Citat:
Jag motsäger mig inte ett dugg.
1. Heretic77 tog upp att redan ett mindre barn begriper konsekvenser ang mordbrand.
2. Du har förlagt detta i huvudsak på en psykolog och nåt allmänt blablabla samt "kanske" tränas av föräldrarna.
Du ifrågasattes, undvek du följdfrågor i sedvanlig ordning. Först nu orkar du klämma ur dig att du "kopplade det till info i FUP om att M fått psykologstöd."
3. Jag svarade att att det för det första snarare är föräldrar som lär barn konsekvenser utifrån basic ajabaja:
Det är fel att göra ditten för då händer datten.
Gör inte si för då händer så.
För att konsekvenser, etik, moral och empati är tätt sammanvävda.
Nu försöker du använda det jag skrivit mot mig, dvs att jag dock inte beskyller föräldrarna rakt av om de har ett "besvärligt barn".
Det jag hade i åtanke var att Maja är extremt lögnaktig och försöker konstant lura föräldrarna.
Hur enkelt är det då att lära ut rätt och fel?
Vidare har jag skrivit att dåligt konsekvenstänk går hand i hand med impulsivitet vid add/adhd:
Majas förehavanden vid försök till mordbrand är inte sammanfogat med impulsivitet:
Hon visste om att folk skulle mördas när sleepover planerades.
Så vad har det att göra med psykologer och ADD är fortfarande frågan?
HUR får du Majas (enligt dig) bristande förmåga till konsekvenstänk som anledning till att hon både har överseende och rent av är aktiv vid mordbränder.
Dvs att inte begripa vad risken med mordbrand innebär och vad hennes funktion som medlöpare innebär.
1. Heretic77 tog upp att redan ett mindre barn begriper konsekvenser ang mordbrand.
2. Du har förlagt detta i huvudsak på en psykolog och nåt allmänt blablabla samt "kanske" tränas av föräldrarna.
Du ifrågasattes, undvek du följdfrågor i sedvanlig ordning. Först nu orkar du klämma ur dig att du "kopplade det till info i FUP om att M fått psykologstöd."
3. Jag svarade att att det för det första snarare är föräldrar som lär barn konsekvenser utifrån basic ajabaja:
Det är fel att göra ditten för då händer datten.
Gör inte si för då händer så.
För att konsekvenser, etik, moral och empati är tätt sammanvävda.
Nu försöker du använda det jag skrivit mot mig, dvs att jag dock inte beskyller föräldrarna rakt av om de har ett "besvärligt barn".
Det jag hade i åtanke var att Maja är extremt lögnaktig och försöker konstant lura föräldrarna.
Hur enkelt är det då att lära ut rätt och fel?
Vidare har jag skrivit att dåligt konsekvenstänk går hand i hand med impulsivitet vid add/adhd:
Majas förehavanden vid försök till mordbrand är inte sammanfogat med impulsivitet:
Hon visste om att folk skulle mördas när sleepover planerades.
Så vad har det att göra med psykologer och ADD är fortfarande frågan?
HUR får du Majas (enligt dig) bristande förmåga till konsekvenstänk som anledning till att hon både har överseende och rent av är aktiv vid mordbränder.
Dvs att inte begripa vad risken med mordbrand innebär och vad hennes funktion som medlöpare innebär.
Du har rätt i allt!
Jag tror att Sybel behöver läsa på lite om ADD, Sybel ursäktar Maja och hänvisar till Majas diagnos plus att Maja ALDRIG har haft en riktig vän.
Maja har växt upp i värsta misären och har aldrig fått ge utlopp för sina känslor, Sybel borde ta kontakt med Majas föräldrar och fråga vad dom gjort med henne, det hela är ju fruktansvärt hur Maja har varit ensam och ovetande om allt utanför dörrarna.
Föräldrarna och Majas bror måste ha varit jättedumma och inte förstått Majas diagnoser.
Själv har jag ADHD men det kanske inte betyder något eftersom jag aldrig skulle bära omkring på ett lik.