2023-04-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Men käre tid!!! (Om jag inte är helt ute och cyklar här då, man kan ju missat...men knappast).
Kan ni ALLA som tror på att MH inte varit delaktig/vaken sluta prata om det jävla förrådet?!
Att Rullman frågar henne extra om att hon går upp och ut i hallen in på toan och inte ser Tove samtidigt som JJ är på Donken är ju för att "likhunden" inte gjorde någon markering i förrådet. Hunden markerar i badrummet på plaströren/stängerna på golvet och vid golvbrunnen, och i baksätet på JJs bil. Jag läste den dagen det kom ut att hunden var i förrådet osv...
Så då kan ni som tror att MH inte såg något av Tove föröka hitta något annat ställe JJ gömde henne på som inte heller markerats av hunden..... (nu minns jag inte men den markerade nog i hallen också)
Tack 🙏
Jag har missst det att likhund varit i förråd
Men jag har trots den missen aldrig trott på att kroppen legat där
Jag har hela vägen trott på Rullman och nu förstår jag honom ännu bättre
Citera
2023-04-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men den vanligaste strypningen kanske inte är att man först fäller sitt offer? Utan att ha något som helts på fötterna nu, tänker jag att många gm tar strypgrepp först i stående ställning? Enbart en gissning förstås.

Och jag vet med mig själv att man som ridtjej blir oerhört stark i benmuskulatur och även hela kroppen. Jag har som barn ridit mycket, och kunde klara mig mot alla killarna, trots att jag var betydligt yngre än många av dom, i säckslagning sittandes på en bock. Jag var också späd i kroppen, och inte särskilt lång. Jag tror att jag kan ha varit i 10- års åldern, medan några av killarna var runt 14 år.

Benen blir oerhört starka och det fysiskta övertaget som JJ har haft genom sin vikt/längd dessuton, gör det inte alls otroligt i mina ögon att JJ kan ha klarat av mordet helt på egen hand.

Johanna hade säkert enorma adrenalinnivåer i kroppen, överraskningsmomentet och fällningen för Tove kan ha satt hennes reaktioner tillfälligt ur spel, och snart kan svimningskänsla och medvetslöshet träda in hos Tove, vilket gör att hon inte försvarar sig.

"Nu uttalar hon sig generellt om strypning. Det tar en dryg minut innan personen får kramper och allt som allt tar stypningen normalt några minuter. Men man kan förlora medvetandet betydligt fortare."

https://sverigesradio.se/artikel/folj-den-tredje-dagen-av-rattegangen-i-tove-fallet-har

Jag vet faktiskt inte vilken ställning som är den vanligaste utgångspositionen vid strypning. Stående är väl en bra gissning som du skriver.

Men det jag vet är, för att en strypning ska lyckas krävs det det oftast avsevärda skillnader i styrkeförhållande mellan offer och gm. Därför ser man t.ex sällan män som stryper män. Men män som stryper kvinnor är desto vanligare. Speciellt i parrelationer då strypning anses som ett väldigt personligt sätt att ha ihjäl någon.

När kvinnor lyckas strypa någon är offret oftast barn eller så är offret drogat. Att kvinnor lyckas strypa någon i sin egen viktklass händer liksom inte! Och dessutom utan några avvärjningsskador.

Det har pusslats fram och tillbaka för att få ur M ur ekvationen. Och jag själv hade hellre sett henne sovandes. Men hur jag än vänder och vrider på det, så är M där i badrummet och hjälper till.

Hade inte allt varit så fruktansvärt tragiskt hade jag skrattat åt M s historia. Men jag nöjer mig med att säga att, jag anser den såpass osannolik att den som helhet kan lämnas därhän.
Citera
2023-04-03, 19:25
Medlem
Hunnerkungens avatar
Jag har en känsla att jag läst att JJ visade Tove lägenheten. MH var inte med eftersom hon varit
där tidigare. Är det någon som känner igen detta? Har letat och letat men inte funnit något.
Tänkte att om det var så borde detta skett direkt de kommer dit. När både JJ och Tove var toaletten
så fällde JJ Tove och resten är historia... Alltså ca kl 2.
Citera
2023-04-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För egen del kan jag då inte låta bli att undra vad dessa tre damer ägnade sig åt inne på toaletten i de 11 minuter som föregick mordet. Det är en förvånansvärt lång tid för tre personer att spendera inne i ett ynkligt litet, så när som på en toalettstol helt tomt utrymme, med lågt snedtak dessutom. Kanske lekte de franska posten. Vem vet.

Det är så lätt att dra en tidslinje och säga att något passar, om man bortser från en massa saker som man ändå behöver ta hänsyn till.

Ja visst, det kan vara så, men hur troligt är det? Vem kan ge en rimlig förklaring till vad de tre gjorde inne på badrummet i de 11 minutrarna?

Det är verkligen hur lätt som helst att förklara, dom råkar bara stå just vid toaletten nånstans och prata. Det är oändligt mycket lättare att förklara än att MH är ett unikum som kan kissa på vändande fot när det tar genomsnittsmänniskan minst 21 sekunder. Eller den helt bisarra historian om att JJ skulle ha släpat ett lik in och ut ur trappuppgången. Jeez.
Citera
2023-04-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Här tror jag faktiskt att det är J som talar sanning.
Har svårt att tro att J skulle lägga kroppen i baksätet på sin bil med bara ett lakan på, framförallt med tanke på DNA och om kläderna var urindränkta.
Sedan var det ju endast ett hårstrå som hittades i bilen och jag tror att det hade varit fler om T inte redan hade sopsäck över huvudet.
Jag tror att J inte ens tänkte på Dna eller urin i sin bil
Hur hade det sett ut om de bär ner en kropp i ett lakan
Hur avslöjande som helst
Säckarna var för att dölja så mycket som möjligt
Citera
2023-04-03, 19:30
Medlem
Citat:
Men käre tid!!! (Om jag inte är helt ute och cyklar här då, man kan ju missat...men knappast).
Kan ni ALLA som tror på att MH inte varit delaktig/vaken sluta prata om det jävla förrådet?!
Att Rullman frågar henne extra om att hon går upp och ut i hallen in på toan och inte ser Tove samtidigt som JJ är på Donken är ju för att "likhunden" inte gjorde någon markering i förrådet. Hunden markerar i badrummet på plaströren/stängerna på golvet och vid golvbrunnen, och i baksätet på JJs bil. Jag läste den dagen det kom ut att hunden var i förrådet osv...
Så då kan ni som tror att MH inte såg något av Tove föröka hitta något annat ställe JJ gömde henne på som inte heller markerats av hunden..... (nu minns jag inte men den markerade nog i hallen också)

Tack! Just att likhunden markerat där måste jag ha missat, dock har jag aldrig trott det varit rimligt att hon skulle varit gömd där.
Citera
2023-04-03, 19:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag letade faktiskt lite efter detta i FUP häromdagen men kunde inte hitta detta.
Var otroligt mycket hundsök.

Kan du citera? Sidhänvisning?
Citera
2023-04-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast det vet/visste ju inte JJ. Risken att någon annan granne ringt polis efter oljud från JJs lägenhet borde ju ha varit överhängande för JJ.

Det fetade;

Jaa, det beror ju på......

MEN, när grannen ringer på (under pågående mord) och sedan går därifrån (ner till sig), så vet ju inte JJ OM han ringer polis, (donkenresan har inte inträffat ännu), så JJ behöver få bort liket innan polisen KANSKE kommer.
Sedan vill/ska hon flytta på cykeln,TTs mobil och nyklar (varför nycklarna? Hade TT någon teknisk grej som gör att man kan spåra dem?? De piper eller för något annat ljud??): Det är då hon träffar grannen och kör lögnen om full kompis och donkenresan blir till. Men JJ "måste hämta något" i lägenheten fast egentligen ska hon väcka och säga till MH att hon åker till donken och att TT har hämtats av AW (viktigt att säga till MH att TT hämtats i bil av AW, för cykeln står ju kvar).

Allt detta gör och säger JJ pga att hon tror att polisen kan snart vara där, och hon vill absolut INTE ta risken.

JJ hade ju kunnat lämna MH med liket i lgh och låtsas som att det är MH som mördat TT medans JJ var på donken, men det går inte pga att JJ inte visste om donkenresan när hon flyttade på liket.

Personligen tror jag att JJ likaväl hade kunnat överge MH i lägenheten med liket....slängt MH framför bussen så att säga........
Jo... men lämna liket för polisen är ju för riskfyllt, för hon kommer ju åka fast också...
Konstigt... jag får inte riktigt ihop det...
Jag tror inte M var i badrummet. Men frågan är om hon sov så J gömde liket nånstans, åkte till donken o sen gick M på toaletten o då var inget lik där sa hon ju, och varför skulle man säga att man var på toaletten när man lika gärna kunde säga att man var i köket...
Det låter därför som att M talar sanning... att hon gick på toaletten när J var på donken o inget lik var där... Kind of scary på nåt sätt...
Citera
2023-04-03, 19:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För egen del kan jag då inte låta bli att undra vad dessa tre damer ägnade sig åt inne på toaletten i de 11 minuter som föregick mordet. Det är en förvånansvärt lång tid för tre personer att spendera inne i ett ynkligt litet, så när som på en toalettstol helt tomt utrymme, med lågt snedtak dessutom. Kanske lekte de franska posten. Vem vet.

Det är så lätt att dra en tidslinje och säga att något passar, om man bortser från en massa saker som man ändå behöver ta hänsyn till.

Ja visst, det kan vara så, men hur troligt är det? Vem kan ge en rimlig förklaring till vad de tre gjorde inne på badrummet i de 11 minutrarna?

Grov misshandel av TT.
Citera
2023-04-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fast anledningen till macdonals var ju för att grannen öppna dörren, hon ljög ju. Hon skulle flytta cykeln och du,pamobilen. MH var kvar vaken i lägenheten.

Tror inte för en sekund att MH går och lägger sig när TT är där. De är ju fulla av adrenalin efter sitt jagande av henne för att inte missa henne på nöjet. MH springer ju in för att kollat hon är kvar.

Har man bestämt sig för att spöa ngn går man inte och lägger sig.
Jag tror inte M vara ute efter att slå T och har aldrig varit, det är J som varit ute efter att slå och till och med bränna inne mm...
Citera
2023-04-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack 🙏
Jag har missst det att likhund varit i förråd
Men jag har trots den missen aldrig trott på att kroppen legat där
Jag har hela vägen trott på Rullman och nu förstår jag honom ännu bättre

Jag med. Men jag minns inget i FUP om hunden mer än var den markerar, jag antar den har fått gå överallt (inkl. förrådet) och de kan ju inte berätta varje steg den tagit utan bara där den markerade.
Det " bevisar" också att när M säger hon är i hallen och på toan där hon mottar JJs sms fr Donken är lögn, den tiden efter mordet skett måste hon sett T alt. vetat att hon ligger i badrummet.
Hennes advokat verkar gå hårt på om det och tror det ska ge hennes berättelse en rimlig förklaring varför hon inte ser TT när hon är uppe...Han frågar ju om den gången hon blev utelåst av JJ o sov i förrådet för att visa att det stod olåst och att en kropp får plats där.... Jag antar bara att han lyssnat på MH och missat förrådet i alla tidigare förhör o diskussioner med henne samt i FUP där det inte nämns ( mig veterligen) och då går han på hennes story om det.
Citera
2023-04-03, 19:47
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Från fupen entré vakten:Fredrik berättar vidare att han pratat med tjejerna vid tidigare tillfällen. De är alltid trevliga och glada det har aldrig varit något med dessa två. På frågan om det var något speciellt denna kväll gällande Johanna och Maja så svarar Fredrik att Maja var upprörd denna kväll, hon sprang 3–4 gånger ut och in genom entrédörren under kvällen och såg upprörd ut. Fredrik försökte prata med henne men hon ville inte prata utan bara log lite snett mot honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jag tror inte M vara ute efter att slå T och har aldrig varit, det är J som varit ute efter att slå och till och med bränna inne mm...
Enligt vakten på Nöjet var M upprörd just denna kväll, hon kan mycket väl ha varit med på planer att ”spöa upp” T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in