammanhanget har jag inte läst eller hört om)
Berättade om det i sommarprogrammet i p1 bl a.

Så han är fd homosex barnprostituerad alltså?

Hans familj och uppväxt verkar präglad av sociala och psykiska problem. Hans självbild verkar mycket skör och störd.
Citera
2023-06-16, 18:19
Medlem
psaks avatar
Citat:

Hans familj och uppväxt verkar präglad av sociala och psykiska problem. Hans självbild verkar mycket skör och störd.
Det är inget han skildrar i En komikers uppväxt direkt men det verkar ha funnits episoder av sådant. Han får väl komma hit och rätta oss om vi har fel.

Ja, bl a missbruk i familjen också.
Citera
2023-06-16, 23:20
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
https://www.expressen.se/kultur/jona...ion-som-putin/

Ok men här har vi förklaringen till att han är helt sjuk i huvudet i alla fall. Det är som sagt ett trauma han bearbetar publikt och nu är att han blev våldtagen och försökte ta sitt liv som barn SDs fel för han tror att han är en svan när han i själva verket är ett våldtaget barn som försökt ta sitt liv.

Jonas har återigen överträffat sig själv:

KULTURDEBATT. Jag har en vän som var mobbad en hel barndom. För att han var tjock och för att han stammade, men mest av allt för att han var feminin. En liten åttaårig bög.

Om Jonas av någon okänd anledning glömma bort ordet Jag skulle han aldrig kunna skriva mer.
De flesta av hans krönikor och alster börjar med ordet Jag.

Jag
Jag
Jag
Jag

Otroligt tjatigt.
Sveriges mest övervärderade skribent
Citera
2023-06-16, 23:33
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Jag tycker Jonas är en duktig författare, skriver riktigt realistiskt och med humor om det Sverige många av oss växte upp i. Skriver också bra krönikor som faktiskt säger någonting, även om man inte alltid håller med honom politiskt. Jag förstår att han är eftertraktad som kolumnist, skriver enkelt men ändå med substans!

Tror att han bidragit mycket till ge en form av nationell/andlig stabilitet till vårt Svenska samhälle, oavsett sexuell läggning, politisk hemvist eller bara rent allmänt.

Tvärtom, Gardell provocerar nu vanliga människor, idag förklarade han självklarheten i att transor skulle läsa sagor för barn, för att "reparera" sitt förflutna.
Befängt. Det är barnen som är viktiga inte vuxna.

Dessa transor därutöver inga föredömen för barn, dom är dålig influens i ett barns uppväxt.
Citera
2023-06-17, 06:15
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Jonas har återigen överträffat sig själv:

KULTURDEBATT. Jag har en vän som var mobbad en hel barndom. För att han var tjock och för att han stammade, men mest av allt för att han var feminin. En liten åttaårig bög.

Om Jonas av någon okänd anledning glömma bort ordet Jag skulle han aldrig kunna skriva mer.
De flesta av hans krönikor och alster börjar med ordet Jag.

Jag
Jag
Jag
Jag

Otroligt tjatigt.
Sveriges mest övervärderade skribent

Han utgår ifrån sig själv och tror han kanaliserar Kristus ja.

Han är helt utan verklighetskontakt. Det är som om man lagt en bög i en kuvös och sen skriver man ner hans känslor i en spalt.

Kan vi få lite normala samtida bögar som inte är helt skadade i skallen pga våldtäkt och självmord och hasch och vänsterideologi det är liksom inte 1977 längre.
Citera
2023-06-17, 09:20
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Han utgår ifrån sig själv och tror han kanaliserar Kristus ja.

Han är helt utan verklighetskontakt. Det är som om man lagt en bög i en kuvös och sen skriver man ner hans känslor i en spalt.

Kan vi få lite normala samtida bögar som inte är helt skadade i skallen pga våldtäkt och självmord och hasch och vänsterideologi det är liksom inte 1977 längre.

Narcisissmen kombinerat med framgång är ingen lyckad grund för ett fortsatt skapande.
En del av sakerna som han har gjort har varit bättre men det var länge sen nu.

Provokatörer och knäppgökar kan vara intressanta och roliga men det är så satans träigt med Jonas själv som huvudperson i allt hans skapande och skrivande.
Det finns inte en tanke eller företeelse som beskrivs utan att han själv ska stå i centrum i texten.

Handlar det om slapphet eller är det så att han själv upplever just sin egen person som central för allt som är värt att skriva om?
Citera
2023-06-17, 09:28
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Narcisissmen kombinerat med framgång är ingen lyckad grund för ett fortsatt skapande.
En del av sakerna som han har gjort har varit bättre men det var länge sen nu.

Provokatörer och knäppgökar kan vara intressanta och roliga men det är så satans träigt med Jonas själv som huvudperson i allt hans skapande och skrivande.
Det finns inte en tanke eller företeelse som beskrivs utan att han själv ska stå i centrum i texten.

Handlar det om slapphet eller är det så att han själv upplever just sin egen person som central för allt som är värt att skriva om?

Jonas är inte ointelligent, men han är en man som inte har en bra kontakt med sin far eller bilden av sin far och det projiceras på mer traditionella män pga övergreppshistorik.

Problemet med det är att han sitter fast i sin berättelse och kommer inte vidare om han inte gör upp med den delen.

Fram till han har bearbetat det kanske det vore bra att släppa fram lite homo/gays som inte har en störd bild av pappa och män i allmänhet?
Citera
2023-06-21, 17:36
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:

Skör vet jag inte. Jag skulle säga att han uppfattar sig som omnipotent. Han är expert på allt och ser han något han ogillar - sverigedemokrater, klimathot, heterosexualitet, gängskjutningar, Horace Engdahl, kanadagäss - så ringer han Expressen och skriver en debattartikel han på fullt allvar tror ska göra att problemet försvinner. Inspirationen kommer alltid från Gardells liv som ung bög på åttiotalet och ordet ”Jag” återkommer i snitt 999 gånger i texten. Girig som fasen.
Gardell är en GW i bögform med andra ord.
Senast redigerad av flesh-flute 2023-06-21 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in