2023-06-28, 04:15
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Intressant endå att du du "motbevisar mig" genom att stärka såväl mina argument såväl som britiska NHS, Socialstyrlesen, forskare, vetenskapsmetodik, normalfungerande individer....

Inga av slutsatserna är korrekta eller ens sanna på den sidan, och inget som dugar annat än till att lura lata och okunniga aktivister.

vilket förmodligen även förklarar varför de är annonyma....."We conducted a systematic", det är karriärsdödade forskningsmetodik....

https://www.researchgate.net/publication/343039750_Activist-driven_transgender_research_methods_are_reckless_a nd_will_lead_to_harms

CONCLUSIONS
Activist-driven transgender research methods are incompetent and reckless. Anonymous Cornell University authors did very poorly in conducting a systematic review. “Findings” of this document should be ignored. Similarly, UCSF’s transgender guidelines were developed using spurious, ad hoc methods. Both institutions should strongly consider removing these documents from their web sites to prevent potential patient harms that may accrue if individuals, clinicians and policy-makers were to take their “findings” and “recommendations” at face value.

Självklart har du rätt och det är extremt skrämmande.
Citera
2023-06-28, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nej, men ifall du opererar om ditt kön till en vagina (eller kuk on du är kvinna från början) så är ditt kön kvinna. Så du är kvinna när du har en vagina, annars man. Mellantinget när du håller på att operera om dig kan ses som trans[insert kön].

Sen är det ju upp till var och en att definiera sig så som de vill, men det biologiska könet är ju det som finns mellan benen och då finns endast två alternativ.

Nej om en kvinna blir man för att hon opererat dit en kuk så blir hon också en gris om hon opererat dit en knorr.
Citera
2023-06-28, 04:27
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XEXXE69
Nonsens.
Man blir inte kvinna för att man skapar ett varigt hål där kuken satt.

Utan att ha koll på hur detta går till ska påpekas, men min tanke var att det är mer än endast att operera dit ett hål. Tänker att fler saker görs som även ändrar annat på kroppen samt hormoner osv osv. Ser inget fel med att göra om sig ifall någon vill, däremot bör man vara noga med att det sker efter en viss ålder (minst 18 år) . Kanske ser man det för svart - vitt, jag vet i fasen. Var min spontana tanke.
Citera
2023-06-28, 04:31
Medlem
Citat:
Utan att ha koll på hur detta går till ska påpekas, men min tanke var att det är mer än endast att operera dit ett hål. Tänker att fler saker görs som även ändrar annat på kroppen samt hormoner osv osv. Ser inget fel med att göra om sig ifall någon vill, däremot bör man vara noga med att det sker efter en viss ålder (minst 18 år) . Kanske ser man det för svart - vitt, jag vet i fasen. Var min spontana tanke.

Att du inte ser något fel med att folk skär av sig kuken betyder inte att de blir kvinnor.
Citera
2023-06-28, 04:32
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:

Problemet är att det inte går hur mycket man vill. En man kan inte bli en kvinna.
Det är tragiskt patetiskt att det finns folk som tror det.
Citera
2023-06-28, 04:32
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Att du inte sett något fel med att folk skär av sig kuken betyder inte att de blir kvinnor.

Vill folk skära kuken av sig är upp till individen, såvida vi inte pratar om barn.

Vad ska man kalla de som gjort om sig då? Finns det fler kön?
Citera
2023-06-28, 04:33
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Att du inte ser något fel med att folk skär av sig kuken betyder inte att de blir kvinnor.

Korrekt.
Det är biologiskt omöjligt såklart.
Citera
2023-06-28, 04:36
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Vill folk skära kuken av sig är upp till individen, såvida vi inte pratar om barn.

Håller med.
De skall betala för det själva och det skall inte innebära extra privilegier som att tvinga andra att kalla dem kvinnor tex.
Men så ser tyvärr inte verkligheten ut. Så tills dess skall inte sinnessjuka diktera samhället. Tack.
Citera
2023-06-28, 04:37
Medlem
Citat:

Att det är upp till individen om de vill skära av sig kuken betyder fortfarande inte att de blir kvinnor. Du fokuserar helt fel.

Det finns bara två kön, och en man som skär av sig kuken är fortfarande en man, men utan kuk.
Citera
2023-06-28, 17:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nej, men ifall du opererar om ditt kön till en vagina (eller kuk on du är kvinna från början) så är ditt kön kvinna. Så du är kvinna när du har en vagina, annars man. Mellantinget när du håller på att operera om dig kan ses som trans[insert kön].

Sen är det ju upp till var och en att definiera sig så som de vill, men det biologiska könet är ju det som finns mellan benen och då finns endast två alternativ.
Det är ju en ofattbar missuppfattning. Så om din mamma opererade dit en snopp blev hon din pappa. Nej, det finns 1000 små och stora skillnader mellan dina mamma och pappa t.ex intressen, omvårdnad, mjukhet, fysisk styrka, invärtes, sjukdomar, livslängd osv osv.

Din analys av det andra sexet är generande klent och du är ovanlig som måste kolla i kalsongen för att se om du bjudit ut en tjej eller kille. Alla vi andra kan se det i ansiktsformen, smycken, kläder, former, håret direkt. Noll undantag, en man kan inte spela kvinna. Alla transor ser ut som män som klätt ut sig, de skulle bara veta... För det mesta (inte alltid) kan man på ett enda finger och en nagel veta om det är en man eller kvinna. En kvinna som fötts med manshänder har oflyt.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-28 kl. 17:40.
Citera
2023-06-29, 18:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag håller inte alls med.

Det finns flertalet studier som kommer fram till samma sak, men här kan du botanisera lite

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5841333/

Det handlar verkligen inte om ”tjejiga killar” eller ”tomboys”, utan barn som uppfyller diagnoskriterierna för könsdysfori.

Vilka är då dessa kriterier?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK577212/table/pediat_transgender.T.dsm5_criteria_for_g/

”Tjejiga killar” eller ”tomboys” uppfyller inga av ovanstående kriterier. Det här är långt, långt bortom killar som gillar rosa eller tjejer som klättrar i träd och föredrar jeans framför kjol. Så man kan fundera över vilken vinkling som är (för att citera dig) ”ohederlig eller efterbliven”.

En fundering; givet din väldigt starka tilltro till pubertetsblockerare - hur tänker du då kring faktumet att Sverige, Norge, Finland och nu Storbritannien alla har genomfört grundliga utredningar och samtliga kommit fram till att bevisen för dess nytta är svag och kunskapen om dess biverkningar är bristfällig? Och att man därför slutar behandla barn och ungdomar med dessa preparat - märkligt, eller hur? De har ju så fantastiska resultat enligt din mening. Vad är det experterna (i vart och ett av dessa länder) har missat?

Ja, som vi gått igenom förut, fördiagnosen. Av de som får sin efterföljande diagnos och sedermera hamnar på pubertetsblockerare så lyckas man pricka såpass rätt att 90+% av de väljer att fortsätta med hormoner.
Citera
2023-06-29, 18:56
Medlem
CarlvonRosens avatar
3 hål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in