Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Nu kan hon inkassera ett stort skadestånd för häktningstiden.
Det beror på vad hon döms för. Brott mot griftefriden, grov misshandel etc har fängelse på straffskalan.
Citera
2023-10-12, 21:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Detta frigivande betyder att det är fritt fram, att hjälpa till och flytta en mördad kropp.

Inte alls. Maja kommer att dömas för brott mot gravfriden.
Citera
2023-10-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag får utgå från att du själv hade kånkat lik, snappat med psykopaten och stöttat psykopatens berättelse i förhör efter förhör hos polisen?

Vilka sjuka människor det finns.

Jag hade aldrig gjort det för hade aldrig varit i en sådan situation dvs umgåtts med sådana människor när man gör det och man är undergiven är det väldigt enkelt att sådant kan ske. Däremot måste jag hålla med dig absolut de finns riktigt sjuka människor i denna värld
Senast redigerad av Fuckordie040 2023-10-12 kl. 21:51.
Citera
2023-10-12, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag vet att man knappast sover igenom en dödskamp när grannar reagerar på oljud..
Ljuger sig blå i veckor om man är oskyldig...

Men men undra hur de ska kunna fälla kurdiska räven i någon domstol... ska bli intressant.

Så kan det ju vara, men bevisa vem som varit i dödskampen och att folk förutom du sover gott på nätterna?

Det håller inte kompis!

Btw vad har rumpan majid med detta att göra?
Senast redigerad av Baaaartil 2023-10-12 kl. 21:51.
Citera
2023-10-12, 21:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så du tror inte att den åtalades berättelse har betydelse? Vi kan skippa förhör då? Jag tror polisen är intresserad av ditt tips, de sparar mycket personal om vi skippar förhör med häktade.
En åtalads berättelse ska utredas.

Om den går att motbevisa. har den ingen betydelse över huvud taget.

Om den inte går att motbevisa får den betydelse på så sätt att bevis bortom rimligt tvivel faller.
I det fallet, som här, har berättelsen betydelse, inte på grund av dess innehåll utan för att den inte går att motbevisa.

Alltså är det inte lögnen i sig, utan oförmågan att avslöja den som friar.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja hon kommer billigt undan. Det är därför hon är överlycklig idag, enligt advokaten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja vilket med hög sannolikhet redan är avtjänat. Hon är ute och firar innan helgen är tillslut. Grattis bästa Maja!
Citera
2023-10-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Har jag sagt något annat? Du däremot säger att hon är helt oskyldig vilket hon inte är då hon själv har erkänt delar utav det och undanhållit kritisk information som kunde lett till ett tidigare fynd.
Hon berättade även för sin cellkamrat hur Johanna hade tänt eld på henne, alltså var hon medveten om detta också.

Detta är min åsikt samt GWs

Hon har ingenting med mordet att göra däremot har hon vaknat när hon va död fick panik när Johanna väckte henne var tvungen att följa med hon hängde på, måste vara riktigt tufft med för Maja i den sitsen hon följer med de är allt, säger inget annat om det men hon har inte orsakat henne döden.
Citera
2023-10-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Jag skull väl inte frågat om jag nu hade läst Aftonbladet, DN, Expressen osv...?
Men tack för ditt svar...
En negress har hjälpt till att mörda en svensk flicka och nu är hon släppt..

Tack för att Maja valde Sverige.

Då delar vi olika åsikter däremot har Johanna sätt till att Tove dött och inte Maja.
Citera
2023-10-12, 21:52
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad passar bättre än att svara på det här nu?

Jag drar en lättnadens suck och känner ändå att någon rättvisa finns det.
Hellre fria än fälla och det är vad som gäller i det här fallet. För man har inte kunnat belägga M med en enda lögn efter erkännandet och att blanda ihop minnen och ha minnesluckor är inte detsamma som att ljuga.

J:s story skenar iväg i både det ena och det andra. Och som G*llberg uttryckte det så behövdes M i den uppdiktade strypscenen för att rädda J från att själv bli strypt.
Citat:
Sedan vet vi väl inte om Maja kan dömas för någon av de lägre rubriceringarna. Men hoppas att man inte anser att det är styrkt att Maja varit i badrummet.
Ja, vi får se hur pass välgrundad domslutet blir. Men att döma till livstid och en 18-åring dessutom, på så lösa boliner, är klandervärt av TR.
Citat:
Johannas vittnesmål ska inte tas som ett bevis.
Hela J:s vittnesmål är ett skådespel från början till slut. Förutom själva strypgreppet - det som resulterade i en olyckshändelse - och dunsen.
Sanningen tar återigen vid runt 03:30 när hon har släpat ut T till hallen.
Citat:
Men sedan är jag lite orolig för detta med var kroppen kan ha legat om det är på det vis Maja säger.

Igår kväll tänkte jag på detta som jag citerade från förhör, där maja och Johanna säger helt olika saker om var Maja äter sin hamburgare och var hon är när Johanna kommer he med den.

Kan inte låta bli att tänka att varje gång Johanna säger något som avviker mot Maja, då är det något som ska döljas.

Maja säger att hon äter i köket.

En matta saknades från vardagsrummet, ihoprullad/vikt.

Tänk om Johanna dragit Tove ut mot klädkammarhållet, mot bakre väggen, dragit ihop fåtöljerna lite och slängt mattan över Tove?

Maja kan ha hört detta, eller inte. Kanske allt. men legat kvar bkom draperiet. Kollat klockan när hon vaknade till, men inte vågat säga ett knäpp.

https://imgur.com/a/qUpSFH6
Låter som en betydligt mer trolig hypotes än klädkammaren. Ingenting jag ö h t reflekterat över som tänkbar plats.

Du har så rätt i dina iakttagelser om avvikelser i berättelserna och att det går att "lista ut" vad J är ute efter att framhålla eller dölja.
Citera
2023-10-12, 21:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Lätt för dig att säga när hon legat och sovit har hennes psykopat till vän tagit kol på en människa, om du upplever den situationen själv skriv till mig när du kommer ut så ska vi se hur du reagerar?
Ja, det är lätt för mig att säga som till skillnad mot dig har läst fup och vad som Maja tillkännagett.

Du begrep ju inte ens att hon burit ett lik.
Citera
2023-10-12, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jomen visst.

Problemet är att hon är trygg med J. Har inga problem alls på den fronten. Ser henne som bästa väninnan hon har största förtroende för.

Problemet är att hon hade haft möjligheter att dra sig ur och ränna därifrån, hojta på grannarna - och hon har definitivt haft möjlighet sen och kunnat visa ånger.

Men hon spelar spel (och snappar med J) en timme efter dumpning, skiter i att svara A*bin som är orolig.

Kontaktar J vid lunch för att rådgöra hur hon ska svara.

Käkar med föräldrarna, ser normal ut.
Ljuger dem fulla om att ha varit på efterfest hos sitt KK.
Hade nog haft en ganska bra kväll enligt morsan.

Ser inte ett dugg stressad ut då hon ska iväg med J och käka på McD.
Sitter 3.5 timmar med J om hur de ska dölja brott och blåljuger i 47 dagar.

Rädd?
Ja, om sitt eget arsle och Tove har hon inte nån medkänsla för.

Inte ett dugg stämmer med varken rädsla eller chock.
Inte hennes bullshit om traumatiska händelser som blockerar minnet.
Väl inövad sjukdomsvinst ligger väldigt nära till hands.

Det är något väldigt skumt med att Maja har så många försvarare. Är hennes föräldrar mäktiga på något sätt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in