2023-04-03, 18:41
Medlem
Hur fan skulle det vara möjligt för M o somnat direkt? Hon är med på planen att misshandla T på vägen hem. M är på tå o söker T på nöjet ...Går in två ggr för o leta efter henne.

De är som sagt på väg hem till J för o slå,misshandla T men stämningen var tydligen för bra just då....o M kan inte ha varit stupfull. Filmar ju ett rådjur på vägen hem så motoririken o sinnet bör ha varit helt ok.

Att hon sedan somnat är ju bullshit,kanske hon satte sig i soffan o väntade in en signal från J.

Tror att J o T satt en stund vid köksbordet o sedan kanske T gick på toaletten o de låser upp(lätt gjort) o överraskar henne eller så är det som J säger att hon vill visa badrummet, kanske i samband med att T ska gå hem o då nickar J till M att komma...kl 02.19(då hälsoappen visar rörelse)

J får ner T på golvet antingen genom en fällning eller ett slag i bakhuvudet. J får snabbt ett överläge på T som sätter sig gränsle över T o tar tag i halsen....beordrar M om hjälp.

M hjälper till att hålla armarna om nu inte J lyckats med det själv(o håller fast dem med benen intill kroppen)Kan också vara så att M höll fast,satte sig på benen för att förhindra sparkarna..

M ser inte vad J gör o blir chockad av att J gått för lång(skulle ju "bara" slå T litegrann )

J säger ju att de blev sittande intill kroppen sedan så nästa rörelse 02.41 (ungefär) så rör sig M's mobil igen.Hon går o sätter sig i soffan o lägger undan mobilen på bordet.

J kommer o sätter sig bredvid .....T ligger i badrummet.

Kl 03 så ska J gå o göra sig av med T's saker. Grannen öppnar...o MC resan blir av. J går upp för att berätta för M att hon ska åka med grannen.

Osv....
Citera
2023-04-03, 18:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att sopsäckar åkte på för att dölja mer när de ska bära ut
Skulle se mer misstänksamt ut att släpa på en kropp som bara är inlindad i ett lakan
Så mycket mer avslöjande
Jo, så tänker jag också, att även om det är bökigare så skulle det vara säkrare.
Citera
2023-04-03, 18:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En undrar jag har är varför tjejrna har helt olika versioner av de svarta sopsäckarna.

Jag tror att JJ säger under rättegången att det är Maja som vill ha på dom, och det är redan i hallen.
Sedan tror jag att jag läst i något av Majas förhör att det var när de kört ut Tove till fyndplatsen.

Det senare verkar ju mycket konstigt.

Varför skulle Johanna trä över plastpåsar i det skedet? Särskilt som att hon ville tutta eld på Tove?

Det mest logiska hade väl annars varit för att skydda bilen under transporten? Men sedan undrar man ju om plasten var över eller under lakanet?

Någon ljuger ju här och varför?

Jag köper det resonemanget. Men det är också så att om en plastsäck träs över huvudet och ner över kroppen så blir det näst intill omöjligt att bära i den ändan.

Jag skulle högst sannolikt klara att bära ner kroppen själv – men jag skulle inte, med hjälp, kunna göra den på det sätt JJ beskriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Jag tror inte man räknar med att ens polare har ihjäl någon, oavsett vad hennes historik kring det har sett ut med hatlåtar etc... Om jag hade känt mej fysiskt och psykiskt underlägsen någon som just dödat en annan människa hade jag nog kanske inte vågat ringa 112 ifrån en liten etta tillsammans med den galna personen, hade kanske tillochmed hjälpt till att flytta kroppen, svårt att sätta sej in i situationen.
Hon har ju gjort MH delaktig i brottet så kanske inte så givet att man ringer polisen senare heller dock är det ju märkligt att hon inte berättar i förhör när hon väl är häktad.

Ja kan tyckas konstigt men man ska komma ihåg att M inte vet utgången. Sen när tiden går och hon får insikter från förhörsledaren kommer det så sakta upp till ytan. Men ja det tar lite tid.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Det har väl inte sagts konkret "sparkar", utan det som sagt är "dunsar". Dunsar kan naturligtvis bero på en mängd olika saker.

Bra tänkt där!

En kropp som smäller i golvet, följt av ett huvud som smäller i golvet, följt av JJs två knän som dundrar ner i golvet, följt av ett huvud som dunkas i golvet av JJ. Bara för att ta ett exempel.

Det kanske inte alls var Tove själv som av egen kraft orsakade en enda av dunsarna. Varför har ingen tänkt på det? Varför tar alla för givet att det måste ha varit Tove som sparkade?
Citera
2023-04-03, 18:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag vet inte varför skulle det vara en lögn att det var blött på golvet?
J har inget att vinna på att säga det
Dessutom så har vi fått veta att det är vanligt med kiss fr död kropp
Det finns ingen anledning i världen att ljuga om det, men J förefaller ljuga obefogat om allt möjligt. Och jag tycker det är lite märkligt att traska runt i lgh med blöta strumpor när hon strax efter ska ta av dem.
Citera
2023-04-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja kan tyckas konstigt men man ska komma ihåg att M inte vet utgången. Sen när tiden går och hon får insikter från förhörsledaren kommer det så sakta upp till ytan. Men ja det tar lite tid.

Ja jag kan köpa det.
Senast redigerad av anteanti 2023-04-03 kl. 19:41.
Citera
2023-04-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag tror att dom visste att Tove skulle ut . Stan är liten och nån känner nån som J känner . Så det hade nog J sniffat redan på .
Därför hon oxå tryckte på att hon blev såå förvånad att se T på Nöjet .
T bestämmde sig sent på kvällen för att gå till nöjet

Hon satt hemma med pojkvänn och spelade och snackade med vänner på nätet
Där var det 2 vänner till pojkvän som frågade om de ville följa med till nöjet
T hängde på
Så jag tror inte att J visste att hon skulle vara där just den kvällen
Citera
2023-04-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Vad menar du ?TTs kropp är hittad. Det finns fall där kroppen inte har återfunnits. Ändå har personen dömts till mord.

Ok visste inte det.
Citera
2023-04-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Var TT kropp inne i förrådet när JJ var på Mc? Tycker att MH är skyldig att veta om mord utan att rapportera skulle vara straffbart. Hon svarade på sms när JJ kontaktade henne så sov gjorde hon inte. Hon ljuger men tycker förstås att allt är JJ fel som var den som ville helst skada TT.

Men käre tid!!! (Om jag inte är helt ute och cyklar här då, man kan ju missat...men knappast).
Kan ni ALLA som tror på att MH inte varit delaktig/vaken sluta prata om det jävla förrådet?!
Att Rullman frågar henne extra om att hon går upp och ut i hallen in på toan och inte ser Tove samtidigt som JJ är på Donken är ju för att "likhunden" inte gjorde någon markering i förrådet. Hunden markerar i badrummet på plaströren/stängerna på golvet och vid golvbrunnen, och i baksätet på JJs bil. Jag läste den dagen det kom ut att hunden var i förrådet osv...
Så då kan ni som tror att MH inte såg något av Tove föröka hitta något annat ställe JJ gömde henne på som inte heller markerats av hunden..... (nu minns jag inte men den markerade nog i hallen också)
Citera
2023-04-03, 19:11
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En undrar jag har är varför tjejrna har helt olika versioner av de svarta sopsäckarna.

Jag tror att JJ säger under rättegången att det är Maja som vill ha på dom, och det är redan i hallen.
Sedan tror jag att jag läst i något av Majas förhör att det var när de kört ut Tove till fyndplatsen.

Det senare verkar ju mycket konstigt.

Varför skulle Johanna trä över plastpåsar i det skedet? Särskilt som att hon ville tutta eld på Tove?

Det mest logiska hade väl annars varit för att skydda bilen under transporten? Men sedan undrar man ju om plasten var över eller under lakanet?

Någon ljuger ju här och varför?
Här tror jag faktiskt att det är J som talar sanning.
Har svårt att tro att J skulle lägga kroppen i baksätet på sin bil med bara ett lakan på, framförallt med tanke på DNA och om kläderna var urindränkta.
Sedan var det ju endast ett hårstrå som hittades i bilen och jag tror att det hade varit fler om T inte redan hade sopsäck över huvudet.
Citera
2023-04-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du ska inte riktigt tro på trollen i tråden som skriver om att allt är lögn och fantastiska historier.

MH och JJ hade kommit överens om vad de skulle säga till polisen, och MH höll sig förvånansvärt strikt och länge till denna historia. Även när polisen började presentera henne med bevis de fått fram vidhöll hon sin historia. Ex.vis. berättade polisen att de visste att MH hade åkt en längre runda på natten. Men MH vidhöll sin historia och sa att det var fel. Under flera förhör.

Under dessa förhör så pratar polisen med MH mycket om MHs relation till JJ, och jobbar på att få MH att inse att JJ inte var MHs kompis, utan att MH var JJs "underhuggare".

Det tar ett tag för MH att få den insikten, att det finns en obalans i deras förhållande där allting som sker, alltid sker på JJs villkor, och aldrig på MHs. MH får också, konsekvent genom förhören, frågor om det är någon hon skyddar.

När MH har kommit till denna insikten om hennes relation med JJ, så ber MH själv om ett förhör. På det förhöret så säger MH själv att hon har lite att berätta. Polisen behöver inte ställa några frågor utan MH berättar vad som hänt självmant och på eget initiativ. Hon börjar mitt i händelserna, och berättar så gott som hela historien, från mitten ungefär. Polisen låter henne berätta ostört tills hon är klar. Då börjar polisen fråga för att fylla i luckorna som finns i delarna tiden före MH började sin historia.

MH berättar då även om vad som skett under den perioden.

Det som MH har berättat under detta förhör, är sedan vad MH håller sig till igenon hela utredningen. Så klart kan det ha fyllts på med mer information under vägens gång. Men det hon sa då, säger hon också idag.

Det finns inga bevis som motsäger något av det MH berättat. Därav att vissa av oss säger att hon bör frias (utan att för den skull säga att hon är oskyldig) och vissa säger att de tror att hon är oskyldig.

Leif GW Persson uttryckte det hela ungefär som så, att det finns skäl att tro att hon talar sanning.

MH ljög fram till den punkt där hon vände och började berätta. Därefter har det varit svårt att beslå henne med lögn. Det beror förmodligen på att hon talar sanning.

JJ å andra sidan, är överbevisar flera gånger om med teknisk bevisning, men fortsätter ändå ihärdigt att ljuga, då framförallt om tidpunkten för mordet samt om hur mordet, eller oyckan som hon hävdar, gick till.
Men alltså tack! Vilken fin utläggning.
Det du skriver stämmer med min magkänsla.. och jag inser att jag måste ju läsa alla förhör i FUBen... intressant.
Ja, intressant att du säger att hon ljuger tills hon väljer att berätta...
Jag har en känsla av att hon inte var med på toaletten... sen vet jag inte om hon "sov" direkt... utan kanske mer "vilade" och visste att J slog T inne på toaletten... Men var för rädd för att göra något för att då skulle J hämnas på henne.
Att J säger att M höll i armarna... var kanske just en sådan hämnd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in