2022-10-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Detta sinnessjuka sociala experiment är ju liksom redan sorgligt men tänk om 30 år i främst USA när dessa freaks är vuxna och förstår att dom totalt förstört hela sitt liv. Dom enda vinnarna här är ju big pharma och deras gift och operationer.

Inte bara det, dessa individer kommer rösta på demokraterna och kräva kommunism för att transvården är unik i att den är extremt dyr speciellt om man ser till resultaten.

Citera
2022-10-28, 12:32
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAKEWEFAGENT
Så ditt problem är inte vad jag skriver utan att jag skriver och det förtrycker dig till den grad att din verklighet rasar samman som ett korthus?
Din verklighet skiljer sig från andras.
1: Jag har inga problem. Men om jag hade det så är det
2: Båda.
Citera
2022-10-28, 13:24
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Det var nån gång 2020 som jag accepterade att vi lever i clownworld. Det går inte att prata vett längre, men mycket underhållning när man debatterar.

Jo så är det nog. Spelar ingen roll vem man är och vart man står. Plötsligt står alla så väldigt långt ifrån varandra. Alla åsikter är extrema åt något håll, dogmatiska dessutom. Samförstånd, eller ens respekt för meningsskiljaktigheter är döda koncept.
Citera
2022-10-28, 13:31
Medlem
styckets avatar
Visst kan man har en åsikt. Men kan man inte tala för sitt ställningstagande kan man inte heller förvänta sig att någon tar en seriöst.

Jag har aldrig hört någon berätta varför de anser att man kan födas i fel kropp. De bara anser det.

Någon i tråden som gett en förklaring?
Citera
2022-10-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Visst kan man har en åsikt. Men kan man inte tala för sitt ställningstagande kan man inte heller förvänta sig att någon tar en seriöst.

Jag har aldrig hört någon berätta varför de anser att man kan födas i fel kropp. De bara anser det.

Någon i tråden som gett en förklaring?

Liksom med mycket annat vet man inte exakt vilka orsaker som ligger bakom att vissa är trans men de har existerat genom hela mänsklighetens historia och fortsätter att göra det idag.

Nåt som iaf är intressant är att det verkar finnas en hel del biologiska skillnader mellan en transperson jämfört med könet de föddes in i.

"Antonio Guillamon of the National Distance Education University in Madrid and neuropsychologist Carme Junqué Plaja of the University of Barcelona—used MRI to examine the brains of 24 female-to-males and 18 male-to-females—both before and after treatment with cross-sex hormones. Their results, published in 2013, showed that even before treatment the brain structures of the trans people were more similar in some respects to the brains of their experienced gender than those of their natal gender. For example, the female-to-male subjects had relatively thin subcortical areas (these areas tend to be thinner in men than in women). Male-to-female subjects tended to have thinner cortical regions in the right hemisphere, which is characteristic of a female brain."

"“It is simplistic to say that a female-to-male transgender person is a female trapped in a male body. It's not because they have a male brain but a transsexual brain.”

https://www.scientificamerican.com/article/is-there-something-unique-about-the-transgender-brain/

Vi vet att könsdysfori existerar och hur man bäst behandlar det tycker jag är upp till läkare och psykiatriker att avgöra. Man har provat att behandla med anti-psykotiska läkemedel, conversion-therapy osv men det man kommit fram till ger bäst resultat hittills är könsbekräftande vård. Av de som får könsbekräftande vård är det ca 1% som ångrar sig.

"A total of 27 studies, pooling 7928 transgender patients who underwent any type of GAS, were included. The pooled prevalence of regret after GAS was 1% (95% CI <1%–2%)." https://journals.lww.com/prsgo/fulltext/2021/03000/regret_after_gender_affirmation_surgery__a.22.aspx

Så om vi vet att dessa personer existerar och har gjort så hela tiden, vet att det finns biologiska skillnader, vet att många lider, känner till behandlingsmetoder som ökar livskvalitén, minskar självmordsfrekvensen och som bara 1% ångrar, som experterna på området i form av läkare, psykiatriker etc anser är den bästa behandlingsmetoden, så förstår jag inte varför vi inte skulle ta de seriöst? Varför vi ska politisera saken och sitta och agera baksätesförare åt de som jobbar med det och kan sina saker eller de som är trans och/eller könsdysforiker, som upplever saken.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-28 kl. 14:22.
Citera
2022-10-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Du har ingenting som tillför något till topic att säga, inte sant?
Vad är en kvinna?
Citera
2022-10-28, 14:06
Medlem
Citat:
Vad är en kvinna?

Biologiskt eller socialt? Kön eller genus?
Citera
2022-10-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Jo så är det nog. Spelar ingen roll vem man är och vart man står. Plötsligt står alla så väldigt långt ifrån varandra. Alla åsikter är extrema åt något håll, dogmatiska dessutom. Samförstånd, eller ens respekt för meningsskiljaktigheter är döda koncept.

Att alla har olika perspektiv betyder inte att alla perspektiv stämmer. Jag kan ha perspektivet att en bil drivs med magi och ingen kan förklara vad en bil egentligen är. Mitt perspektiv förblir framgångsrik och icke falsifierbart och jag blir kändis tills bilen får slut på soppa, men då har jag redan gått över till flyg och processen börjar om, jag kommer med helt ett sjukt påstående och försvaret är ett ännu sjukare påstående. På något sätt måste folk respektera och hålla med om det perspektivet annars är det värre än faktiskt våld.

Vissa säger haschpsykos men byt ut bil mot kön och jag räknas som genusexpert.

Att alla har olika perspektiv om vad en kvinna är betyder inte att alla perspektiv stämmer (rent floskel, en marxfavvis). Jag som genus"expert" har perspektivet att en man kan byta kön på papper. Bara hatare och homofober håller inte med. Mitt perspektiv är nu lag i riket och icke falsifierbart. Jag får mer makt i samhället. Jag känner hur jag har lyckats med mitt mål och det är dags att sikta högre. Jag får nu för mig att barns könsorgan ska stympas för att de har fel kön. Alla som inte håller med om detta magiskt icke falsifierbara perspektiv vill mörda transpersoner. På något sätt måste folk respektera och hålla med om det perspektivet annars är det värre än faktiskt våld.
Citera
2022-10-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag ska citera den andra idioten för att förtydliga.

Citat:
Du har ingenting som tillför något till topic att säga, inte sant?

Varför har ni idioter samma användarnamn?
Citera
2022-10-28, 14:35
Medlem
Citat:
Fulcitering... Vad mer kan man förvänta sig av en uppenbart efterbliven, känslodriven Matt Walsh-fanboy?

Det är ett svart hål av mycket mer.

Men innan vi fortsätter, har du inte sett alla fyra timmar av The Unending Lies of Matt Walsh minst två gånger så kan du enbart anklaga mig för Matt Walsh-inte-ett-skit. Visst får jag ett ego-boost, men jag är ganska besviken att länken inte kom från dig, såvida inte du känner en viss fanboism gentemot Matt. Men jag antar att du och Jessie (skägg, tuttar, hen, Transagenda) sitter i samma båt och avundas hans naturliga cis-heteronormativa manliga skägg. Jag har sett bättre.
Citera
2022-10-28, 14:45
Medlem
Citat:
Det är ett svart hål av mycket mer.

Men innan vi fortsätter, har du inte sett alla fyra timmar av The Unending Lies of Matt Walsh minst två gånger så kan du enbart anklaga mig för Matt Walsh-inte-ett-skit. Visst får jag ett ego-boost, men jag är ganska besviken att länken inte kom från dig, såvida inte du känner en viss fanboism gentemot Matt. Men jag antar att du och Jessie (skägg, tuttar, hen, Transagenda) sitter i samma båt och avundas hans naturliga cis-heteronormativa manliga skägg. Jag har sett bättre.

Jag håller inte koll på alla influencers. Vill jag veta nåt om influencern matt walsh så tittar jag på honom. Behöver ingen skedmatning från andra för att bilda mig en uppfattning av honom. Däremot vet jag att du får all info skedmatad av tredje part. Annars hade du velat nåt om saken istället för att bara vräka ur dig känslosamma överdrifter direkt ifrån Walsh's käft.
Citera
2022-10-28, 16:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Socialt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in