2022-10-28, 21:15
Avslutad
Finns det någon info om hur länge de kommer sitta häktade?
Citera
2022-10-28, 21:16
Medlem
Citat:

Men enligt nya uppgifter från utredningen ska Toves mobil ha gjort samma resa från kvinnans lägenhet, till McDonalds och tillbaka – under samma tid som grannen och den misstänkta kvinnan.

Rickard Finndahl, chef för polisens grova brott-avdelning, vill inte kommentera uppgifterna.

– Jag kommenterar inte sådana frågor som rör utredningen. Mycket av den information som berör utredningen är det sekretess på, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil

Ang uppgifter om mobil varit med till McDonalds kommer uppgifterna från en anonym källa då vi har meddelarfrihet i Sverige , polisen har ej bekräftat detta och kommenterar inte dessa uppgifter då det råder förundersökningsekretess!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Fyllegrejor lämnar fler spår efter sig.

Fler spår än vad? Det finns inget som säger att det inte finns spår av våld i lägenheten. Två kvinnor som var i lägenheten sitter häktade för människorov så spår kan finnas. Det enda vi vet säkert är att dessa spår inte bevisar dödligt våld men det man funnit behöver inte motsäga att dödligt våld förekommit. Det är skillnad!
Citera
Medlem
Det hade ju varit bråk på Nöjet. Vad är det som säger att inte JJ och MH beslutade i en djävulsk plan att vi frågar om TT vill bli med hem. Där och då beslutar man att nita henne rejält. Betänk ett bråk som inte slutade i vänskap utan skulle försonas i hemmet. Planen kan ha varit klar. Från att det TT gick in i JJ:s lägenhet var tanken att hon inte skulle ut ur densamma levande. Jo, en djävulsk plan och man satte den i verket.
Citera
Medlem
I Expressens intervju med utredaren Finndahl som leder utredningen säger han "Vi vet inte vad som har hänt. Det är fortfarande ovisshet".

Detta talar för att MGM fortsätter neka och säger inte så mycket i förhören. Iskallt av två tonårstjejer.
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EM6Q9/uppgifter-vatten-i-damm-i-vetlanda-ska-sankas

Detta är ju lite intressant, hur vet dom att ett klädesplagg saknas? Att hennes mobil är borta och en väska kan man ju tänka sig, en av dom som sitter lämnade sin lägenhet och fick skjuts av sin granne och då hade hon kanske hennes väska med sig med innehållande mobil, polisen har ju pejlat den till donken fram och tillbaka. Kan hon även tagit på sig hennes jacka också, isf är de ju vrål korkat

Låter lite som att dom fått filmer från donken vid denna tid, och/eller att grannen varit uppmärksam när hon skjutsade henne fram och tillbaka
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2022-10-28 kl. 21:21.
Citera
2022-10-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Pojkvännen bodde väl vid McD?
Som jag skrivit tidigare kanske tove ringde sin pojkvän som hämtade henne för det var dåligt väder och hon lämnade cykeln kvar vid JJ. De kanske åkte mot pojkvännens hem, ngt hände i bilen å de blev osams.
Pojkvännen åker tillbaka för att flytta cykeln så att det ska se ut som att hon tagit sig hem för egen maskin med Tove i bilen tillsammans med hennes telefon.
Efter flyttandet av cykeln åker han vidare med bilen och Tove.
Dock förklarar det inte dunkandet och hammrandet i lägenheten.

Jag tänker och tror inte att Gmg är oskyldiga men jag letar andra scenarion och så länge jag kan hitta andra scenarion kan man inte utom rimligt tvivel säga de är skyldiga.
Vad gör telefonen med JJ och grannen då? Eller menar du att pojkvännen råkar göra denna resa exakt samtidigt som de åker till McDonalds?
Citera
2022-10-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis. Vi diskuterade JJ’s router häromdan och det kräver ju då att hon fått lösenordet. Och isf möjligt att det skedde vid ett tidigare besök.
Om de alls umgåtts så ”nära” är svårt att sia om.

Ibland delar man ju internet sinsemellan också om man fått slut på ”surf”.
Finns många varianter.

Ja Nöjets Wi-Fi och evtl Wi-Fi på McD är aktuellt här.

Men givetvis det mest intressanta är JJ’s då evtl Wi-Fi. Hur ser loggarna ut där i tidslinjen. Både i routern men främst om polisen tömt tjejernas mobiler. Då ska det också synas baserat på den datan de får ut.

Artefakter kallas allmänt de olika saker en IT-forensiker hos polisen får ut m h a deras system. Kan vara sms, chatt, olika loggar med tidsstämplar, dokument, mejl osv i all oändlighet.

Själva begreppet artefakt betyder ju något som en människa gjort. Alltså ett lämnst spår.

Fördelen polisen har är att MGM normalt inte vet hur detaljerat polisen kan se i deras mobiler.
Några minns kanske Marina-fallet där den misstänkte var helt galen på fhl Berry mfl och anklagade honom hit och dit i samband med att polisen fått ny teknik till slut som kunde återskapa ett raderat sms vilket blev avgörande.

Så pratar tjejerna om hur de menar kvällen fortlöpte så kanske inte mobilerna speglar det fullt ut. Och har de selektivt raderat sms och chattar o dyl ja då blir det riktigt svårt att förklara varför.

Om TT har varit hemma hos JJ en gång och kopplat upp sig till routern kan det räcka för att mobilen ska känna igen routern och koppla upp sig nästa gång utan lösenord. Så funkar det med min Androidtelefon, vet inte hur det är med iPhone.
Citera
2022-10-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
åtelkamera är såna jägarna använder för att se vad det finns för vilt i området.

Med rörelsedetektor som skickar video eller bilder som sms eller Mail
Citera
Medlem
Cykeln

Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Pojkvännen bodde väl vid McD?
Som jag skrivit tidigare kanske tove ringde sin pojkvän som hämtade henne för det var dåligt väder och hon lämnade cykeln kvar vid JJ. De kanske åkte mot pojkvännens hem, ngt hände i bilen å de blev osams.
Pojkvännen åker tillbaka för att flytta cykeln så att det ska se ut som att hon tagit sig hem för egen maskin med Tove i bilen tillsammans med hennes telefon.
Efter flyttandet av cykeln åker han vidare med bilen och Tove.
Dock förklarar det inte dunkandet och hammrandet i lägenheten.

Jag tänker och tror inte att Gmg är oskyldiga men jag letar andra scenarion och så länge jag kan hitta andra scenarion kan man inte utom rimligt tvivel säga de är skyldiga.

Ser du något tänkbart scenario i varför cykeln flyttats i din teori ?
Senast redigerad av hemmatant 2022-10-28 kl. 21:19. Anledning: Cykeln
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis. Vi diskuterade JJ’s router häromdan och det kräver ju då att hon fått lösenordet. Och isf möjligt att det skedde vid ett tidigare besök.
Om de alls umgåtts så ”nära” är svårt att sia om.

Ibland delar man ju internet sinsemellan också om man fått slut på ”surf”.
Finns många varianter.

Ja Nöjets Wi-Fi och evtl Wi-Fi på McD är aktuellt här.

Men givetvis det mest intressanta är JJ’s då evtl Wi-Fi. Hur ser loggarna ut där i tidslinjen. Både i routern men främst om polisen tömt tjejernas mobiler. Då ska det också synas baserat på den datan de får ut.

Artefakter kallas allmänt de olika saker en IT-forensiker hos polisen får ut m h a deras system. Kan vara sms, chatt, olika loggar med tidsstämplar, dokument, mejl osv i all oändlighet.

Själva begreppet artefakt betyder ju något som en människa gjort. Alltså ett lämnst spår.

Fördelen polisen har är att MGM normalt inte vet hur detaljerat polisen kan se i deras mobiler.
Några minns kanske Marina-fallet där den misstänkte var helt galen på fhl Berry mfl och anklagade honom hit och dit i samband med att polisen fått ny teknik till slut som kunde återskapa ett raderat sms vilket blev avgörande.

Så pratar tjejerna om hur de menar kvällen fortlöpte så kanske inte mobilerna speglar det fullt ut. Och har de selektivt raderat sms och chattar o dyl ja då blir det riktigt svårt att förklara varför.

Tack, bra att vet att Du är påläst.

Tack för dina mastsökningar.
Bra jobbat!
Citera
2022-10-28, 21:19
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Om TT har varit hemma hos JJ en gång och kopplat upp sig till routern kan det räcka för att mobilen ska känna igen routern och koppla upp sig nästa gång utan lösenord. Så funkar det med min Androidtelefon, vet inte hur det är med iPhone.
Exakt så fungerar det om man har Android.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in