Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag tycker hela grejen med att bli moraliskt indignerad över JG och MLs twittrande är urlöjlig.
Danny gjorde ju allt för att spela på att han är en sexig ung man i Melodifestivalen, dessutom med tydliga passningar till gayvärlden genom klädval osv. Dessutom är det väldigt tydligt att Jonas bara försöker vara rolig genom facebook och twitter. Och han är det oftast. Han vill underhålla helt enkelt. Man bör nog inte ta allt han skriver bokstavligt. Om någon av de unga männen ifråga kände sig illa berörda vore det en sak men jag tror inte de bryr sig det minsta. Och de flesta sjuttonåriga killar har nog någon form av sexliv..
Jag såg Gardells show på TV under påsken. Jag gillar Jonas Gardell även om jag föredrar honom i lite kortare sammanhang. Två timmar blir i mesta laget.
Jag är inte det minsta moraliskt indignerad men nog är det märkligt att Gardell kan uppträda som en gubbsjuk bög utan att det uppmärksammas? Jag tänker närmast på Gardells utläggningar om Anton Hysens röv som bland annat ansågs vara en "Guds skapelse" (eller något snarlikt).
Tänk bara om Tommy Körberg uttalat sig likadant på scen om någon kvinnlig artist eller fotbollsspelare...
"Hennes pattar är skapade av Gud" tillsammans med lite sexistiska rörelser och grimaser a la Gardell.
Vad hade hänt då? Då hade den samlade feministmaffian i Sverige drabbats av gemensamt slaganfall och vi hade fått en debatt som varat i månader.
Är det kanske så att gubbsjuka bögar tillåts att använda ett annat språk?