Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Klurigt att väga ihop alla dessa obekräftade uppgifter. GW menar att bilen fanns i närområdet vad som nu menas med det. Men man kan tolka det som att den är utlånad till en kompis som då finns i närområdet.
Helt klart ska JJ inte köra den bilen från McD själv men när dyker den isf upp hemma hos henne.
Är det en kompis så är det kanske en kille som varit med på Nöjet och festat.
Ett bra vittne både vid McD och evtl till bråket då.
Fipplandet med mobilen kommer förhoppningsvis visa säg i den rapport som IT-forelsiker upprättar. Alltså om hon skickat nåt meddelande till någon. Eller varit i full färd att googla dammar i närområdet…
Jag är trygg i att polisen har mycket att gå på. Vittnen i viss mån och sen teknisk bevisning. Delar av den som de fortfarande väntar på från antagligen NFC och andra håll.
Fordon, mobiler, kläder m.m.
Mycket fokus på vad som hänt i lgh men det viktiga nu är ju vad som hänt efteråt. Hur långt från lgh finns Tove?
Citat:
Ursprungligen postat av
lindblomsgrön
Det är min gissning att JJ bror Nils 21 år hade bilen på lördagen och att det var han på McD.
Skriv och berätta om Nils vad jobbar han med eller studerar
Om det nu är så att JJ (och bilen) är hos pappan när husrannsakan sker på söndagskvällen, varför är det ingen patrull på plats hos JJs pappa? Hon lär varit där hela dagen och lär sovit där.
Varför anhölls hon först på måndagen en 10-20min in i förhöret?
Hon har tagit bilen till jobbet och både hon och bilen förs därifrån av polis.