Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-17, 17:22
  #1
Medlem
exe.es avatar
Började för någon dag eller två sedan, första gången var det medans jag försökte sova och det bara skärde till i vaden och höll på i ca 1-2 minuter. Ont som fan gjorde det. Andra gången vaknade jag mitt i natten av precis samma smärta. Vad kan det bero på? Har inte hänt tidigare men på senare tid har det gjort så jävla ont pallar fan inte att det sker igen.
Citera
2022-10-17, 17:26
  #2
Medlem
Fummys avatar
Är väl kramp.
Citera
2022-10-17, 17:27
  #3
Medlem
Zigenaren08s avatar
Kanske
Citat:
Deep vein thrombosis (DVT) is a medical condition that occurs when a blood clot forms in a deep vein. These clots usually develop in the lower leg, thigh, or pelvis, but they can also occur in the arm.
Citera
2022-10-17, 17:28
  #4
Medlem
Har du fått i dig för lite salt och mineraler pojke?
Citera
2022-10-17, 17:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Började för någon dag eller två sedan, första gången var det medans jag försökte sova och det bara skärde till i vaden och höll på i ca 1-2 minuter. Ont som fan gjorde det. Andra gången vaknade jag mitt i natten av precis samma smärta. Vad kan det bero på? Har inte hänt tidigare men på senare tid har det gjort så jävla ont pallar fan inte att det sker igen.

Du bör kontrollera blodsockret.
Citera
2022-10-17, 17:33
  #6
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Är väl kramp.

Mycket möjligt men i vaden av alla ställen förvånar mig som mest. Asså det är inte direkt den delen som används mest om man säger så
Citera
2022-10-17, 17:37
  #7
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Mycket möjligt men i vaden av alla ställen förvånar mig som mest. Asså det är inte direkt den delen som används mest om man säger så

Testa stretcha vaden när de väl händer.
Citera
2022-10-17, 17:40
  #8
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Testa stretcha vaden när de väl händer.

Hur har du tänkt att jag ska stretcha vaden? Låter ganska svårt om du frågar mig. Hade det varit låret eller något hade man ju kunnat sträcka ut hela benet. Men vaden är inte super rörlig direkt så frågan är bara om man kanske ska ställa sig upp och gå några varv för att lugna ner situationen men det kanske bara gör det värre?
Citera
2022-10-17, 17:44
  #9
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigenaren08
Kanske

Helvete det där lät fan inte bra, blir ju lite fundersam om det skulle vara en blodpropp som bildas i en djup ven. "Dessa blodproppar utvecklas vanligtvis i underbenet, låret eller bäckenet, men de kan också uppstå i armen". Man vill ju inte direkt att det ska vara en propp som kan vandra från vaden enda upp till hjärtat. Sedan måste det såklart inte vara just det som du säger men man vet ju aldrig. Kanske är lite nojig men det känns typ som att någonting sitter fel där inne. Svårt att ge en bra förklaring förutom att det gör extremt ont och att det händer i samband med att man försöker sova eller till och med sover, känns mer rimligt att det ska komma medans man rör på benet? Någon säger kramp, någon annan säger något om för lite salt och mineraler samt att jag bör kontrollera mitt blodsocker. Får väl bara hoppas att det slutar upp helt enkelt
Citera
2022-10-17, 17:46
  #10
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
Hur har du tänkt att jag ska stretcha vaden? Låter ganska svårt om du frågar mig. Hade det varit låret eller något hade man ju kunnat sträcka ut hela benet. Men vaden är inte super rörlig direkt så frågan är bara om man kanske ska ställa sig upp och gå några varv för att lugna ner situationen men det kanske bara gör det värre?

om du inte är vig så ställ dig mot en vägg.

https://cdn.hemsidadirekt.se/sjukvar...06ebe008e4.jpg
Citera
2022-10-17, 17:47
  #11
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
om du inte är vig så ställ dig mot en vägg.

https://cdn.hemsidadirekt.se/sjukvar...06ebe008e4.jpg

Nej det skulle jag nog inte säga att jag är, så jag får ta och testa det där
Citera
2022-10-17, 17:51
  #12
Medlem
Du har troligtvis blivit kall om fötterna, pröva sova med varma sockor, eller så kan du ha magnesiumbrist.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback