Citat:
Ursprungligen postat av
OffensiveDopeMan
Jag har alltid undrat varför folk tycker att Audi är lika premium som BMW och Mercedes.
Audi är bokstavligen en överprisad Volkswagen som även delar många delar med Volkswagen.
Audis har oftast svaga motorer (typ 1.9 diesel) de flesta Audi bilar är helt vanliga familjebilar med lite "lyx"
Audis har oftast kass inrednings kvalitet som är lite för plastig för priset man betalar.
Audis åldras lika snabbt som mjölk möglar.
Audis ser bara bra ut när dom är nya. Efter 10 eller 15 år ser dom ut som skrotbilar. Det är inte som BMW eller Mercedes där en bilmodell kan fortfarande se ut modern och snygg även om den kom ut 2007.
Audis är framhjulsdrivna. En framhjulsdriven bil är inte lyxig.
Audi har aldrig släppt en ikonisk bil. Alltså en bil som alla kommer ihåg 20 år efter. Det va inte Audi som släppte E46 M3 eller S 600 W140.
Och alla problem som Audis har och hur mycket problem det är med deras motorer gör inte märket bättre.
Det här är min åsikt. Ej trolltråd
Vad tycker ni?
Jösses, jag har haft 4 st Audi (tj bilar, 2002, 2005.2008 samt 2011) solida, tysta och väldigt sköna att åka längre sträckor med. Samtliga modeller A4 (varierande hk, 180 och uppåt)
Tyvärr en Volvo S80, värsta smäck jag haft, uruselt ihopskruvad, urusel kvalite. Tack och lov fick jag lämna tillbaka den innan 3 åren var över.
2013 BMW 330, rolig men högljudd i motorvägs fart (Audi var det knäpptyst i)
2016BMW 330e, helt OK men väldigt, väldigt dålig ljudisolering i motorvägs fart, stolarna var inget vidare vid långa resor. Aldrig något problem i någon av de Audi bilar jag haft.
2019 BMW 530e, tristaste bilen jag har haft, lämnade mig helt ”blank”
2022 BMW i4 M50…vi kan tyvärr endast beställa elbilar, Tesla är ap fula bilar denna lite mindre ful. Luftfjädring = skönt vid lite längre bilfärder men…inte lika tyst som Audi bilarna.
Så, vill man åka tyst då kanske man bör titta på en Audi, vill man köra och inte bara ”åka” en bil då bör man kanske titta på en icke elektrifierad BMW. Mercedes? Tänker på achmed i en taxi när jag tänker på Mercedes…och slö diesel. Men gamla S klass är väldigt fina, än idag