Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-12, 22:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Ja vilket med hög sannolikhet redan är avtjänat. Hon är ute och firar innan helgen är tillslut. Grattis bästa Maja!

Ja för mig ser det ut som om HR även river upp domen för grovt gravfridsbrott. Och som du antyder, straffet för gravfridsbrott av normalgraden är nog redan avtjänat.

Jag anser att HR till skillnad från TR har hamnat helt rätt i sin bevisvärdering.
Citera
2023-10-12, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är något väldigt skumt med att Maja har så många försvarare. Är hennes föräldrar mäktiga på något sätt eller?
Inte ett dugg konstigt. Egentligen.
Det matchar den bild Maja vill ge sken av tex inför sina föräldrar.
Sköra Maja. Sjuka Maja.
Maja som är i sånt behov av framförhållning, rutiner, regler, stöd.

Hon vältrar sig i sjukdomsvinst vilket ses likaväl i TR när hon kör sina valser om trauma och intermittent minne.

Hon vill framstå som ett offer och får helt enkelt respons.

Att det sen inte stämmer för fem öre ihop med framfarten ihop med J var väl inte så noga.

Maja som bara är en vante. Den timida bakom bulldozern Johanna.

Att hon framstår som en jävla bitch på Nöjet och är ytterst aktiv ang Tove, att hon trakasserar en fd väninna i september (som var tänkt eldas på deras sleepover) - som undrar om mordbränderna var framgångsrika, som kollar på mordredskap som J ska elda upp Tove med är väl nåt som bara händer.
Citera
2023-10-12, 22:09
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är verkligen så enormt klantigt av Johanna att hon inte bara sa att hon sov. För då hade hon ju kommit undan. Eller hur!?
Vem hade kunnat avgöra om Johanna eller Maja hade haft livet av Tove om Johanna hade sagt att hon sov?
Citera
2023-10-12, 22:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Detta är min åsikt samt GWs

Hon har ingenting med mordet att göra däremot har hon vaknat när hon va död fick panik när Johanna väckte henne var tvungen att följa med hon hängde på, måste vara riktigt tufft med för Maja i den sitsen hon följer med de är allt, säger inget annat om det men hon har inte orsakat henne döden.

Det hade varit rimligt att berätta den versionen med en gång då när polisen kom och hämtade henne. Eller kanske rent av att kontakta polisen själv och berätta.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist
varför måste jag bo i vetlanda????? är du dum lr
Det måste du inte. Du kan ju diskutera snoriga dagisungar och elpriser med din kompis som var klasskamrat med M, oavsett var du bor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skulle vilja veta hur Johanna har tagit emot nyheten, att Maja släpptes idag...
Hon kommer få gott om tid att klura ut en hämnd🙄😬

Denna kommentar har jag väntat på, haha, i hopp om att någon skulle länka en artikel eller något.

Också nyfiken på hur hon reagerat. Möjligtvis än reagerar 😅
Citera
2023-10-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Det är väldigt enkelt att sådant kan ske”?

Jamen dåså. Tove får tåla att stryka med, helt enkelt. Hennes anhöriga får sluta gnälla. Det här är sånt som väldigt enkelt kan ske. Ganska vardagligt faktiskt. Inte mycket att ta upp domstolarnas tid med.

Givetvis är det fruktansvärt det som har hänt!

Men man kan inte dömas på indicier för ett mord, ja tycker inte personligen att Maja är mer trovärdig än vad Johanna är Maja har med samt vittnat om att Johanna hotad med att bränna ner toves hus osv?

Hur bra vänner va egentligen Maja och Tove ?

Tror verkligen inte på något sätt att hon ville ha ihjäl henne.

I Sverige bör man dömas korrekt Eksjö tingsrätt dom va absurd helt enkelt och där av gick hon fri idag.
Citera
2023-10-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Kanske Johanna som har hennes telefon och skriver till sig själv det kanske du inte får ihop ?

Jag får ihop att det var en konversation mellan Johanna och Maja eftersom jag har läst FUP där båda två har berättat att dem har skrivit med varandra vid exakt detta tillfälle och där även varje meddelande har diskuterats i förhören.

Ladda ner FUP, läs den och återkom till matchen.
Du pratar ju om något du inte har en aning om.
Dem har själva erkänt att kontakten är mellan varandra.

Du kan inte kasta ur dig massa desinformation till folk som redan har rätt information.
Citera
2023-10-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det hade varit rimligt att berätta den versionen med en gång då när polisen kom och hämtade henne. Eller kanske rent av att kontakta polisen själv och berätta.

Kanske inte jättelätt, för henne men förstår hur du tänker, om hon Johanna kunde ha ihjäl Tove kan hon väl ha ihjäl Maja med så småningom ?
Citera
2023-10-12, 22:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Hur mycket kommer Maja få från staten i skadestånd om hon frias från mord ? Får hon det även om hon vlir dömd för mindre bagatell brott som misshandel och gravfrids brott ? Grattis Får man väl säga till Majjis

Min gissning är att rätten ger Maja ett straff på ca 1,5 år, och att den tid hon då varit häktad kommer att motsvara den tid hon skulle varit fängslad, och att hon därför inte heller får något skadestånd.

Men det kan hända att hon får ett lägre straff. För 1,5 år för hennes gärning är ändå ganska högt, och då kan hon få skadestånd för den "övertid" som hon suttit häktad. Ersättningen utgör skadestånd för lite olika saker, för Majas del förmodligen huvudsakligen lidande, vilket initialt rör sig om ca 1000:-/dag.
Citera
2023-10-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jag får ihop att det var en konversation mellan Johanna och Maja eftersom jag har läst FUP där båda två har berättat att dem har skrivit med varandra vid exakt detta tillfälle och där även varje meddelande har diskuterats i förhören.

Ladda ner FUP, läs den och återkom till matchen.
Du pratar ju om något du inte har en aning om.
Dem har själva erkänt att kontakten är mellan varandra.

Du kan inte kasta ur dig massa desinformation till folk som redan har rätt information.

Okej kontakten är mellan varandra vet Maja då att Tove ligger död under tiden?

Min fråga till dig är följande är du 100% säker på att hon vet om att Tove ligger död på toan svara bara med ett ja eller ett nej.

Sjukt ändå att dom gjorde den slutsatsen idag då att släppa henne på frifot du hade hellre velat se henne sitta livstid för något som hon inte gjort.
Senast redigerad av Fuckordie040 2023-10-12 kl. 22:17.
Citera
2023-10-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja för mig ser det ut som om HR även river upp domen för grovt gravfridsbrott. Och som du antyder, straffet för gravfridsbrott av normalgraden är nog redan avtjänat.

Jag anser att HR till skillnad från TR har hamnat helt rätt i sin bevisvärdering.

Ja jag är av samma uppfattning, alla med något innanför pannbenet fattade väl att TR var helt ute å seglade, tillochmed skandalöst enligt mej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in