Citat:
Här är ett guldkorn från kulturkanonen:
https://youtu.be/EjpXI-fs6sk?si=_ffHyPsVo5ZCZ6Ou
Äntligen känner jag mig svensk när jag får höra denna vackra melodi, pusselbiten som fattades i mitt liv är nu hittad och satt på sin plats.
Såhär är det att vara svennebanan i ett nötskal!
Nu hoppas jag att alla sverigevänner kan samlas och njuta av denna ljuvliga melodi, gärna med regnkappa på och blicken på ett papper man fick vid ingången mot en avgift, så svensk man kan bli mitt i ett zoo bland apor och elefanter!
Visst känner man stoltheten inombords när fetknoppen Calle Moreus hyllar Evert Taube på allsång på skansen!
Det måste varit precis såhär Kalle Dussin kände sig när han sköt sin första björn i hagaparken!
En liten fet dalmas sjunger klassikern Calle Schewins vals på skansen, folket sitter samlat som flugor kring skit framför sina TV-apparater!
Kring detta ska generationer samlas och känna historiens vingslag, som i en påhittad historia av Franz G. Bengtsson ska vi nu förenas kring denna stjärnhimmel som strålar ut över den underbara världen!
Glöm nu att det var här legenden David Ritschard fick bäras ut på bår, tänk inte på hur alla nysvenskar ska anamma vår fyllekultur, låtsas om att de kommer dyrka Evert Taube under burkan medan de dundrar fram över himlen i en Saab Viggen!
Vad vackert, önskar jag hade varit där med mitt regnbågsfärgade paraply!
https://youtu.be/EjpXI-fs6sk?si=_ffHyPsVo5ZCZ6Ou
Äntligen känner jag mig svensk när jag får höra denna vackra melodi, pusselbiten som fattades i mitt liv är nu hittad och satt på sin plats.
Såhär är det att vara svennebanan i ett nötskal!
Nu hoppas jag att alla sverigevänner kan samlas och njuta av denna ljuvliga melodi, gärna med regnkappa på och blicken på ett papper man fick vid ingången mot en avgift, så svensk man kan bli mitt i ett zoo bland apor och elefanter!
Visst känner man stoltheten inombords när fetknoppen Calle Moreus hyllar Evert Taube på allsång på skansen!
Det måste varit precis såhär Kalle Dussin kände sig när han sköt sin första björn i hagaparken!
En liten fet dalmas sjunger klassikern Calle Schewins vals på skansen, folket sitter samlat som flugor kring skit framför sina TV-apparater!
Kring detta ska generationer samlas och känna historiens vingslag, som i en påhittad historia av Franz G. Bengtsson ska vi nu förenas kring denna stjärnhimmel som strålar ut över den underbara världen!
Glöm nu att det var här legenden David Ritschard fick bäras ut på bår, tänk inte på hur alla nysvenskar ska anamma vår fyllekultur, låtsas om att de kommer dyrka Evert Taube under burkan medan de dundrar fram över himlen i en Saab Viggen!
Vad vackert, önskar jag hade varit där med mitt regnbågsfärgade paraply!
Fantastiskt inlägg!
Detta inlägg ska jag vidareförmedla till Herr Trägård.
Förhoppningsvis lyckas han lura till sig 150 miljoner från allmänna arvsfonden så att du kan ta plats i kulturkanonen om 50 år!
Du fångar precis hur det är att vara svensk, det är du, Puma Swede, Refat El Sayed och Marstrands synagoga som kommer pryda kulturkanonens omslag om 50 år tillsammans med Absolut Vodka och några andra heliga varumärken.
Fuck kanelbullen, tetra-pak, disktrasan, skiftnyckeln och sånt som alla har hemma, den här prosan är nästan i nivå med Heliga Birgittas uppenbarelser, vilka det var får jag fråga Herr Trägård om, han brukar köra förbi i en lådbil som ser ut som viggen, baktill har han en sverigeflagga och framtill en dildo, det är så man jagar mink med stil!
Senast redigerad av Kungenshora 2025-09-08 kl. 14:35.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-09-08 kl. 14:35.
Eller skulle det räcka att plommonstop var ett skämtsamt uttryck som syftade på en behållare för plommon(sylt)?