Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-24, 16:28
  #1
Medlem
explorerss avatar
Vad tror vi, kommer Rishi Sunak klara av jobbet och hur länge?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...remiarminister
Citat:
Tidigare finansministern Rishi Sunak, 42, blir ny brittisk premiärminister. Storbritanniens tredje
på sju veckor. Han blir dessutom landets hittills yngste premiärminister och den förste med indiska föräldrar.

Rishi Sunak blir brittisk premiärminister
https://www.svd.se/a/5BB73X/sunak-ka...remiarminister
Citat:
”Vi är skyldiga landet, oss själva och Rishi att enas och arbeta tillsammans för landets bästa. Det är mycket som behöver göras”, skriver hon. Under eftermiddagen höll den nyvalde partiledaren Rishi Sunak ett tal till sina partikamrater i det brittiska parlamentet. Talet hölls bakom stängda dörrar men enligt The Guardian fattade Sunak sig kort.
__________________
Senast redigerad av explorers 2022-10-24 kl. 16:31.
Citera
2022-10-24, 16:37
  #2
Medlem
Zhkards avatar
Mycket märkligheter har hänt sedan slutet på 2019, MINST sagt.
Citera
2022-10-24, 16:44
  #3
Medlem
explorerss avatar
För väl hoppas längre än 6 veckor denna gång.
Blir nog jobbigt för inredarna annars att hålla på att ändra i huset på downing street
Citera
2022-10-24, 16:58
  #4
Medlem
explorerss avatar
Men tänk om det blir bromskloss i hela proceduren och allt stannar av igen, vilken brittisk cirkus.
Citat:
Rent formellt är 42-årige Sunak inte premiärminister ännu, det kan han bli först efter att ha träffat kung Charles. Han befann sig på måndagseftermiddagen på slottet Sandringham, men ska enligt ITV ha begett sig till London för att kunna ta emot Sunak under måndagskvällen. (förmodligen inga problem, men tänk om )
Citera
2022-10-24, 17:11
  #5
Medlem
DjPuttes avatar
Han kommer inte heller lyckas med uppdraget så är det bara, England är svårt att få på fötter efter Brexit så är det på gott och ont!
Citera
2022-10-24, 17:12
  #6
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Såg debatterna förut i vilka han var övertänd och avbröt Liz Truss vid minsta lilla pausering. Jävla sätt. Föredrog Truss stil som ordentlig, stram och salt. Sunak framstod för mig makthungrig och rik och dampig, kommer från pengar och har sen gift sig med nån ännu rikare. Betvivlar att han skulle rädda partiet. Tories har styrt i 14 år och om det går dåligt är det kanske inte en personfråga, utan en trötthet på partiet. I sköna samhällen turas partierna om att styra och så byter man av varandra. Bästa Storbritannien, följ med Sverige in i Rymdåldern och ut valsystemet till ett proportionellt sådant så reppar en regering folket bättre. Det var kul i Spitting image när han hade saxhänder dock, bra sketch. Nu ska jag gå och laga mat.
Citera
2022-10-24, 17:15
  #7
Medlem
Rastapunxs avatar
Första indiskättlade Brittiska premiärminister är väl iaf rätt stort?
Vad säger detta om imperiet?
Känns lite som att vi skulle få en Samisk statsminister.
Citera
2022-10-24, 17:23
  #8
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Första indiskättlade Brittiska premiärminister är väl iaf rätt stort?
Vad säger detta om imperiet?
Känns lite som att vi skulle få en Samisk statsminister.
I och för sig är Börje Salming same och alla jag känner tycker synd om att han blivit så stel på sistone. Tänker att det vore motsvarande att gamla socitetsbritter med kolonialherreförflutet känner sorg när en indiskättad blir darrhänt. Vi britter och svenskar är smältdegelskulturer och det är av godo. Empati och medkänsla över alla etniska gränser!
Citera
2022-10-24, 17:26
  #9
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
I och för sig är Börje Salming same och alla jag känner tycker synd om att han blivit så stel på sistone. Tänker att det vore motsvarande att gamla socitetsbritter med kolonialherreförflutet känner sorg när en indiskättad blir darrhänt. Vi britter och svenskar är smältdegelskulturer och det är av godo. Empati och medkänsla över alla etniska gränser!
Så sant. Vi är empatiska. Visste inte han var same. Tror inte han blir statsminister iaf.
Rishi är väl rätt ung? Kanske missförstog jag något.
Citera
2022-10-24, 17:30
  #10
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Så sant. Vi är empatiska. Visste inte han var same. Tror inte han blir statsminister iaf.
Rishi är väl rätt ung? Kanske missförstog jag något.
Menade att han har saxhänder som det var på teve häromsistens. Mycket nöje. Kärlek till Storbritannien nu efter allt som hänt, hoppas de går med i Europa igen. Men Ritsch, ratsch, filibombombom Sunak var Brexitör när det begav sig, Liz Truss ville stanna i Europat. Synd att hon kastades, hon var EU-vännernas enda hopp. Här kommer klippet på saxhänderna:
https://youtu.be/H4mEvvtuWac
Citera
2022-10-24, 17:40
  #11
Medlem
Crabbofixs avatar
finns det nån svensk politiker som kan mäta sig med honom utbildningsmässigt?
genom historien?
Citera
2022-10-24, 17:52
  #12
Medlem
6stringlevins avatar
Jag ser det som en bekräftelse på att England inte längre är ett Europeiskt land.Grattis globalister!

England har en enorm husbubbla, och som vi såg pensioner i statspapper. Detta har inget med Brexit att göra. Energibristen är bara utlösaren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback