2022-10-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Vi vet inte att dom inte har telefonen . Dom kanske visst har dem.

Jo, vi VET att dom inte har den, eftersom dom LETAR EFTER DEN. Inte ens polisen i Småland är så jävla pantade att dom letar efter nåt dom har på lagret.
Citera
2022-10-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Från podden.

Grannen bredvid JJ hörde 2-3 dunsar som en soffa / möbel som flyttas med mellanrum eller som man spikar med en hammare tre gånger.

Grannen som körde henne till McDonalds tycker hon är Lite mer annorlunda än annars, min vän är full och har trillat så jag ska köpa mat till oss nu. Min mamma ska köra mig men då erbjuder han att köra henne. Hon köper typ en hamburgare bara och chili cheese. Hon ber han stanna bilen för på andra sidan gatan ser hon en av sina manliga vänner i en bil. Hoppar ut pratar i en minut sen hoppar in i bilen igen, kör henne hem.

Vilken podd menar du nu? Det har jag missat o tråden.
Citera
2022-10-28, 21:04
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Dethär klippet då en person länkade till klassens instagram:

Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Men HUR kan dem se mönstret och hur TT rört sig när dem inte har hennes telefon ????
Dem letar ju efter den fortfarande för att tömma den .
Hur kan dem då spåra signaler utan att ha den i handen och gå in i inställningar

Enkelt! Operatören har ju infon.
Citera
2022-10-28, 21:05
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
För att den blivit flyttad dit som det stått hela tiden .
Hon kanske inte fick upp låset , inte hittade nyckeln , inte ville cykla påverkad av alkohol & fick erbjudande om skjuts av nån okänd för oss men inte för Henne .
Man tar hellre skjuts hem mitt i natten när det spöregnar med nån som är bekant än att ta sin cykel som man kan hämta dagen efter . Det hade nog dem flesta

Du svarar fortfarande inte på frågan varför cykeln har flyttats från JJ till där den hittades?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Om avsikten inte var att slå ihjäl och skada, utan en oavsiktlig överdos är det inte osannolikt att vilja få ut kroppen ur lägenheten för att eventuellt få medicinsk hjälp eller om vi ska få det mer brottsligt skrämma köra iväg. Jag tror inte deras avsikt var att döda henne, droga kanske föra bort kanske skrämma kanske? Vet ej, tror inte dom kastade sig på henne och ville ha ihjäl henne.
Jag har trott sen början att hon kände sig drogad redan på Nöjet

Jag får absolut fram en profil där JJ visar tendenser som inte är oavsiktliga när resultatet är vad vi sitter med nu… en spårlöst försvunnen läkarstudent …
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Vänd på det. Om allt var normalt och TT skulle hem till sin pojkvän och JJ skulle ha mat, varför åkte de inte tillsammans då och varför kom hon inte hem?

JJ skulle ju inte köpa mat från början utan ni tror att det var någonting hon kom på när grannen mötte henne i trappen . Ett alibi från hennes sida. Och dem kanske trodde TT tog cykeln. För inte står det någonstans att dem följde TT ut till cykeln & såg att hon cyklade iväg . Dem tog kanske för givet att hon cyklade hem som planerat & då frågade inte JJ om hon ville åka med . Men JJ åkte ju inte direkt när dem påstår att TT lämnade heller . TT ville hem den tiden. Och efter en stund kom JJ på att hon ville äta
Citera
Medlem
utforskas avatar
Citat:
JJ hade ju inte planerat att åka iväg .
Hon hade dessutom druckit.
TT gick ju från lägenheten innan JJ åkte därifrån det säger ju bägge tjejerna i förhör .
Det kan ju likaväl ha varit JJs eller MHs saker i påsen i korgen då dem tog sällskap hem ,
Vem som hade nog lagt det man bär i korgen då det var kallt och dem kanske frös om händerna .
JJ tog med sig påsen från cykeln efter mc d.
Såg den i förbifarten.
Hur vet du att JJ inte planerat att åka iväg?
troligen därför att du sitter på information direkt ifrån händelsernas centrum.
Du vet så mycket mer om vad som verkligen hänt, det är därför du kommer med alla dessa undanmanövrar.
Citera
2022-10-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Om det inte var något samtal 2:30 så ger det ett mycket större tidsutrymme för MGM att döda Tove/flytta kroppen. Hon kan ha varit död redan vid 2 och dunsarna är när de hanterar kroppen.. Eller så var hon redan förd ut ur lägenheten och de höll bara på att städa upp..

Var kommer 02:30 samtalet/röstmeddelandet ifrån egentligen?

Enligt intervju med grannen mittemot TT hörde han dunsar mellan 1-2
Citera
2022-10-28, 21:07
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Hon sa ju till sin granne att hon ringt sin mamma efter skjuts? Så vi ska lita på vad de MGM som sitter på sannolika skäl?

Du är en lustig en du.

Damn! Hon har ju ringt din pappa son är påväg, men avbryter sitt mission eftersom hon möter grannen i trapphuset. Det blir bara mer och mer klart vad som hänt. Tycker att infon man fått idag har gett rätt mycket. Särskilt det med att grannen råkade möta henne i trapphuset!
Citera
Medlem
Citat:
Ja .. TT lämnade cykeln . Och gick . Och på vägen nånstans blev hon kidnappad.

Citat:
Det var ett samtal till pojkvännen 02.30

Du uttrycker dig som att du VET en massa. Du VET alltså att det t ex INTE var ett sms som skickades. Imponerande. Vad mer vet du som vi andra bara har gissningar om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Om avsikten inte var att slå ihjäl och skada, utan en oavsiktlig överdos är det inte osannolikt att vilja få ut kroppen ur lägenheten för att eventuellt få medicinsk hjälp eller om vi ska få det mer brottsligt skrämma köra iväg. Jag tror inte deras avsikt var att döda henne, droga kanske föra bort kanske skrämma kanske? Vet ej, tror inte dom kastade sig på henne och ville ha ihjäl henne.
Jag har trott sen början att hon kände sig drogad redan på Nöjet

Sant. Har inte hunnit läsa i kapp men det här är ju en möjlighet. Tänk om hon följde med hem till dem efter droger och fick i sig en överdos i misstag? Tänk om t ex hjärtat stannade? Om ljuden kom sig av att de försökte få liv i henne? (ok, osannolikt, men testar tanken) Om telefonsamtalet till pojkvännen som kom från hennes telefon inte var från henne utan från någon (JJ?) som berättade vad som hänt och bad honom lösa det hela snabbt (hon kan ju ha varit där för att hämta droger åt dem båda)? Om mannen som JJ träffade också var involverad i droghandeln på något sätt och hade ett intresse av att få alla spår undanröjda?
Citera
Medlem
Citat:
För att den blivit flyttad dit som det stått hela tiden .
Hon kanske inte fick upp låset , inte hittade nyckeln , inte ville cykla påverkad av alkohol & fick erbjudande om skjuts av nån okänd för oss men inte för Henne .
Man tar hellre skjuts hem mitt i natten när det spöregnar med nån som är bekant än att ta sin cykel som man kan hämta dagen efter . Det hade nog dem flesta

Du vill verkligen att det ska vara en man. Jag tror att du känner någon av mgm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in