Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
OM det var så att M sov, måste J ha berättat ganska detaljerat om misshandeln eftersom M återgav den som grov. Och Ts skador styrker att hon utsatts för grov misshandel.
När skulle denna misshandel skett och hur skulle den gått till?
Jag minns inte nu var alla Ts skador satt, men kanske man kan klura ut vad som kan ha hänt om man studerar obduktionsprotokollet lite närmare igen.
Edit: Det är enormt frustrerande att FUP lämnar så många nya frågor hängande i luften.
Minns inte heller så chansar lite ang skadorna. Men det var väl två huvudskador, en centrerad i bakhuvudet, en något snett till höger. Skada (kläm) på vänster hand. Vänster öga hade nån blödning, båda armbågarna och även nåt på armarna? Ryggen hade väl också klämskador om jag minns rätt.
Benen är jag osäker på om där fanns skador.
Och givetvis alla skador i halsen!
En jäkla massa olika skador iaf. Och dessa hade ju tydligen uppkommit när hon var vid liv.
Det låter ju inte som en fällning med bakhuvudet rakt ner i golvet som leder till medvetslöshet direkt, där J sitter och stryper i lugn och ro tills hon slutar andas. Låter snarare som J (och M) har fått kämpa med att hålla ner henne. Precis som det brukar helt enkelt. Offret kämpar med allt hen har. Varenda muskel i hela kroppen används för att försöka ta sig loss!
Alternativet till skadornas uppkomst är väl en misshandel som sker innan mordet. Men då är frågan varför grannarna inte hört nåt. Kanske dom har samma udda sömnrutiner som M? Dom sover vid exakt dom tillfällena T skriker men när yoghurten ska röras om är dom vakna.