Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-18, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte jag heller och ang detta så fanns ingen förklaring mer än att de nämnde terapeuten som pratade rent allmänt om Maja så vitt jag minns.
Vilket isf är undermåligt.

Sett till P7an så är det intet annat än stabilt.
Ja Maja blommade de åren hon umgicks med J enl flera
Hon klarade skolan bra och hon tog körkort
så psykiska besvär led hon inte av då mordet skedde mer än sin Add
Så det är ändå märkligt att det togs hänsyn till psykisk ohälsa
Då skulle många grabbar också få lindrigare straff pga av detta

Här tycker jag mig se att det görs en viss skillnad på pojkar och flickor i våra domstolar
Citera
2023-11-18, 02:25
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Du har ingen aning om vad Maja är skyldig eller oskyldig till för du var inte där

Då kan du inte sitta och säga att Maja är oskyldig för då ljuger du 🤡
Maja är friad från alla misstankar gällande mordet, hon fick, bara att acceptera att Johanna får bära hundhuvudet.
Citera
2023-11-18, 02:28
Citat:

Här tycker jag mig se att det görs en viss skillnad på pojkar och flickor i våra domstolar
Jäklar vad du försöker sprida falsk information.
Varför?
Det är avskummet Johanna som försökt sätta dit Maja för någonting hon inte gjort, najs polare...
Citera
2023-11-18, 02:33
Medlem
develis avatar
Citat:

Redan på Komback mådde hon toppen.

Oktober 2020:
"Nu har jag varit här i nästan ett och ett halvt år. Mitt liv har vänt helt. Jag är typ en ny människa", berättar Maja Hellman."

Efter flera år med KBT och lattjolajban på Komback. Typ frekvent supa sig redlös.

6 månader efter uttalandet är denna nya pigga person alibi vid försök till mordbrand och undrar efteråt hur det gick.

... och dansar vidare som om inget hänt på Nöjet, flackar överallt på resor och sen planeras det nya sleepovers för att bränna upp folk.

En toppentjej med andra ord. Finns inget ont i Maja och nog var hon jätteduktig i Fu.
Senast redigerad av develi 2023-11-18 kl. 02:35.
Citera
2023-11-18, 02:35
Citat:
Inte jag heller och ang detta så fanns ingen förklaring mer än att de nämnde terapeuten som pratade rent allmänt om Maja så vitt jag minns.
Vilket isf är undermåligt.

Sett till P7an så är det intet annat än stabilt.

Citat:
Tack för info!
Ja ADHD där finns det ju en stor problematik med impulskontrollen som är många gånger ett handikapp för dem
Handling går ofta före hjärnan

Maja har ADD så där förstår jag inte alls vad som skulle vara förmildrande?
Hörrni, det är ju själva knäckfrågan som ni vägrar att ens försöka förstå, skillnader i hur npf yttrar sig.
Jag och flera med mig har försökt upplysa er om innebörden av diagnoserna.
Läs själva om vilka svårigheter eller färdigheter som är utmärkande för dessa funktionshinder.
Vad det innebär med ADHH, ADD, Autismspektrumtillstånd, depression osv.
Det är mycket viktigt att ni försöker bemöda er att ta in vilka skillnader det är mellan pojkar och flickor, hur det yttrar sig.

Det känns som ren dagisnivå att ni inte kan bemöda er att försöka förstå, likförbannat får ni lov att acceptera fakta.
Citera
2023-11-18, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast så var det väl ändå inte. Polisen hade bevis mot henne med granbarren i jackan, sängen och passagerarsätet.

Man kan ju åtminstone få lov till att undra lite grann om Fröken Hellm*n eventuellt kan vara släkt med myrorna 🐜🐜🐜🐜🐜

Under den 16:e Oktober 2022 tog Fröken Hellm*n med sig en halv myrstack hem ifrån skogen där den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś mördade och avlidna kropp hade placerats.

En del granbarr placerade hon i sin jackficka, några granbarr spillde hon ut över sin kamrats (Fröken Janss*n:s) passagerarsäte på hemvägen från skogspartiet och en stor del av granbarren använde Fröken Hellm*n till att försöka bygga ett stack-bo i Fröken Janss*n:s säng.

Men, inte tusan tror jag på att myrorna springer omkring i fuskpälsar nere i stackgångarna och ljuger för varandra hela dagarna till skillnad från Fröken Hellm*n som tycks gilla både myrstackar fulla med granbarr och lögner som flödar ut ur hennes mun likt ett niagarafall.

Fröken Hellm*n är en expert på att kunna plocka fram lögner på löpande band precis när det behagar henne och det värsta av allt är, att hela hennes omgiven sätts bakom ljuset.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-18, 02:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hörrni, det är ju själva knäckfrågan som ni vägrar att ens försöka förstå, skillnader i hur npf yttrar sig.
Jag och flera med mig har försökt upplysa er om innebörden av diagnoserna.
Läs själva om vilka svårigheter eller färdigheter som är utmärkande för dessa funktionshinder.
Vad det innebär med ADHH, ADD, Autismspektrumtillstånd, depression osv.
Det är mycket viktigt att ni försöker bemöda er att ta in vilka skillnader det är mellan pojkar och flickor, hur det yttrar sig.

Det känns som ren dagisnivå att ni inte kan bemöda er att försöka förstå, likförbannat får ni lov att acceptera fakta.
Kan damp lokomotivet för en gång skull läsa vad det diskuteras?

ATT RÄTTEN borde specat vad fan de ger henne rabatt för EFTERSOM hon har ADD och är föga försämrad (P7an) och har inget impulsgenombrott.

Dina töntlektioner är pure basic och ditt problem är snarare att du blundar för vem Maja är och gör.

Jag tar det igen:

Anser du att lögner, manipulation, uppenbart känslokall personlighet som lyckas tiga i 47 dagar och skiter i Tove och anhöriga - kan förklaras med ADD?
Citera
2023-11-18, 02:40
Citat:
Det är ju nästan tur att Maja tog tag i de iskalla benen och hjälpte till att släpa Tove in under granen.

Hon förde utredningen framåt, hon var så duktig som öppnade käften först.
Bara nedre skalan ang grovt gravfridsbrott.

Nästan så man kan bortse från det hela i skuldfrågan och kvala in henne som medarbetare till polisväsendet kanske?

.
Tror du att Maja hjälpte till med glädje och intresse?
Hon lydde order från Johanna.
Johanna som med sin blotta närvaro får människor att känna obehag.
Johanna som inte skriker, utan befaller tyst och med bitchblickar kontrollerar sina slavar.
Citera
2023-11-18, 02:41
Avstängd
Och vad händer nästa gång Afrika-Maja ger sig i lag med en brud hon suktar efter? Fler mordbränder? Fler mord?
Citera
2023-11-18, 02:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Tror du att Maja hjälpte till med glädje och intresse?
Hon lydde order från Johanna.
Johanna som med sin blotta närvaro får människor att känna obehag.
Johanna som inte skriker, utan befaller tyst och med bitchblickar kontrollerar sina slavar.
Inte enligt Maja.

Hon ansåg relationen jämlik, den var jätterolig och M hakade på direkt, tog sig egentid med andra väninnor vid behov.
Hon kunde hantera Johanna och var inte rädd för henne. Hon sa blankt nej att följa med till Nöjet två kvällar i rad och hon kritiserade Johanna hur hon behandlade hennes ex F.

Hon var helt på att leta efter party på Öland och göra inbrott i restaurang.

Vidare sprayade hon ner en bil och och trakasserade deras fd väninna och ville aggressivt konfrontera Tove.
Båda som planerades brinna upp.

Enligt dig har hon ingenting ont i sig.
Citera
2023-11-18, 02:51
Citat:
Kan damp lokomotivet för en gång skull läsa vad det diskuteras?

ATT RÄTTEN borde specat vad fan de ger henne rabatt för EFTERSOM hon har ADD och är föga försämrad (P7an) och har inget impulsgenombrott.

Dina töntlektioner är pure basic och ditt problem är snarare att du blundar för vem Maja är och gör.

Jag tar det igen:

Anser du att lögner, manipulation, uppenbart känslokall personlighet som lyckas tiga i 47 dagar och skiter i Tove och anhöriga - kan förklaras med ADD?
Trevlig person du visat dig vara.
Jag har försökt förklara, det känns inte som att du är mottaglig.
Det är inte enkelt, men det kan bli lättare att försöka förstå om man tar på sig "rätt glasögon."

NPF är ingenting som kan botas, man måste lära sig att utveckla strategier för att klara av sin vardag.
Det går inte att medicinera bort, med en quickfix.
Man kan ibland medicinera för att mildra men det går inte att bota. Det sitter i hjärnan. Ett handikapp, till skillnad från en diabetiker där man måste tillföra insulin.

Fortsätt jiddra med smartskallarna, jag är klar med dig.
Citera
2023-11-18, 02:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Trevlig person du visat dig vara.
Jag har försökt förklara, det känns inte som att du är mottaglig.
Det är inte enkelt, men det kan bli lättare att försöka förstå om man tar på sig "rätt glasögon."

NPF är ingenting som kan botas, man måste lära sig att utveckla strategier för att klara av sin vardag.
Det går inte att medicinera bort, med en quickfix.
Man kan ibland medicinera för att mildra men det går inte att bota. Det sitter i hjärnan. Ett handikapp, till skillnad från en diabetiker där man måste tillföra insulin.

Du tillför inte ett dugg med ditt allmänna pladder om Npf och kör huvudet i sanden ang Maja och hur hon ansåg relationen var.
Åke och Bert med eget språk i sin lilla bubbla.
Citat:
Fortsätt jiddra med smartskallarna, jag är klar med dig.
Låter bra. Men det var inte så att du snarare ville undvika en fråga igen?

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in