2022-10-24, 18:51
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Jag har alltid undrat varför folk tycker att Audi är lika premium som BMW och Mercedes.

Audi är bokstavligen en överprisad Volkswagen som även delar många delar med Volkswagen.

Audis har oftast svaga motorer (typ 1.9 diesel) de flesta Audi bilar är helt vanliga familjebilar med lite "lyx"

Audis har oftast kass inrednings kvalitet som är lite för plastig för priset man betalar.

Audis åldras lika snabbt som mjölk möglar.
Audis ser bara bra ut när dom är nya. Efter 10 eller 15 år ser dom ut som skrotbilar. Det är inte som BMW eller Mercedes där en bilmodell kan fortfarande se ut modern och snygg även om den kom ut 2007.

Audis är framhjulsdrivna. En framhjulsdriven bil är inte lyxig.

Audi har aldrig släppt en ikonisk bil. Alltså en bil som alla kommer ihåg 20 år efter. Det va inte Audi som släppte E46 M3 eller S 600 W140.

Och alla problem som Audis har och hur mycket problem det är med deras motorer gör inte märket bättre.

Det här är min åsikt. Ej trolltråd

Vad tycker ni?
2022-10-24, 19:07
Medlem
St-Sixtuss avatar
Glöm inte bort att ställa av och förvara din Mercedes inomhus annars rasar motorn, tappar lacken och rostar bort inom 10 år. Skitbil!
2022-10-24, 19:09
Medlem
Musik.mannens avatar
Audi har ju sina RS modeller och tycker du att det är skräp också?
Enbart en RS4 har en V8a på 4,2 liter om jag inte är fel underrättad.
Sen så finns det ju värre maskiner som RS8.
2022-10-24, 19:12
Medlem
Fuzzs avatar
Audi har inte släppt ikoniska bilar? Ta ur qattron. Sen har du ju s2 och rs2.
Och att bmw eller merca bara släpper premium bilar så nej.
Själv tycker jag att den mest premium av de tre är merca.
Bmw tycker jag alltid varit lite så där.
Att Audis modeller har åldrats snabbt kan jag hålla med om till viss del men har inte så stor koll efter typ 2010.
Tycker i många fall Volvo är mer premium (inte alltid) De har känts mer gedigna i byggkavliten.
Går man på mellan modeller (utan allt lullul) kan det även vara så att till och med Peugeoter är en trevligare bil.
2022-10-24, 19:15
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Glöm inte bort att ställa av och förvara din Mercedes inomhus annars rasar motorn, tappar lacken och rostar bort inom 10 år. Skitbil!
Skitsnack, har aldrig upplevt det. Är inne på min fjärde Mercedes och känner inte igen det du skriver.
2022-10-24, 19:15
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveDopeMan

Vad tycker ni?

Jag tycker att du har fel.

Som fordonstekniker dom senaste 30 åren tycker jag att Audi är snäppet bättre än både Mercedes och Bmw.

Själv har jag ägt modeller av dom alla tre och idag kör jag en drygt 1,5 år gammal Audi S3 Quattro.

Mercedes är en bil för gamla gubbar och Bmw är en bil för förortsfolket..

Varken Audi, BMW eller Mercedes når egentligen upp till att kallas för "Premium" i min värld.
Ska man kalla en bil premium så ska vi upp till en ny Bentley Flying Spur eller nåt liknande.

Nää jag trollar inte heller.

Edit : Har faktiskt en Mercedes också. En 300 Diesel W123 kaross.
Mjaa okej... På den tiden så låg nog Mercedes före Audi.. 🤔
2022-10-24, 19:32
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Audi har ju sina RS modeller och tycker du att det är skräp också?
Enbart en RS4 har en V8a på 4,2 liter om jag inte är fel underrättad.
Sen så finns det ju värre maskiner som RS8.
Skit fula. Speciellt dom äldre modellerna. Jag föredrar nya BMW M5 över alla RS modeller.
Ge dina Rs4 o Rs8 modeller några år så kommer dom se ut som rostiga A4 kombis.
2022-10-24, 19:34
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Audi har inte släppt ikoniska bilar? Ta ur qattron. Sen har du ju s2 och rs2.
Och att bmw eller merca bara släpper premium bilar så nej.
Själv tycker jag att den mest premium av de tre är merca.
Bmw tycker jag alltid varit lite så där.
Att Audis modeller har åldrats snabbt kan jag hålla med om till viss del men har inte så stor koll efter typ 2010.
Tycker i många fall Volvo är mer premium (inte alltid) De har känts mer gedigna i byggkavliten.
Går man på mellan modeller (utan allt lullul) kan det även vara så att till och med Peugeoter är en trevligare bil.
Du tycker så om BMW för att du har bara kört deras 4 cylindriga fattigmansmodeller. Kör en 335a eller en M5a där kan vi snacka om premium.
2022-10-24, 19:39
Medlem
Ja och när en Mersa behöver lite slitdelar så lirar också delarna i en helt annan nivå av "bättre Klass".

Det vill säga genast mycket apdyrare och det är väl när jag har grämt mig över slitdelarna på min WW men såg vad min kompis får betala som jag slutar grina och skrattar i stället.
2022-10-24, 19:40
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveDopeMan
Skit fula. Speciellt dom äldre modellerna. Jag föredrar nya BMW M5 över alla RS modeller.
Ge dina Rs4 o Rs8 modeller några år så kommer dom se ut som rostiga A4 kombis.

Jag har sett många både BMW och Mercedes bilar av nyare slag som ser ut som rena rosthögar så det beror mer på hur väl du som ägare tar hand om din bil.

Att du jämför BMWs och Mercedes topp modeller som du gör där du påstår att Audi bara har svaga motorer på 1,9 är inte så seriöst.

Dom flesta bilmärken har olika prisklasser på sina bilar.
2022-10-24, 19:44
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Jag tycker dock att Audi har fokuserat mycket på att skaffa Premium interior, jag ger de faktiskt credit för det, skitbra kvalité men när det kommer till motorn och kvalitén så får det minus.
2022-10-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Skitsnack, har aldrig upplevt det. Är inne på min fjärde Mercedes och känner inte igen det du skriver.

Du är ju inne på din 4:e Merca :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in