2022-10-28, 21:10
Medlem
Pojkvännen bodde väl vid McD?
Som jag skrivit tidigare kanske tove ringde sin pojkvän som hämtade henne för det var dåligt väder och hon lämnade cykeln kvar vid JJ. De kanske åkte mot pojkvännens hem, ngt hände i bilen å de blev osams.
Pojkvännen åker tillbaka för att flytta cykeln så att det ska se ut som att hon tagit sig hem för egen maskin med Tove i bilen tillsammans med hennes telefon.
Efter flyttandet av cykeln åker han vidare med bilen och Tove.
Dock förklarar det inte dunkandet och hammrandet i lägenheten.

Jag tänker och tror inte att Gmg är oskyldiga men jag letar andra scenarion och så länge jag kan hitta andra scenarion kan man inte utom rimligt tvivel säga de är skyldiga.
Citera
2022-10-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Det vet vi ju inte . Det kan ha varit kidnapparen som flyttat den . Hur vet vi att inte MH och JJ vet att nån annan kidnappade henne och var med på allting ?
Bara för att jag tror att TT gick hem så betyder inte det att jag vet hur hennes cykel hamnade på en annan adress

Menar du att TT skulle blivit kidnappat precis utanför JJs port? Helt ljudlöst?

Varför skulle förövaren bemöda sig med att flytta hennes cykel?
Citera
2022-10-28, 21:11
Medlem
Om nu som någon skriver att det är så att TT gick hem ungefär samma tid som JJ skulle köpa mat, hur är det då möjligt att mobilerna följas åt på samma tid fram och tillbaka från lägenheten. JJ åkte ju bil
Citera
Medlem
Det jag inte kan koppla ihop är att om JJ skulle göra sig av med mobilen alt flytta på mobilen för att det ska se ut som att TT har cyklat hem.
Vad är det som hindrar henne på väg till Mcd och under besöket på Mcd? Varför tar JJ tillbaka mobilen hem till sig? Känns ju bara klantigt.
Dessutom, om man ska utgå från att det var JJ som hade mobilen på sig vid Biltema vid 04, hur tog hon/dom sig dit och varför?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Du uttrycker dig som att du VET en massa. Du VET alltså att det t ex INTE var ett sms som skickades. Imponerande. Vad mer vet du som vi andra bara har gissningar om?

MEN I HELA TRÅDEN TILLS NU SKRIVS DET ATT SISTA SAMTALET TT POJKVÄN FÅR AV TT ÄR KLOCKAN 02.30 OCH PGA DET SAMTALET LIGGER OXÅ TIDEN FÖR MISSTANKE OM MÄNNISKOROV
HUR KAN NI KOMMA OCH PÅSTÅ NU ATT DET SAMTALET ALDRIG HA HÄNT NÄR DET HAR HANDLAT OM DET I HUNDRATALS INLÄGG !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Podden försvunnen.

Den heter Försvunnen och finns på podcaster
Citera
2022-10-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Sant. Har inte hunnit läsa i kapp men det här är ju en möjlighet. Tänk om hon följde med hem till dem efter droger och fick i sig en överdos i misstag? Tänk om t ex hjärtat stannade? Om ljuden kom sig av att de försökte få liv i henne? (ok, osannolikt, men testar tanken) Om telefonsamtalet till pojkvännen som kom från hennes telefon inte var från henne utan från någon (JJ?) som berättade vad som hänt och bad honom lösa det hela snabbt (hon kan ju ha varit där för att hämta droger åt dem båda)? Om mannen som JJ träffade också var involverad i droghandeln på något sätt och hade ett intresse av att få alla spår undanröjda?
Jag tror inte detta primärt handlar om droger.
Citera
2022-10-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jo, vi VET att dom inte har den, eftersom dom LETAR EFTER DEN. Inte ens polisen i Småland är så jävla pantade att dom letar efter nåt dom har på lagret.

Såg nu att sammanfattningen skriver att polisen gått ut med den infon: den infon har inte funnits förut. Vet du vart man kan läsa uttalandet?

Tillägg: hittade nu en artikel från idag Aftonbladet. Det var aldrig min mening att sprid desinformation - men den uppgiften fanns inte tidigare
Senast redigerad av myday1997 2022-10-28 kl. 21:21.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Minns jag fel, eller var det något med MGMs utsagor i början som inte stämde med varandra? Typ att de båda hade åkt till McD?

Känns ju som en rätt taskig lögn om det var grannen som skjutsade och därmed vet att det bara var JJ som åkte dit…

Men det kanske bara var ett rykte.
JJ har sagt till en vän att både hon och MH åkte till McDonalds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Om T använde WiFi så borde hon veta lösenordet till Routern.
Jag undrar om hon hade det.

Men däremot på Nöjet så har de kanske Guest WiFi.
I så fall kan man kolla loggarna.

Precis. Vi diskuterade JJ’s router häromdan och det kräver ju då att hon fått lösenordet. Och isf möjligt att det skedde vid ett tidigare besök.
Om de alls umgåtts så ”nära” är svårt att sia om.

Ibland delar man ju internet sinsemellan också om man fått slut på ”surf”.
Finns många varianter.

Ja Nöjets Wi-Fi och evtl Wi-Fi på McD är aktuellt här.

Men givetvis det mest intressanta är JJ’s då evtl Wi-Fi. Hur ser loggarna ut där i tidslinjen. Både i routern men främst om polisen tömt tjejernas mobiler. Då ska det också synas baserat på den datan de får ut.

Artefakter kallas allmänt de olika saker en IT-forensiker hos polisen får ut m h a deras system. Kan vara sms, chatt, olika loggar med tidsstämplar, dokument, mejl osv i all oändlighet.

Själva begreppet artefakt betyder ju något som en människa gjort. Alltså ett lämnst spår.

Fördelen polisen har är att MGM normalt inte vet hur detaljerat polisen kan se i deras mobiler.
Några minns kanske Marina-fallet där den misstänkte var helt galen på fhl Berry mfl och anklagade honom hit och dit i samband med att polisen fått ny teknik till slut som kunde återskapa ett raderat sms vilket blev avgörande.

Så pratar tjejerna om hur de menar kvällen fortlöpte så kanske inte mobilerna speglar det fullt ut. Och har de selektivt raderat sms och chattar o dyl ja då blir det riktigt svårt att förklara varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Precis . Så det behöver inte betyda att JJ hade med sig TTs telefon till mc d . Utan att dem var uppkopplade på samma mast samtidigt

Jag har följt en del trådar när mord/försvinnanden sker många gånger innan, men har aldrig riktigt varit delaktig i kommentarsfältet förrän nu. Känner att jag helt enkelt inte bara kan se på.

Okej, det här är vad jag vill få ur mig:

Till modig39: Är helt med på att vidgade vyer alltid är bra vid en polisutredning, särskilt när det inte finns så mycket att gå på. I det här fallet har vi dock fått reda på vissa saker, som vi mer eller mindre kan lita på. De uppgifter som åtminstone jag tar till mig är de som kommer från media och bekräftade vittnesuppgifter. Från media vet vi att T*ve letade efter en vän på Nöjet. Vi vet att hon bråkat med någon eller båda MGM på Nöjet. Vi vet att hon följde med de MGMen hem till den enas lägenhet. Vi vet att grannar oroat sig pga. höga dunsar. Vi vet att JJ har burit med sig T*ves mobil till och från McDonalds, och hur Polisen vet det kan vi bara spekulera i. Vi vet också att cykeln flyttats efter att JJ uppgett att T*ve begett sig hemåt. Och, vi vet att de MGMen sitter anhållna på sannolika skäl. Det är också mycket vi inte vet som Polisen i allra högsta grad har bättre koll på.

Det är alltid bra att lyfta blicken, men jag upplever ibland det som att du inte riktigt vill se det som vi redan känner till? Alltså bekräftade uppgifter. Som en annan användare var inne på tidigare i tråden - Ockhams rakkniv. Den enklaste förklaringen är i de allra flesta fall den mest rimliga. Hade det varit så att det framkommit uppgifter, någon enstaka, som pekar mot att de MGMen inte har gjort det, så skulle jag åtminstone förstå varför du väljer att se andra möjligheter. Men nu finns det, så vitt jag vet, inga bekräftade uppgifter som pekar mot att försvinnandet inte skulle ha någonting att göra med de häktade. Jag säger inte att MGMen har gjort det själva, men jag tror vi kan vara rätt säkra på att de på ett eller annat sätt varit inblandade i försvinnandet eller, förhoppningsvis inte, det eventuella mordet.
Citera
2022-10-28, 21:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Mycket trevlig grej att ha hemma. Jag har 4 av dem ute i Vättlefjäll.

Åtelkamera
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85telkamera
Hoppas dem har dyl som sänder bilder i realtid då kameran tar bilden.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in