2022-10-24, 19:53
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Skitsnack, har aldrig upplevt det. Är inne på min fjärde Mercedes och känner inte igen det du skriver.
Låt Audi föraren hata.
2022-10-24, 19:53
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Jag tycker att du har fel.

Som fordonstekniker dom senaste 30 åren tycker jag att Audi är snäppet bättre än både Mercedes och Bmw.

Själv har jag ägt modeller av dom alla tre och idag kör jag en drygt 1,5 år gammal Audi S3 Quattro.

Mercedes är en bil för gamla gubbar och Bmw är en bil för förortsfolket..

Varken Audi, BMW eller Mercedes når egentligen upp till att kallas för "Premium" i min värld.
Ska man kalla en bil premium så ska vi upp till en ny Bentley Flying Spur eller nåt liknande.

Nää jag trollar inte heller.

Edit : Har faktiskt en Mercedes också. En 300 Diesel W123 kaross.
Mjaa okej... På den tiden så låg nog Mercedes före Audi.. 🤔
Audi är den ultimata blattebilen idag. Åk till en förort själv om du inte tror mig. BMW är bortglömd bland blattar.
2022-10-24, 19:55
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Jag har sett många både BMW och Mercedes bilar av nyare slag som ser ut som rena rosthögar så det beror mer på hur väl du som ägare tar hand om din bil.

Att du jämför BMWs och Mercedes topp modeller som du gör där du påstår att Audi bara har svaga motorer på 1,9 är inte så seriöst.

Dom flesta bilmärken har olika prisklasser på sina bilar.
Audis rs modeller är inte feta.
2022-10-24, 19:58
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Glöm inte bort att ställa av och förvara din Mercedes inomhus annars rasar motorn, tappar lacken och rostar bort inom 10 år. Skitbil!
ägt merca o de du skriver om stämmer ju ingenstans.
hade den ute året om i 7 år. gick som en klocka. alltid.
inte tillstymmelse av nån tappad lack eller rost.
2022-10-24, 19:58
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Jag tycker dock att Audi har fokuserat mycket på att skaffa Premium interior, jag ger de faktiskt credit för det, skitbra kvalité men när det kommer till motorn och kvalitén så får det minus.
Min BMW E46 har bättre kvalite än alla jävla Audis som finns.
2022-10-24, 19:59
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Jag tycker att du har fel.

Som fordonstekniker dom senaste 30 åren tycker jag att Audi är snäppet bättre än både Mercedes och Bmw.

Själv har jag ägt modeller av dom alla tre och idag kör jag en drygt 1,5 år gammal Audi S3 Quattro.

Mercedes är en bil för gamla gubbar och Bmw är en bil för förortsfolket..

Varken Audi, BMW eller Mercedes når egentligen upp till att kallas för "Premium" i min värld.
Ska man kalla en bil premium så ska vi upp till en ny Bentley Flying Spur eller nåt liknande.

Nää jag trollar inte heller.

Edit : Har faktiskt en Mercedes också. En 300 Diesel W123 kaross.
Mjaa okej... På den tiden så låg nog Mercedes före Audi.. 🤔
Du väljer alltså en Volkswagen framför BMW E46 M3. Du är sjuk.
2022-10-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveDopeMan
Jag har alltid undrat varför folk tycker att Audi är lika premium som BMW och Mercedes.

Audi är bokstavligen en överprisad Volkswagen som även delar många delar med Volkswagen.

Audis har oftast svaga motorer (typ 1.9 diesel) de flesta Audi bilar är helt vanliga familjebilar med lite "lyx"

Audis har oftast kass inrednings kvalitet som är lite för plastig för priset man betalar.

Audis åldras lika snabbt som mjölk möglar.
Audis ser bara bra ut när dom är nya. Efter 10 eller 15 år ser dom ut som skrotbilar. Det är inte som BMW eller Mercedes där en bilmodell kan fortfarande se ut modern och snygg även om den kom ut 2007.

Audis är framhjulsdrivna. En framhjulsdriven bil är inte lyxig.

Audi har aldrig släppt en ikonisk bil. Alltså en bil som alla kommer ihåg 20 år efter. Det va inte Audi som släppte E46 M3 eller S 600 W140.

Och alla problem som Audis har och hur mycket problem det är med deras motorer gör inte märket bättre.

Det här är min åsikt. Ej trolltråd

Vad tycker ni?

Vad ”ni” tycker….?

Ja att det är närmast en bragd av dig att lyckas ha fel i nästan alla dina påståenden, plus att det var många som var rent subjektiva.
Och att du försöker dra alla Audi över en kam med nån snikmodell som referens, men nu är det ju inte så alla Audi är. Och vad gäller VW så kan du ju klura lite på vad deras Phaeton är för nåt…

Du har helt enkelt extremt dålig koll på ämnet, men tycker extremt mycket, och det mesta helt fel och uppåt väggarna.

Audi, Merca, BMW har örnkoll på varandra och konkurrerar hårt i alla de segment de har modeller i och har så gjort i all evighet nästan. Bara att kolla upp så hittar du extremt likartade modeller mellan dem genom åren. Precis som Volvo och Saab höll på.

Utöver det så handlar det mer om bara tycke och smak än om faktiska fysiska skillnader. Alla gör de en massa fantastiska bilar i olika modeller.

Jo, det är självklart en trolltråd om man kollar din historik…
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-10-24 kl. 20:15.
2022-10-24, 20:14
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Jag har alltid undrat varför folk tycker att Audi är lika premium som BMW och Mercedes.

Audi är bokstavligen en överprisad Volkswagen som även delar många delar med Volkswagen.

Audis har oftast svaga motorer (typ 1.9 diesel) de flesta Audi bilar är helt vanliga familjebilar med lite "lyx"

Audis har oftast kass inrednings kvalitet som är lite för plastig för priset man betalar.

Audis åldras lika snabbt som mjölk möglar.
Audis ser bara bra ut när dom är nya. Efter 10 eller 15 år ser dom ut som skrotbilar. Det är inte som BMW eller Mercedes där en bilmodell kan fortfarande se ut modern och snygg även om den kom ut 2007.

Audis är framhjulsdrivna. En framhjulsdriven bil är inte lyxig.

Audi har aldrig släppt en ikonisk bil. Alltså en bil som alla kommer ihåg 20 år efter. Det va inte Audi som släppte E46 M3 eller S 600 W140.

Och alla problem som Audis har och hur mycket problem det är med deras motorer gör inte märket bättre.

Det här är min åsikt. Ej trolltråd

Vad tycker ni?

Jösses, jag har haft 4 st Audi (tj bilar, 2002, 2005.2008 samt 2011) solida, tysta och väldigt sköna att åka längre sträckor med. Samtliga modeller A4 (varierande hk, 180 och uppåt)

Tyvärr en Volvo S80, värsta smäck jag haft, uruselt ihopskruvad, urusel kvalite. Tack och lov fick jag lämna tillbaka den innan 3 åren var över.

2013 BMW 330, rolig men högljudd i motorvägs fart (Audi var det knäpptyst i)

2016BMW 330e, helt OK men väldigt, väldigt dålig ljudisolering i motorvägs fart, stolarna var inget vidare vid långa resor. Aldrig något problem i någon av de Audi bilar jag haft.

2019 BMW 530e, tristaste bilen jag har haft, lämnade mig helt ”blank”

2022 BMW i4 M50…vi kan tyvärr endast beställa elbilar, Tesla är ap fula bilar denna lite mindre ful. Luftfjädring = skönt vid lite längre bilfärder men…inte lika tyst som Audi bilarna.

Så, vill man åka tyst då kanske man bör titta på en Audi, vill man köra och inte bara ”åka” en bil då bör man kanske titta på en icke elektrifierad BMW. Mercedes? Tänker på achmed i en taxi när jag tänker på Mercedes…och slö diesel. Men gamla S klass är väldigt fina, än idag
2022-10-24, 20:18
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Du väljer alltså en Volkswagen framför BMW E46 M3. Du är sjuk.

Ja jämfört med den Audi S3 jag har nu så kan en E46 M3 betraktas som en traktorgrävare.

E46 M3 var en snabb och rolig körmaskin på sin tid med sina 0-200 km/h på typ 17,5 sekunder.
Idag har den absolut noll att sätta emot mot en standard Audi S3.
2022-10-24, 20:25
Medlem
StonedMonkeys avatar
Hellre Audi än Mercedes nästan alla modeller, hellre BMW än många Audi, men typ RS4/RS6, säg en mercedes eller BMW som ligger i samma prisklass men är schysstare? Kanske en eller två modeller (dyrare) hos BMW som kommer upp på samma nivå ?
2022-10-24, 20:26
Medlem
Nej Audi ligger inte i samma liga.
Audi är en folkbil (typ VW) i de billigare segmenten, men har också sina RS, som mest drar till sig invandrare och en och annan nyrikling.
Audi har alltid varit den där stökiga kusinen som inte riktigt når hela vägen fram. Dyra reparationer och bristande kvalitet har följt märket genom alla år.
Med det sagt så är inte Audi en skräpbil såsom Opel eller Ford, det är nånstans mittemellan.
Men en BMW eller Mercedes är det definitivt inte.
2022-10-24, 20:35
Medlem
Prokloss avatar
Håller med! Audi är snäppet sämre så enkelt är det.

Har haft både Mercedes, BMW och Audi och BMW är klart bäst om jag summerar alla mina kriterier.

BMW:S automatlådor är klart bäst…. Audi ryckigt och tyvärr oskön.

Mercedes är jävligt gubbig och störr mig på många plastdetaljer…

Vi skulle även kunna slänga in Porsche in i ekvationen

Audis Suvar är grymt fula.
Senast redigerad av Proklos 2022-10-24 kl. 20:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in