2023-07-05, 17:34
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja man är vad man är. Frågan lyder: HUR VET DU ATT NÅGON ÄR DET DEN ÄR?

Vad är sanningen som du ska säga om Pelle som ser tjejig ut men det står man i passet?

Sa jag inte just att du får säga vad du vill utan att jag vill straffa dig? Säg sanningen hur mycket du vill. Vill du ljuga går det också bra. Inget straff här inte. Ingen belöning heller. Sorry.
Men det har jag redan sagt, gång på gång. Jag har sagt att jag inte alltid kan veta det. Men det förändrar ingenting. Om du är man och klär ut dig till kvinna och lurar mig att du är kvinna, blir du för tusan inte kvinna för det. Eller menar du i din enfald att du skulle bli det rent fysiksk? Att du skulle få en fungerande fitta och livmoder och själv bli en kvinna.

Om en illusionist kapar en kvinna på scenen och det senare visar sig att hon är hel. Tror du då verkligen att han faktiskt sågade itu henne i två separata delar för att det såg ut så. Är du så dum?

Du fortsätter bara med dina idiotargument som jag redan svarat på.
Varför tror du att det är betraktaren som bestämmer vad något är, även när det inte är vad han tror?
Varför ska lögnen gälla över sanningen?

Men nu halkar du iväg och försöker fega ut igen. Hur var det nu?
Varför vill du straffa alla andra och tvinga dem att göra avkall på sina åsikter och känslor för vad en enda människa anser om sig själv. Anser du att de är känslolösa människor som den personen ska ha rätt att böja efter sin egen åsikt?
Saknar du empati?
Senast redigerad av EnCarte 2023-07-05 kl. 17:37.
Citera
2023-07-05, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det har jag redan sagt, gång på gång. Jag har sagt att jag inte alltid kan veta det. Men det förändrar ingenting. Om du är man och klär ut dig till kvinna och lurar mig att du är kvinna, blir du för tusan inte kvinna för det. Eller menar du i din enfald att du skulle bli det rent fysiksk? Att du skulle få en fungerande fitta och livmoder och själv bli en kvinna.

Om en illusionist kapar en kvinna på scenen och det senare visar sig att hon är hel. Tror du då verkligen att han faktiskt sågade itu henne i två separata delar för att det såg ut så. Är du så dum?

Du fortsätter bara med dina idiotargument som jag redan svarat på.
Varför tror du att det är betraktaren som bestämmer vad något är, även när det inte är vad han tror?
Varför ska lögnen gälla över sanningen?

Men nu halkar du iväg och försöker fega ut igen. Hur var det nu?
Varför vill du straffa alla andra och tvinga dem att göra avkall på sina åsikter och känslor för vad en enda människa anser om sig själv. Anser du att de är känslolösa människor som den personen ska ha rätt att böja för sin egen åsikt?
Saknar du empati?
Men när du vet, vad är det då du går efter?

(Sinnebilden för tjafs:
Ipsi: Nej , jag vill inte straffa någon.
EnCarte: varför vill du straffa alla andra?
Ipsi: det vill jag inte.
EnCarte: varför vill du det att de ska straffas?
EnCarte: saknar du empati eftersom du vill att de ska straffas?)
Senast redigerad av Ipsi 2023-07-05 kl. 17:40.
Citera
2023-07-05, 17:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Men svara på frågorna din lilla pelle. Hur kan man vara såg jäkla feg. Gör om gör rätt. Du får gärna lägga till den frågan men innan dess är det nog du som ska svara först. Smiter undan som nån jäkla barnunge. Skäms du inte över din egen feghet?
Citera
2023-07-05, 17:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

(Sinnebilden för tjafs:
Ipsi: Nej , jag vill inte straffa någon.
EnCarte: varför vill du straffa alla andra?
EnCarte: varför vill du det att de ska straffas?
EnCarte: saknar du empati eftersom du vill att de ska straffas?)
Du har redan sagt att de ska straffas om de inte kallar någon för det de inte är. Då ska man sparka dem för det, så det är ett straff. Så att du säger, att du sagt att någon inte ska straffas, stämmer inte, tvärt om.
Snacka om tjafs när man börjar snacka om annat. Till och med påhittade dialoger. Allt för att slippa svara på frågor. Är du så rädd?
Citera
2023-07-05, 17:58
Avslutad
Citat:
Du har redan sagt att de ska straffas om de inte kallar någon för det de inte är. Då ska man sparka dem för det, så det är ett straff. Så att du säger, att du sagt att någon inte ska straffas, stämmer inte, tvärt om.
Snacka om tjafs när man börjar snacka om annat. Till och med påhittade dialoger. Allt för att slippa svara på frågor. Är du så rädd?
Ja, men nu säger jag att vill du framhärda i att kalla Pelle för hon och Lisa för han på jobbet, trots att Pelle upprepade gånger sagt att han vill kallas för han och Lisa att hon vill kallas för hon, och därför får sparken så får du stämma arbetsgivaren i arbetsdomstolen för trakasserier och uppsägning på ogiltig grund och se vad utslaget blir.

Vad går du efter för att komma fram till att Pelle är en kvinna och Lisa en man?
Citera
2023-07-05, 18:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja, men nu säger jag att vill du framhärda i att kalla Pelle för hon och Lisa för han på jobbet, trots att Pelle upprepade gånger sagt att han vill kallas för han och Lisa att hon vill kallas för hon, och därför får sparken så får du stämma arbetsgivaren i arbetsdomstolen för trakasserier och uppsägning på ogiltig grund och se vad utslaget blir.

Vad går du efter för att komma fram till att Pelle är en kvinna och Lisa en man?
Jag utgår bara att du är för feg för att svara, du bara börjar om argumentation som varit och repeterar dig, där du fortsätter att säga att man ska straffa de som inte böjer sig för vad en annan människa anser och tvinga alla andra att göra våld på sig själva. Du har inget att tillföra längre. Du svarar inte på frågor trots att man repeterar dem tio gånger. Du har inget att stå på och dina argument håller inte. Du har helt enkelt ingenting. Det är bara tomma ord kvar från din sida när du inte som i slutet, ljuger om vad som var sagt.
Senast redigerad av EnCarte 2023-07-05 kl. 18:15.
Citera
2023-07-05, 18:18
Avslutad
Citat:
Jag utgår bara att du är för feg för att svara du bara böjar om argumentation som varit och repeterar dig, där du fortsätter att säga att man ska straffa de som inte böjer sig för vad en annan människa anser och tvinga alla andra att göra våld på sig själva. Du har inget att tillföra längre. Du svarar inte på frågor trots att man repeterar dem tio gånger. Du har inget att stå på och dina argument håller inte. Du har helt enkelt ingenting. Det är bara tomma ord kvar från din sida när du inte som i slutet här, faktiskt ljuger om vad som är sagt.
Nej din dumma fan, jag säger att du ska prova att kalla folk vad fan du vill på jobbet och om du får sparken för det ska du anklaga arbetsgivaren för att vilja tvinga dig att göra våld på dig själv och stämma arbetsgivaren i arbetsdomstolen.

Läs nu igen: jag tycker att du ska kalla folk precis vad du vill på jobbet vare sig de vill bli kallade så eller inte, och om du straffad med att få sparken för att du anses trakassera dem stämmer du arbetsgivaren och återkommer och ser vad de sa.

Du behöver inte säga igen om jag tycker du ska straffas eller inte om du gör det, gör det bara och se vad som händer.

För min del får du kalla dem vad du vill, jag är såvitt jag vet inte din arbetsgivare.

Hur kom du fram till att det korrekta var att kalla Pelle hon och Lisa han?
Senast redigerad av Ipsi 2023-07-05 kl. 18:21.
Citera
2023-07-05, 18:22
Medlem
Citat:
Nej din dumma fan, jag säger att du ska prova att kalla folk vad fan du vill på jobbet och om du får sparken för det ska du anklaga arbetsgivaren för att vilja tvinga dig att göra våld på dig själv och stämma arbetsgivaren i arbetsdomstolen.

Läs nu igen: jag tycker att du ska kalla folk precis vad du vill på jobbet vare sig de vill bli kallade så eller inte, och om du straffad med att få sparken för att du anses trakassera dem stämmer du arbetsgivaren och återkommer och ser vad de sa.

Du behöver inte säga igen om jag tycker du ska straffas eller inte om du gör det, gör det bara och se vad som händer.

Hur kom du fram till att det korrekta var att kalla Pelle hon och Lisa han?

Hur sjutton ska det gå till på en större arbetsplats, man kan inte hålla koll på vad alla vill kalla sig just för stunden. Detta är diskriminering mot alla som inte har superminne.

Själv vill jag för övrigt kallas för "Härskaren över alla kvinnor".

/Härskaren över alla kvinnor
Senast redigerad av expat2021 2023-07-05 kl. 18:31.
Citera
2023-07-05, 18:36
Medlem
Citat:
Klart du vill men Lilltösen passar dig bättre så det får det bli.

Varför följer du inte dina principer och kallar mig för "Härskaren över alla kvinnor"?
Gillar du inte längre den principen?
Citera
2023-07-05, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Varför följer du inte dina principer och kallar mig för "Härskaren över alla kvinnor"?
Gillar du inte längre den principen?
Vilken princip? Jag har sagt hur många gånger som helst att privat får man kalla folk vad fan man vill.

Gäller det på arbetet har jag svårt att tänka mig att det skulle anses vara trakasserier att använda någons namn istället för att säga Härskaren av alla kvinnor men vad vet jag.

Lilltösen får det bli.
Citera
2023-07-05, 19:21
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Själv vill jag för övrigt kallas för "Härskaren över alla kvinnor".

Det står dig självklart fritt att vilja bli kallad precis vad du vill. Dock är ju Härskare Av Alla Kvinnor inte ett pronomen. Härskare Av Alla Kvinnor skulle ju i så fall vara som ditt tilltalsnamn.

Om du vill bli kallad det här föreslår jag att du skapar ett nytt konto med det namnet. Hur du skall få din omgivning att tilltala dig så är upp till dig själv.

Förövrigt funderar jag på hur man kan vilja vara härskare över alla kvinnor. Jag tror ju inte det namnet gör dig till en brudmagnet. För de flesta kvinnor vill ha ett jämställt förhållande med ledord som kamratskap, passion och ömsesidig lojalitet.

De kvinnor som vill ha en härskare vill nog vara att härskaren ska härska över henne, inte över alla kvinnor.

Du vet väl att även om du börjar kalla dig Härskare Av Alla Kvinnor, så gör det inte att du härskar över några kvinnor.
Citera
2023-07-06, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det står dig självklart fritt att vilja bli kallad precis vad du vill. Dock är ju Härskare Av Alla Kvinnor inte ett pronomen. Härskare Av Alla Kvinnor skulle ju i så fall vara som ditt tilltalsnamn.

Om du vill bli kallad det här föreslår jag att du skapar ett nytt konto med det namnet. Hur du skall få din omgivning att tilltala dig så är upp till dig själv.

Förövrigt funderar jag på hur man kan vilja vara härskare över alla kvinnor. Jag tror ju inte det namnet gör dig till en brudmagnet. För de flesta kvinnor vill ha ett jämställt förhållande med ledord som kamratskap, passion och ömsesidig lojalitet.

De kvinnor som vill ha en härskare vill nog vara att härskaren ska härska över henne, inte över alla kvinnor.

Du vet väl att även om du börjar kalla dig Härskare Av Alla Kvinnor, så gör det inte att du härskar över några kvinnor.

Jo det är mitt pronomen, jag har ju valt det och det ska du respektera.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in