2022-10-28, 21:07
Medlem
Verendums avatar
Minns jag fel, eller var det något med MGMs utsagor i början som inte stämde med varandra? Typ att de båda hade åkt till McD?

Känns ju som en rätt taskig lögn om det var grannen som skjutsade och därmed vet att det bara var JJ som åkte dit…

Men det kanske bara var ett rykte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sammanfattning senaste 12 timmarna:

Polisen tömmer damm på vatten för att hitta tillhörigheter

- Enligt en källa till VP har polisen inte fått indikationer på att det ska finnas en kropp utan att man i första hand vill sänka nivåerna för att hitta personliga tillhörigheter såsom väska, klädesplagg och eller Toves mobiltelefon.
- I den aktuella dammen finns en bottenventil på dammens lågpunkt. Denna har delvis öppnats för att sakta sänka vattennivån. När nivån har nåtts kommer Vetlanda kommun att stoppa utflödet. Detta beräknas ske fredag kväll. (VP 28 okt)
- Räddningstjänsten med släckbil vid Föredadammen vid 16-tiden. (Wearemotorhead)
- Poliser vid Kvarndammen i stan (Wattweke)
Toves mobil har pejlats till och från McDonalds samtidigt som JJ åkte samma sträcka
Toves mobil ska ha pejlats från och till McDonalds under samma tidpunkt som JJ och granne åkte till McDonalds vid 03-tiden. Det finns inga uppgifter som tyder på att Tove var med under den resan. (AB 28 okt)
Grannen, JJ och McDonalds-resan
- Strax efter kl 03 ska JJ ha stött ihop med en granne i trapphuset. JJ ska ha berättat att hon var på väg till McDonalds. Grannen ska då ha oroat sig för att kvinnan tänkt köra dit själv, och därför erbjudit henne skjuts.
- På McDonalds ska kvinnan ha beställt mat via sin mobil i McDriven, enligt uppgifter.
- Toves cykel ska ha stått fastlåst vid ett staket.
(AB 28 okt)

Sammanfattning podden "Försvunnen" om Tove 28 okt:

Intervju med WN (grannnen dörr-i-dörr med JJ)

Grannen WN hör dunsar mitt i natten

WN uppger:
- På lördagen jobbade jag sent och kom hem väldigt sent. Samma sak på söndagen.
- Dunsarna; Jag hörde dem inte från något specifikt håll
- Det var inte som att någon festade, utan det var mer som att någon flyttade en soffa och ställde ner den lite hårt 2-3 ggr. Eller att någon tog en hammare och spikade i en spik, kanske några sekunder mellan varje duns.
Ungefärlig tidpunkt: "Efter 01 eller 02....*ohörbart*….väldigt sent in på natten."

Journalisten frågar WN om hur han tänker kring hur man ska ha kunnat ta ut en kropp i trapphuset obemärkt.
WN svarar: Jag hörde inga släpande ljud eller nånting sånt.
WN uppger vad grannen/grannarna i lägenheten direkt under JJ har sagt till WN.

- Grannarna under JJ har berättat att JJ "verkade lite annorlunda mot vad hon brukar."
- Sonen och pappan "hörde dunsen". WN säger att "de bor ju under och hörde ju bättre."
- De (sonen och pappan får vi anta) gick upp till hennes dörr och knackade på, men ingen öppnade.
- Sedan, när de hörde att hon gick ut, så öppnade de dörren och frågade henne hur hon mådde och vad som hade hänt.
- JJ ska då ha sagt till sonen och pappan att hennes vän "druckit lite för mycket och trillat".
- Sonen och pappan frågade därefter vart hon skulle.
- Detta var vid 3 på natten
- JJ ska då ha uppgett att hon väntade på sin mamma som skulle skjutsa henne till McD.
- Sonen och pappan erbjuder skjuts då de ändå är vakna.
Grannsonen och JJ åker till McD

- Sonen skjutsar därefter JJ till McD.
- Hon hade sagt att hon skulle köpa mat till sin kompis för att hon inte hade ätit något.
- "Men så handlade hon jättelitet" mat. "Kom ju bara ut med ut med Chili Cheese och Cheeseburgare eller nåt".
- Sonen skulle skjutsa hem henne direkt, men JJ fick syn på en av hennes kompisar i en röd Audi.
- Hon bad grannen att stanna bilen så att hon kunde gå ut och prata med vännen
- JJ gick fram till den manliga kompisen i Audin och pratade med honom 1 minut
- Sedan gick hon tillbaka till grannens bil och de åkte hemåt.

PODD:https://open.spotify.com/episode/731uDQesZCoQdk0R3fdYHq?si=fd78c8d1f9c4495d
PODD:https://podcasts.apple.com/se/podcast/f%C3%B6rsvunnen/id1651864932

Även vid denna tidpunkt finns det uppgifter om att Toves cykel står parkerad och låst utanför bostaden. Det finns också uppgifter om att det ska ligga en påse i cykelkorgen. Det ska också se ut som att det ligger ett föremål som liknar burk i påsen. Denna påse tar den misstänkta kvinnan in då hon kommer tillbaka från McDonalds, enligt uppgifter.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Lägg till att cykeln står fastlåst vid ett staket utanför den misstänkta kvinnans bostad.

Har blivit många missuppfattningar om denna cykel nu!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
I expressen nu så vädjar polisen till jaktlag om hjälp i sökandet. Man hoppas att åtelkameror ska ge viktig information.

Det känns gång på gång som polisen anser att TT finns i skogsmarken någonstans?
Vad är åtelkameror?

åtelkamera är såna jägarna använder för att se vad det finns för vilt i området.
Citera
2022-10-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Jag får absolut fram en profil där JJ visar tendenser som inte är oavsiktliga när resultatet är vad vi sitter med nu… en spårlöst försvunnen läkarstudent …
Samtidigt undrar jag vad hon får ut av en död människa. Profilen är inte klockren med någon som tappar behärskning och i vrede dödar. Hon är klurigare än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
För att den blivit flyttad dit som det stått hela tiden .
Hon kanske inte fick upp låset , inte hittade nyckeln , inte ville cykla påverkad av alkohol & fick erbjudande om skjuts av nån okänd för oss men inte för Henne .
Man tar hellre skjuts hem mitt i natten när det spöregnar med nån som är bekant än att ta sin cykel som man kan hämta dagen efter . Det hade nog dem flesta
Du tycker att det är logiskt att TT's mobil följer JJ's resa t o r till MD o hem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolacola
Vilken podd menar du nu? Det har jag missat o tråden.

Podden försvunnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Du svarar fortfarande inte på frågan varför cykeln har flyttats från JJ till där den hittades?

Det vet vi ju inte . Det kan ha varit kidnapparen som flyttat den . Hur vet vi att inte MH och JJ vet att nån annan kidnappade henne och var med på allting ?
Bara för att jag tror att TT gick hem så betyder inte det att jag vet hur hennes cykel hamnade på en annan adress
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Hur vet du att JJ inte planerat att åka iväg?
troligen därför att du sitter på information direkt ifrån händelsernas centrum.
Du vet så mycket mer om vad som verkligen hänt, det är därför du kommer med alla dessa undanmanövrar.
Precis hur vet han vad som är sagt i förhören???
Citera
2022-10-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Det kanske inte finns något rimligt motiv. Det kan ju vara en fyllegrej som spårat fullständigt.

Fyllegrejor lämnar fler spår efter sig.
Citera
2022-10-28, 21:09
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
I expressen nu så vädjar polisen till jaktlag om hjälp i sökandet. Man hoppas att åtelkameror ska ge viktig information.

Det känns gång på gång som polisen anser att TT finns i skogsmarken någonstans?
Vad är åtelkameror?

Mycket trevlig grej att ha hemma. Jag har 4 av dem ute i Vättlefjäll.

Åtelkamera
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85telkamera
Citera
2022-10-28, 21:10
Medlem
En tanke om resan till mcd, skulle kunna vara för att dumpa TTs mobil där men med grannen som vittne så blev det helt enkelt inte så.
Citera
2022-10-28, 21:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Men allvarligt !
HON RINGDE OCH SA ATT HON SKULLE HEM . Pojkvännens mamma skrev att TT alltid är hos honom när han nyligen skaffat en lägenhet . Hon skulle ju säkert hem till honom & han bor precis vid mc d . Så inte konstigt om deras telefoner visade samma placering .

Men grannen har inte sagt att T*ove åkte då?
Hennes cykel står ju kvar sedan när de kommer tillbaka frn McD och dessutom kan de inte ha kopplat upp sig samtidigt i tid, då den ena åker bil, den andra inte uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in