Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-17, 18:05
  #13
Medlem
Jordgubbes avatar
Men skräm inte upp med blodpropp etc. Varför man får sendrag är oklart, men lite om det här. Kan hända när man inte slappnat av och somnat bums. Straffet för att försöka läsa i sängen.
Citera
2022-10-17, 18:05
  #14
Medlem
vantablacks avatar
Kanske kramp i vaden? Jag får det ibland, eller oftare förut. Fick tips om att börja käka magnesium och det har funkat. Kan fortfarande få kramp numera också särskilt på sommaren om det varit varmt och jag antagligen fått i mig för lite salt, även om det händer ytterst sällan, och då funkar det att gå upp och gå lite så brukar det släppa rätt fort.
Citera
2022-10-17, 18:07
  #15
Medlem
L3nn4rts avatar
Tryck i dig magnesium.
Citera
2022-10-17, 20:20
  #16
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Du bör kontrollera blodsockret.

Vadkramp när man ligger i sängen eller till och med sover är ett vanligt symptom på för högt socker, så gör som blomvattnsopa säger och kolla upp det.
Citera
2022-10-17, 22:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Vadkramp när man ligger i sängen eller till och med sover är ett vanligt symptom på för högt socker, så gör som blomvattnsopa säger och kolla upp det.

Ja, även synförändringar är vanliga, oftast närsynthet.
Citera
2022-10-17, 22:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Började för någon dag eller två sedan, första gången var det medans jag försökte sova och det bara skärde till i vaden och höll på i ca 1-2 minuter. Ont som fan gjorde det. Andra gången vaknade jag mitt i natten av precis samma smärta. Vad kan det bero på? Har inte hänt tidigare men på senare tid har det gjort så jävla ont pallar fan inte att det sker igen.

Mer info om vadkramp...

https://fasciaclinics.com/se/symptom/kramp-i-vaden

troligen svårt att ringa in, men läskigt är det.
Citera
2022-10-18, 11:06
  #19
Medlem
EpicureNo2s avatar
Kramper i vaderna eller tårna nattetid är vanligt, och ibland kan musklerna vara ömma dagen efter. Magnesiumbrist tycks vara en vanlig orsak, så jag har sedan en tid tagit magnesiumtillskott och får färre kramper, och om jag väl får kramp så är den inte lika smärtsam.

Jag tar Magnesium Optimal från Helhetshälsa. Kapslarna innehåller magnesiumcitrat, magnesiumglycinat och magnesiumsuccinat, som tas upp bra av kroppen. Andra har magnesiumoxid eller magnesiumkarbonat som inte är lika effektivt.

https://www.apotea.se/helhetshalsa-m...al-100-kapslar

Eftersom du har kraftiga kramper så rekommenderar jag en kapsel på morgonen och en på eftermiddagen.

Eftersom magnesium hjälper musklerna att slappna av så kan man dessutom sova bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback