Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Jag håller givetvis helt med dig. Ibland när vissa uttrycker sig så skulle man tro att de är nära bekanta.
Något som jag också reagerat på är när vissa konton skriver typ " jag känner inte att Maja skulle vara delaktig i ett mord".
Sanningen är ju att de allra flesta här känner ingen av tjejerna. De har byggt upp en bild och sen gör de allt för att sanningen ska passa in i den. I stället för att se till fakta och lägga känslorna åt sidan.
Båda tjejerna diagnostiseras av hobbypsykologer som låter känslorna ta över i stället för de fakta vi har i FUP.
Instämmer.
Det är ju dessutom ett aktivt jobb av resp försvarares team att försöka framställa de åtalade på ett sympatiskt och behjärtansvärt sätt i försök att få sympatier och lindrigare påföljd. I det här fallet dessutom genom att i viss mån - med rätt eller orätt - delvis förskjuta skuldbördan på den andra åtalade.
Det som är riktigt störande är uttalanden från medias experter i form av Lapidus, Silbersky och LGW.
LGW satt visserligen med på rättegången och har rimligen läst FUP - men någon annan insider kunskap om utredning, inblandade, åtalade mm har han antagligen inte.
Dessa personer uttalar sig specifikt om skuldbördan i ett mål där de enbart har tillgång till offentliga uppgifter - som alla andra. Det är inte riktigt snyggt eftersom allmänhet och media luras att tro att dessa "experter" är mer insatta och kunniga i just detta fall, än de egentligen är.